FANDOM

"W porządku, Toa, zmierzcie się ze mną... jeśli potraficie."
Makuta Mutran, Cienie na Niebie
Bitwa w Ulu Pijawek Cienia
Noimage
Bitwa
Konflikt Toa Nuva i Phantoka walczą w ulu Pijawek Cienia
Miejsce Ul Pijawek Cienia
Rezultat Ul Pijawek Cienia zostaje zniszczony
Strony walczące
Toa Nuva Phantoka
Toa Ignika
Av-Matoranie
Makuta
Bitwa w Ulu Pijawek Cienia była starciem między Toa Nuva Phantoka oraz Makuta.

Cele

Toa Nuva

  • Zniszczyć Ul Pijawek Cienia

Makuta

  • Pozbyć się Toa i zapobiec zniszczeniu ula

Przebieg

Po tym jak Toa Nuva pojmali Matoranina Cienia Kiropa, udali rozmowę, by Matoraninowi wydawało się, że Toa znali położenie ula Pijawek Cienia i zamierzali je zniszczyć. Zaskoczony, Kirop uciekł - tak naprawdę pozwolono mu na to - i pospieszył do ula, by ostrzec Mutrana. Toa Nuva i trzej Av-Matoranie - Photok, Tanma i Solek - śledzili go i dotarli za Kiropem do ula.

Podczas podążania za Matoraninem Toa Ignika dołączył do drużyny i zabił latające Rahi, które atakowało grupę. Zaskoczeni możliwościami Igniki - ponadto nie wiedzieli, kim on był - pozwolili mu dołączyć do ich małego zespołu.

Toa, Matoranie i Ignika niedługo dotarli do wejścia ula, do którego się wdarli. Kopaka i Solek pozostali w tyle, by zmierzyć się z Mutranem, podczas gdy Lewa, Pohatu, Matoranie i Toa Ignika ruszyli w głąb ula, by zniszczyć Pijawki Cienia. Jednakże, nie wiedzieli, że Mutran rzucił na nich iluzję, przez którą widzieli skomplikowany system tuneli, a ponadto w Ignice dostrzegali potwora, którego Toa i Matoranie zaatakowali.

Podczas gdy dwaj Toa i Matoranie starli się z Toa Igniką, Mutran walczył z Kopaką i Solekiem. Szybko pozbawiając Soleka przytomności, Makuta zaatakował Toa swoimi mocami mentalnymi. Niedługo później Kopaka został pokonany przez zdolności Makuty.

Gdy Mutran walczył z Kopaką, Toa Ignika był zdezorientowany i rozwścieczony tym, że Toa i Matoranie go zaatakowali. Szybko zdecydował, że Toa i Matoranie nigdy nie byli jego przyjaciółmi i nie zasługiwali na dar życia. Przyspieszając upływ czasu Toa i Matoran, Ignika zaczął ich zabijać. Dopiero wtedy Lewa i Pohatu zrozumieli, że potwór, którego widzieli, był iluzją, a Pohatu zakończył atak Igniki, powodując wybuch ziemi pod jego stopami. Pohatu przyszpilił wtedy Ignikę do ściany i zdał sobie sprawę, że tajemnicza istota nosiła na twarzy Kanohi Ignikę.

W międzyczasie Mutran chełpił się swoim zwycięstwem nad Kopaką i wystrzelił strumień cienia, by zakończyć żywot Toa. Jednakże, Solek obronił Kopakę, odbijając atak przy użyciu swej tarczy Światła. To wtedy Kopaka, odzyskawszy siły, ogłuszył Makutę i powiedział mu, że udawał przegraną, po czym szybko pogrzebał Mutrana pod masą lodu i śniegu.

Jednakże zwycięstwo Kopaki było chwilowe - pozostali trzej Makuta, Antroz, Chirox i Vamprah przybyli do ula. Szybko pokonali Kopakę, pozostałych Toa, Matoran oraz Ignikę, a następnie uwięzili Matoran, a Toa i Ignikę przyszpilili łańcuchami do ściany. Udało im się jednak uciec, gdy Pohatu użył swojej Kanohi Kakamy, by przyspieszyć swe cząsteczki i wibrując przeniknął przez łańcuchy. Szybko uwolnił pozostałych Toa, Matoran i Ignikę, który wtedy zniszczył ul Pijawek Cienia.

Następstwa

Wraz ze zniszczeniem ula eksperymenty na Kraata zostały zakończone, a wiele Pijawek Cienia, przechowywanych w ulu, zginęło.

Makuta w ramach odwetu przypuścili atak na wioskę Matoran, lecz po znalezieniu schronu Matoran odkryli, że był on pusty. Toa i Matoranie wykorzystali osłupienie Makuta, by dostać się do ich jaskini i wykraść z niej Kamienny Klucz.

Pojawienia

Książki

Powieści