FANDOM

"Nie, Makuto. Powiedziałeś kiedyś Toa Mata, że nie mogą cię zniszczyć, bo jesteś niczym. Myliłeś się. To dlatego, że jesteś niczym, ja mogę cię zniszczyć. Nie masz serca, nie masz ducha, nie masz powodu do istnienia, nawet twoja nienawiść jest tylko bladym odbiciem tego, co kiedyś w tobie płonęło. Żyłeś z nawyku, potworze, ale nawyki... i umysły... można złamać."
— Alternatywny Matoro, do Alternatywnego Teridaxa, Królestwo
Bitwa przy Barierze Światła
Noimage
Bitwa
Konflikt Alternatywny Teridax próbuje zemścić się na Królestwie Wielkiego Ducha
Miejsce Bariera Światła pod Po-Wahi (alternatywny wszechświat)
Rezultat Alternatywny Teridax, Matoro i Tanma umierają;
Honor Matoro zostaje przywrócony
Strony walczące
Toa Królestwa
Takanuva
Alternatywny Teridax
Bitwa przy Barierze Światła była starciem w Alternatywnym Wszechświecie Królestwa, do którego doszło, gdy Matoro, Tanma i Takanuva sprawdzali bariery światła i przy jednej z nich napotkali Teridaxa, który przeżył 10 000 lat w zniszczonym Wszechświecie Matoran.

Cele

Toa

  • Obronić Królestwo Wielkiego Ducha

Teridax

  • Zemścić się na mieszkańcach Królestwa

Przebieg

Po dostrzeżeniu Panrahka, Turaga Takanuva nakazał Toa Tanmie i Toa Takanuvie, który został przeniesiony do tego wymiaru podczas prób dotarcia do Karda Nui, sprawdzić sytuację. Po otrzymaniu Lancy Mocy i Miotacza Midak, Takanuva nalegał, by odwiedzić Matoro, mimo protestów Tanmy. Był zdziwiony i wstrząśnięty, gdy zauważył, że Matoro był wewnętrznie martwy. Mimo to przekonał Toa Lodu, by dołączył do nich, i razem wyruszyli do najbliższej bariery światła. Zauważywszy, że wszystko z nią było w porządku, Tanma zamierzał odejść, lecz Matoro zasugerował, że Rahkshi dopiero co przeszedł przez barierę światła i nie został przy tym zniszczony. Choć Tanma to zignorował, Matoro został na miejscu. Jakiś czas później Toa Światła usłyszeli odgłosy walki za sobą. Prędko wrócili i zauważyli Matoro walczącego z małym oddziałem Rahkshi. Maszyny zostały szybko pokonane, a wtedy Toa usłyszeli głos Makuty Teridaxa za barierą.

Teridax wyjaśnił, że zabił swoich pobratymców, by przeżyć, i użył ich siły i wiedzy, by osłonić Rahkshi pancerzem cieni, który pozwalał im przechodzić przez barierę światła. Wtedy wyszedł i ujawnił się jako sześciometrowy kolos. Toa wyzwolili w jego stronę swoje moce, ale nic to nie zdziałało.

Takanuva zestrzelił Kraahkan Teridaxa z jego twarzy przy użyciu Lancy Mocy, a Tanma użył swych mocy światła, by ją stopić. Teridax w odpowiedzi zabił go, używając mocy rozpadu.

Teridax zauważył wtedy Takanuvę i na głos zauważył, że przybył on z miejsca, w którym Matoro umarł, poświęcając życie dla Mata Nui, a jego plan trwał nadal. Matoro był tym zszokowany, a wtedy Takanuva dodał, że w jego wymiarze został uznany za największego bohatera Toa.

Teridax zdecydował się wtedy wchłonąć Matoro dla możliwych informacji, które mogła mu podarować więź Matoro z Igniką. Takanuva chciał go powstrzymać, ale Matoro odmówił, twierdząc, że miał umrzeć 10 000 lat temu, i dał się wchłonąć Makucie. Takanuva wyzwolił swoje moce Światła i Cienia, w gniewie nazywając Teridaxa mordercą.

Jednakże, Teridax nie odpowiedział i zamiast tego padł na kolana, a Matoro użył ciała Teridaxa, by powiedzieć Takanuvie, że Makuta nie miał już żadnej woli do życia. Matoro zniszczył wtedy umysł Teridaxa, poświęcając swoj własny. Takanuva upewnił się, że Makuta był martwy, rozświetlając jaskinię i spalając wszelkie możliwe Antidermis.

Następstwa

Takanuva wrócił na powierzchnię i powiedział Turadze Takanuvie z alternatywnego wymiaru o tym, co się wydarzyło, oraz przestrzegł go przed pozostałymi Rahkshi. Pozostał we wszechświecie na tyle długo, by być świadkiem postawienia pomnika ku czci Matoro. Wtedy poprosił Brutakę tego wymiaru, by wysłał go do Karda Nui, choć przez przypadek wylądował w Alternatywnym Wszechświecie Imperium Toa.

Pojawienia

Online

Opowiadania