FANDOM

"Wasz bunt dobiegł końca. Wasza nieprzemyślana próba obalenia Wielkiego Ducha jest teraz historią ... tak jak wy."
Makuta Teridax do Barraki, Miasto Zagubionych
Bitwa przeciwko Barraki
Noimage
Bitwa
Konflikt Bractwo Makuta i Toa przypuszczają prewencyjny atak z zaskoczenia na Barraki
Miejsce Nieznana
Rezultat Bractwo zwycięża
Barraki znikają
Liga Sześciu Królestw przestaje istnieć
Strony walczące
Armie Bractwa Makuta
Siły Barraki
Bitwa przeciwko Barraki była prewencyjnym atakiem, przeprowadzonym z zaskoczenia przez Bractwo Makuta we współpracy z siłami Toa i wycelowanym w przywódców Ligi Sześciu Królestw zwanych Barraki.

Cele

Bractwo Makuta

  • Pokonać siły Barraki
  • Zabić Barraki

Barraki

  • Odepchnąć natarcie Bractwa

Podsumowanie

Około 80 000 lat przed przybyciem Toa Nuva Bractwo Makuta zostali poinformowani przez Takadoxa, że sześciu watażków Barraki, którzy podbili już większość znanego wszechświata, planowali zdobyć miasto Metru Nui, by zbliżyć się do obalenia Wielkiego Ducha Mata Nui. W odpowiedzi Bractwo zebrało armię Toa, pancerzy Exo-Toa, Rahi i Rahkshi. Z Teridaxem jako swoim przywódcą, armia przypuściła szturm z zaskoczenia, atakując siły Barraki, podczas gdy oni planowali swoje kolejne posunięcia. Atak okazał się całkowitym sukcesem - przytłoczeni przez zaskoczenie i dyscyplinę armii Bractwa, siły Barraki zaczęły przegrywać, a jej spora część uciekła, bądź poddała się. Po usłyszeniu odgłosów walki Barraki przybyli na pole bitwy, by przygotować obronę, ale zostali ostatecznie pojmani i zaprowadzeni przed oblicze Teridaxa.

Następstwa

Barraki Takadox zaproponował, by Liga połączyła siły z Bractwem i razem obalili Mata Nui. Teridax jednak rozkazał Exo-Toa zabić Barraki - co spotkało się z protestami pobliskich Toa - ale Botar, nieznana obecnym istota, pojawił się znikąd i zniknął wraz z wszystkimi sześcioma Barraki. Nikt wtedy nie wiedział, co się z nimi stało.

Pozbawiona swych przywódców, Liga Sześciu Królestw rozpadła się, a niektórzy z jej członków zostali wzięci w niewolę przez Bractwo i wykorzystywani jako robotnicy. Fortece Barraki zostały zrównane z ziemią, a jakiekolwiek wspominki o watażkach usunięte z kronik - jedynym wyjątkiem była wzmianka o zwycięstwie Bractwa.

Bunt Barraki zainspirował Teridaxa, który później obmyślił plan obalenia Mata Nui. Niechęć wobec Wielkiego Ducha rosła w siłę w Bractwie od jakiegoś czasu, ale to Barraki ostatecznie przekonali Teridaxa, że należało otwarcie sprzeciwić się Mata Nui. Doprowadziło to do skorumpowania Bractwa, a później do ataku Teridaxa wymierzonego w Mata Nui. Ostatecznie Makuta przejął kontrolę nad Wszechświatem Matoran.

W międzyczasie Barraki, którzy zostali uwięzieni przez Zakon w Otchłani, zaczęli darzyć nienawiścią zarówno Mata Nui, jak i Makuta i czekali na swoją szansę na zemstę. 80 000 lat później, podczas poszukiwań Kanohi Igniki, Teridax spotkał Barraki po raz kolejny w Otchłani. Mimo mutacji, która przeszli, Teridax wciąż rozpoznał w nich swoich dawnych wrogów.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Opowiadania