FANDOM

"Patrzę za siebie. Jesteśmy ścigani - dlaczego i przez kogo, nie wiem. Ale wątpię, by chcieli zaprosić nas na obiad, chyba, że mamy być podani jako danie."
Mata Nui, Przed Burzą
Bitwa w Kanionie Piaskowych Promieni
TLR Glatorian Kiina and Bone Hunters
Bitwa
Konflikt Łowcy Kości próbują zabić Glatorian i Mata Nui
Miejsce Kanion Piaskowych Promieni
Rezultat Glatorianie pokonują Łowców Kości i kontynuują podróż do Tajun
Strony walczące
Mata Nui
Ackar
Kiina
Łowcy Kości
Bitwa w Kanionie Piaskowych Promieni była próbą zabójstwa zorganizowaną przez Metusa - Łowcy Kości mieli zabić Mata Nui i towarzyszących mu Glatorian w Kanionie Piaskowych Promieni.

Cele

Mata Nui i Glatorianie

  • Dotrzeć bezpiecznie do Tajun

Łowcy Kości

  • Zabić Mata Nui i Glatorian

Przebieg

TLR Bone Hunter vs. Glatorian Kiina

Kiina walczy z Łowcą Kości

Po tym jak Mata Nui, Kiina i Ackar opuścili Vulcanus, Metus spotkał się z dwoma Łowcami Kości na pustyni i nakazał im zabić Glatorian. W drodze do Tajun na pokładzie Thornatusa troje wojowników napotkało Skopio w samym środku kanionu. Kiina wykonała parę manewrów pojazdem, unikając kończyn istoty. Wojownicy chcieli ominąć stwora, znajdując inną drogę, lecz wtedy dostrzegli Łowców Kości, śledzących ich z tyłu. Mata Nui i Glatorianie zaczęli uciekać od nich i ruszyli w kierunku Tajun, lecz wtedy ich pojazd został uderzony przez jedną z nóg Skopio, zmuszając ich do stawienia czoła Łowcom Kości.

Mata Nui nakazał pozostałym zmierzyć się z Łowcami Kości, podczas gdy on zamierzał odciągnąć Skopio. Kiina i Ackar zaczęli walkę z Łowcami Kości oraz ich Skalnymi Rumakami i pokonali kilku z nich. Pozbywając się jednego jeźdźca, Ackar wspiął się na wierzchowca i kontynuował walkę, stawiając czoła dwóm Łowcom Kości na raz, a potem zeskakując, by pomóc Kiinie, która walczyła z Łowcą Kości przy ścianie kanionu. W międzyczasie Mata Nui umykał atakom Skopio i przykuwał uwagę stwora, by odciągnąć go od walczących Glatorian. Skopio wymierzyło i wystrzeliło Thornaxa w Mata Nui, który nie dostrzegł tego na czas i padł na ziemię. Kiina oznajmiła, że nie mieli szans na zwycięstwo, lecz Mata Nui powiedział jej, by ruszyła w stronę Thornatusa, bowiem wpadł na pewien pomysł.

Biegnąc w stronę Skopio, Mata Nui złapał za jedną z nóg stworzenia, pozwalając mu unieść go i wrzucić na grzbiet istoty. Mata Nui wystrzelił wtedy Thornaxa w Łowców Kości, używając biomechanicznego ogona Skopio. Nie będąc już w potrzasku, Kiina i Ackar pobiegli do Thornatusa i wsiedli do niego, odjeżdżając i oddalając się od nadchodzących z tyłu Łowców Kości. Skopio cisnął wtedy Mata Nui na skarpę, a on rozciął skałę swym mieczem, zrzucając głazy na Skopio i Łowców Kości. Kiinie i Ackarowi ledwie udało się uniknąć lawiny, która uwięziła ich przeciwników. Mata Nui wkrótce dołączył do swych towarzyszy, zjeżdżając po ścianie kanionu na swojej tarczy.

Następstwa

Mata Nui i Glatorianie kontynuowali podróż do Tajun na pokładzie Thornatusa. Wkrótce po walce Tajun pojawiło się na horyzoncie, a nad wioską wisiały chmury dymu, co zszokowało Kiinę. Docierając do Tajun, wojownicy zauważyli zniszczenia, spowodowane przez atak na wioskę.

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

Glatorian

Filmy