FANDOM

"Nie macie... pojęcia... z czym macie do czynienia. Tu na dole są rzeczy... rzeczy, które widziałam... przy których wasza moc jest niczym. Jeśli stanę się jedną z nich, będę mogła pokonać was wszystkich jednym ciosem, a następnie zmiażdżyć wasze miasto."
Krahka do Toa Metru, Poniżej Ciemności
Bitwa w Archiwach
Noimage
Bitwa
Konflikt Toa Metru przez przypadek wchodzą na terytorium Krahki
Miejsce Archiwa
Rezultat Toa Metru pokonują Krahkę
Strony walczące
Toa Metru
Krahka
Bitwa w Archiwach miała miejsce po pokonaniu Morbuzakha. Toa Metru musieli zejść w głąb Archiwów, by naprawić przeciek, który mógł spowodować powódź w Onu-Metru. Niestety, na swojej drodze napotkali zmiennokształtne Rahi imieniem Krahka.

Cele

Toa Metru

  • Naprawić przeciek, by zapobiec powodzi w Archiwach

Krahka

  • Ochronić swoje terytorium
  • Uwięzić populację Metru Nui w Archiwach i przejąć powierzchnię miasta

Podsumowanie

Krótko po wejściu do Archiwów w celu odnalezienia źródła przecieku, Toa Metru postanowili się rozdzielić. Jednakże, zaczęli być atakowani przez siebie nawzajem, bez żadnego wyraźnego powodu - Vakama został odrzucony przez Nokamę; Matau rzucony na kamienną ścianę przez Onewę, który użył dziwnych mocy ognia; Onewa powalony przez Vakamę, zaś Nuju pobiegł, by wspomóc Matau. Wkrótce stanęli naprzeciw siebie i zaczęli walczyć. Whenua wyjaśnił jednak, że inteligentne, zmiennokształtne Rahi znane jako Krahka przejęło ten obszar jako swoje terytorium.

Idąc w głąb tunelu napotkali obszar czerni. Jeden za drugim Toa byli atakowani w przejściu, aż ostali się jedynie Nokama i Whenua. Dopiero wtedy Nokama, zdziwiona apatią Whenuy, rozpoznała w nim Krahkę, która porwała Whenuę i powoli prowadziła Toa Metru w pułapkę. Ponieważ straciła element zaskoczenia, Krahka wykorzystała troje Rahkshi, by zaatakowały Nokamę. Po ich pokonaniu Toa Wody udała się na poszukiwania swoich towarzyszy. Nokama znalazła ich - poza Whenuą - ukrytych w jaskini, choć Nuju został uwięziony w polu zastoju. Dzięki szybkiemu pomysłowi Matau teleportowali pole przy użyciu Kanoka i ruszyli dalej.

Nuju, który ruszył przodem na zwiad, znalazł Whenuę wiszącego do góry nogami w innej komnacie, ale ponownie został oszukany i pojmany przez Krahkę, nim mógł go ocalić, albo przekazać wieść pozostałym. Krahka wtedy przyjęła postać Nuju i próbowała przechytrzyć pozostałych Toa, jednak Vakama wiedział o dziwactwach Nuju i nie dał się nabrać, co pozwoliło Matau schwytać Krahkę. Udało jej się jednak uciec i zabrać Toa do swojej jamy. Tam ujawniła swój nowy plan - wcześniej chciała tylko chronić swój dom, ale zagrożenie "powierzchniowców" przekonało ją, by przenieść i uwięzić mieszkańców Metru Nui w Archiwach, podczas gdy ona przejęłaby miasto dla siebie. Spróbowała więc uwięzić Toa Metru w pokoju, ale Vakama wykorzystał jej monolog, by uciec, i rzucił w nią Kanoka zmieniającym kształt, co pozwoliło pozostałym się uwolnić. Zirytowana Krahka próbowała ich zniszczyć, kopiując ich postacie i moce, tworząc tym samym ogromną abominację. Jednakże to połączenie okazało się zbyt wielkim przeciążeniem dla ciała i umysłu Krahki - doprowadzona niemal do szaleństwa Krahka atakowała dziko i bez ładu. Starcie dobiegło końca, gdy Whenua wykopał pod nia tunel i zaatakował z dołu, przez co zapadła się. Zmęczona, ale wciąż przytomna, Krahka uciekła pod postacią węgorza lawowego, pozwalając Toa skupić się na ich pierwotnym celu - naprawieniu przecieku w Archiwach.

Następstwa

Vakama wyciągnął z walki ważną lekcję, widząc, jakim potworem stała się Krahka, i wiedząc, że to samo mogło grozić Toa Metru, jeśli nie byliby wystarczająco ostrożni. Krahka i Toa w późniejszym czasie połączyli siły w bitwie przeciwko Visorakom.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

BIONICLE