FANDOM

Bitwa przeciwko Piraka
Noimage
Bitwa
Konflikt Piraka walczą z Toa Nuva
Miejsce Voya Nui
Rezultat Toa Nuva pokonani i zostawieni na śmierć
Strony walczące
Toa Nuva
Piraka
Bitwa przeciwko Piraka odbyła się, gdy Toa Nuva, poszukujący Kanohi Igniki, przybyli na Voya Nui i stanęli do walki z Piraka, którzy zniewolili mieszkańców wyspy i również poszukiwali maski.

Cele

Toa Nuva

  • Znaleźć Ignikę
  • Pokonać Piraka

Piraka

  • Znaleźć Ignikę
  • Pokonać Toa Nuva

Podsumowanie

Toa Nuva po przybyciu na Voya Nui zaczęli badać obszar. Wkrótce napotkali dwóch Piraka, Hakanna i Reidaka. Podczas walki Hakann zostawił Reidaka i spróbował uciec. Nim jednak mu się to udało, dołączył do niego Zaktan i w trójkę zaczęli natarcie na Toa Nuva. Niedługo później wsparli ich Avak i Thok - Hakann i Avak pokonali kolejno Kopakę i Gali. Podczas gdy Pohatu, Onua i Lewa walczyli z Reidakiem, Tahu i Zaktan skrzyżowali miecze, lecz Zaktan przytłoczył Tahu swoją chmarą Protoditów.

Po tym jak Pohatu, Onua i Lewa uwięzili Reidaka, odkryli, że ich towarzysze zostali pokonani, a Piraka szybko powalili Lewę i Pohatu. Choć przeciwnik miał przewagę liczebną, Onua zaszarżował na Piraka, lecz został pokonany przez Vezoka, który pojawił się na polu bitwy jako ostatni. Na rozkaz Zaktana Toa Nuva pozbawiono ich broni i Kanohi Nuva, a pięciu Piraka zabrali ich na Górę Valmai, gdzie mieli wrzucić ich do wulkanu. Jednakże przeszkodziła im w tym nagła erupcja - Piraka uciekli, zostawiając nieprzytomnych Toa Nuva na pastwę losu.

Następstwa

Toa Nuva zdążyli odzyskać przytomność na czas, uciec przed erupcją wulkaniczną i znaleźć schronienie. Wkrótce zostali zaatakowani przez Ruch Oporu Voya Nui, który wziął ich za kolejnych Piraka. Ostatecznie jednak sprawa została wyjaśniona i dwie grupy zawiązały sojusz. Matoranie i Toa Nuva przypuścili szturm na twierdzę Piraka, odzyskali swoje Kanohi i bronie, a potem ruszyli, by zmierzyć się z Piraka. Jednakże, wszyscy zostali pokonani przez zbiegłego członka Zakonu Mata Nui imieniem Brutaka, który powalił sześciu Toa i sześciu Matoran jednym ciosem swojego miecza. Toa Nuva zostali ponownie uwięzieni i zmuszeni przez działanie Antidermis do spuszczania swoich energii żywiołów do basenu, co skutecznie ich osłabiło. Matoran z kolei zabrano na przesłuchanie.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Ignition