FANDOM

"Dla Dalu wyglądało to, jakby wszystkie energie chaosu zostały uwolnione wewnątrz środkowej komnaty twierdzy."
— Narrator, Próba Sił
Bitwa w Twierdzy Piraka
Battle in Piraka Stronghold
Bitwa
Konflikt Toa Inika próbują pokonać Piraka i wyzwolić Voya Nui
Miejsce Voya Nui: Twierdza Piraka
Rezultat Toa, czterej Piraka i Brutaka pokonani
Hakann i Thok wzmocnieni przez skradzioną moc Brutaki
Strony walczące
Toa Inika
Piraka
Brutaka
Bitwa w Twierdzy Piraka była starciem, rozpoczętym przez atak z zaskoczenia, który przeprowadzili Toa Inika.

Cele

Toa Inika

  • Pokonać Piraka i wyzwolić wyspę Voya Nui spod ich jarzma

Piraka i Brutaka

  • Pokonać Toa Inika i kontynuować poszukiwania Kanohi Igniki

Podsumowanie

Toa Inika, poznawszy sytuację na wyspie od ruchu oporu Voya Nui, udali się do twierdzy Piraka, by ich pokonać. Podczas, gdy pozostali Inika próbowali wyleczyć zniewolonych Matoran, Kongu i Nuparu przeniknęli do wnętrza budynku w celu znalezienia Toa Nuva. Piraka i Brutaka zauważyli Toa i zaatakowali ich. Niszcząc ścianę, pozostali Toa zaatakowali Piraka z zaskoczenia, zmuszając ich do szybkiej defensywy.

Hewkii, wyczuwając, że Brutaka był najsilniejszym przeciwnikiem, oddzielił go od pozostałych i wciągnął w głąb podłogi. Nuparu zaatakował Zaktana, chcąc uderzyć go pięścią ziemi, lecz nie udało mu się to ze względu na fizjologię Skakdi. Wtedy Nuparu użył swojej Kadin, by rozproszyć ciało przywódcy Piraka i złapał jego Protodity po drodze. Toa Ziemi wyleciał z fortecy i wrzucił Protodity Zaktana do oceanu, chcąc go tym samym wykluczyć z walki. Avak próbował zabić Kongu, więżąc go w więzieniu próżni, lecz został pokonany, gdy Toa Powietrza użył swojej Suletu, by rozproszyć Piraka, niszcząc tym samym więzienie, po czym sam stworzył dla niego klatkę pełną powietrza o silnym ciśnieniu.

Thok walczył z Hahli, dezorientując ją strumieniami, wystrzeliwanymi ze swoich oczu. Hahli strzeliła w kierunku, z którego dobiegał się jego głos, powstrzymując natarcie Skakdi. Thok, będąc pod wrażeniem, zaproponował jej zmianę stron, na co ta wystrzeliła w niego po raz kolejny. Thok uwięził Hahli między dwiema dłońmi kamienia i wystrzelił w jej kierunku, podczas gdy ona próbowała uciec. Matoro jednak zauważył to i zablokował strzał Thoka, zaś Hahli wydostała się z kamiennej pułapki.

Hakann, uprzednio uknuwszy z Avakiem, Thokiem i Reidakiem plan, by ukraść moc Brutaki, nie był w stanie znaleźć członka Zakonu, więc postanowił uciec. Jaller zauważył go i wdał się z nim w walkę. Piraka szydził z Jallera, wyśmiewając jego misję, i próbował go zniechęcić. Obaj wymienili wiele ciosów, aż Brutaka uwolnił się. Hakann skorzystał z okazji i wystrzelił w niego swoją kulę Zamor, która została nasycona mocą absorpcji energii, przechwyconą od Vezoka. Thok, walcząc z Matoro, zauważył działania Hakanna i dotknął go w momencie, gdy moc na niego przechodziła - tym samym energia Brutaki została rozdzielona na obu Piraka. Używając swoich mocy wzrokowych, duet zaatakował pozostałych walczących w komnacie, pozbawiając ich przytomności.

Następstwa

Thok i Hakann zmusili Brutakę, by zdradził im położenie Igniki, a następnie odeszli, chcąc przejąć ją dla siebie. Pozostali Piraka odzyskali niedługo przytomność i dyskretnie ruszyli za nimi, również chcąc zdobyć Ignikę. Toa Inika zebrali siły trochę później i spotkali Axonna, który zaoferował, że sam ruszy za Piraka. Jaller przekonał go, by pozostał w komnacie i pilnował Brutaki, który jeszcze nie odzyskał przytomności. Toa Inika i czterej Piraka połączyli siły, by powstrzymać Thoka i Hakanna. Pozostali Skakdi stworzyli specjalną kulę Zamor i wraz z Toa ruszyli za zbiegłymi Piraka. Jakiś czas później udało im się odebrać im moc i zwrócić ją Brutace przy użyciu nowej kuli Zamor. Po odzyskaniu swoich mocy Brutaka wdał się w walkę z Axonnem.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Ignition