FANDOM

"Nazywam się Umbra. Strzegę Maski Życia. Nie przejdziecie."
Umbra do Toa Inika, Piekło
Bitwa przeciwko Umbrze
Comic Umbra using Light Powers
Bitwa
Konflikt Umbra próbuje powstrzymać Toa Inika przed zdobyciem Igniki
Miejsce Pod Voya Nui
Rezultat Umbra pokonany
Strony walczące
Toa Inika
Umbra
Bitwa przeciwko Umbrze było starciem Toa Inika z Umbrą, strażnikiem Kanohi Igniki, Maski Życia.

Cele

Toa Inika

  • Pokonać Umbrę, by dotrzeć do Igniki

Umbra

  • Powstrzymać Toa Inika

Podsumowanie

Battle against Umbra

Umbra wykorzystujący swoją moc

Gdy Toa Inika kontynuowali poszukiwania Kanohi Igniki, napotkali na swojej drodze stado Rahi znanych jako Protodaxy. Podczas walki ze stworzeniami zauważyli, że z każdym ciosem podwajały się, dlatego Kongu użył swojej maski i odkrył, że Rahi w rzeczywistości były Protoditami, powiększonymi przez Maskę Życia. Gdy Toa walczyli w starciu, którego nie mogli wygrać, nagły błysk światła przepędził Protodaxy.

Jaller myślał, że błysk pochodził od Takanuvy, lecz dowiedział się niebawem, że był to atak kolejnego strażnika maski, Umbry. Po tym jak Umbra ogłosił, że przepędził Protodaxy, by zabić Toa własnymi rękoma, stanął z nimi do walku, jak nakazywał mu jego obowiązek. Rozpędzając się do prędkości światła, uderzył w jednego z Toa Inika, posyłając ku niemu wiele ciosów w przeciągu paru sekund. Przytłoczywszy przeciwnika, przemienił się w swą postać światła i w okamgnieniu rozbroił wszystkich Toa.

Toa próbowali walczyć z Umbrą w jego nowej postaci, lecz szybko odkryli, jak trudno będzie go pokonać. Po kilku próbach i błędach Matoro wpadł na pomysł i pokrył ściany komnaty lodem. Podczas gdy Hahli pomagała Matoro, dostarczając nieco wilgoci, Nuparu rozpoczął plan swojego towarzysza. Toa Ziemi poleciał w stronę pokrytego lodem wyjścia, mając nadzieję, żę Umbra podąży za nim. Strażnik zrobił dokładnie to, a wtedy Nuparu zakręcił gwałtownie, przez co Umbra odbił się od lodowych ścian i padł na ziemię, pokonany.

Następstwa

Po pokonaniu Umbry Toa Inika odzyskali swoje bronie i kontynuowali podróż w dół 777 Schodów, by zmierzyć się z ostatnim strażnikiem maski.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Ignition