FANDOM

"Skoro nawet sam Toa Lhikan mnie nie pokonał, jak dokonałeś tego ty?"
Makuta Teridax do Toa Metru Vakamy, Legendy Metru Nui
Bitwa przy Wielkiej Barierze
LoMN Toa Metru Vakama Versus Winged Teridax
Bitwa
Konflikt Toa Metru próbują uciec przez Wielką Barierę
Miejsce Srebrne Morze, nieopodal Wielkiej Bariery
Rezultat Turaga Lhikan umiera;
Vahi wpada do Srebrnego Morza;
Toa Metru więżą Teridaxa w klatce Protodermis
Strony walczące
Toa Metru
Turaga Lhikan
Teridax
Bitwa przy Wielkiej Barierze to starcie, do którego doszło, gdy Toa Metru próbowali zabrać sześć sfer Matoran na drugą stronę Wielkiej Bariery z Metru Nui.

Cele

Toa Metru

  • Uciec przez Wielką Barierą wraz z sześcioma ocalałymi sferami

Teridax

  • Powstrzymać Toa Metru przed ucieczką
  • Posiąść Kanohi Vahi

Przebieg

Po wchłonięciu Nivawka, Nidhikiego oraz Krekki, Teridax zmierzył się z Toa Metru nieopodal Wielkiej Bariery, gdy ci próbowali uciec z Metru Nui wraz z sześcioma Matoranami, uwięzionymi w sferach. Bitwa rozpoczęła się, gdy Makuta wzniósł z głębin Srebrnego Morza filary Protodermis, by zniszczyć Transporter Vahki Toa. Dzięki zdolnościom pilotażowym Matau i Nokamie, która skorzystała ze swoich Hydroostrzy, Toa udało się wykonać unik przed pierwszym natarciem Makuty. Na rozkaz Vakamy Nuju użył swojej Kanohi Matatu, by unieść go na szczyt klifu, gdzie mógł zmierzyć się z Teridaxem. Jego towarzysze zostali w pojeździe i zamierzali obrać inną trasę.

Na szczycie Wielkiej Bariery Teridax próbował przekonać Vakamę, by dołączył do niego i jego bractwa. Toa Ognia odmówił i przyzwał moc Vahi, by spróbować powstrzymać Mroczną Dłoń Teridaxa. Nie był jednak w stanie się skupić, przez co uwięził siebie i Teridaxa w obszarze spowolnionego czasu. Turaga Lhikan rzucił się pod nadchodzącą mroczną dłoń, która wchłonęła jego tarczę i zraniła go śmiertelnie. Vahi została odrzucona w dal, a Teridax udał się na inny klif, by ją zdobyć.

LoMN Toa Metru Forming Toa Seal

Vakama pośpieszył do Lhikana, przerażony. Turaga wyjaśnił, że jego przeznaczenie dopełniło się, a to Vakamy dopiero na niego czekało, po czym oddał mu swoją Szlachetną Hau. W tej chwili rozpaczy Vakama odkrył moc swojej Kanohi Huny.

W międzyczasie Teridax wszedł w posiadanie Vahi. Uczyniony przez swoją maskę niewidzialnym, Vakama wytrącił Vahi z rąk Teridaxa przy użyciu dysku Kanoka - Maska Czasu wpadła do morza. Rozwścieczony, Teridax zaatakował Vakamę, lecz Toa użył mocy swojej maski, by uniknąć mrocznej dłoni Makuty. Chował się za filarami i podstępem sprawiał, że Teridax chwytał je mroczną dłonią i przyzywał do siebie. Ostatecznie Vakama sprawił, że Teridax chwycił Wielką Barierę i przyciągnął ją do siebie - ogromna skała zmiażdżyła Makutę. Wtedy pojawili się pozostali Toa Metru i razem połączyli swoje moce żywiołów, by uwięzić Teridaxa w pieczęci Toa.

Następstwa

Pozbywszy się zagrożenia w postaci Teridaxa, Toa Metru zabrali sześciu Matoran na drugą stronę Wielkiej Bariery, gdzie odkryli wyspę Mata Nui. Mimo swych starań Toa zgubili jednego z sześciu Matoran w tunelach prowadzących na powierzchnię nowo odnalezionej wyspy. Choć jego esencja została uwięziona w pieczęci, Teridax wysłał telepatyczny sygnał do hordy Visoraków, by najechali Metru Nui i pojmali pozostałych Matoran, zebranych w koloseum miasta.

Ciekawostki

  • W późniejszym czasie Teridax twierdził, że podczas walki był rozproszony przez umysły Nidhikiego i Krekki, które mu przeszkadzały.

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

BIONICLE

Filmy