FANDOM

"Nie, Morbuzakhu, twój czas minął. Nadszedł okres żniw!"
Toa Metru Vakama, Nasiona Zła
Bitwa w Wielkim Piecu
Battle of the Great Furnace
Bitwa
Konflikt Toa Metru próbują pokonać Morbuzakha
Miejsce Wielki Piec
Rezultat Zwycięstwo Toa Metru;
Morbuzakh zabity;
Wielki Piec zniszczony
Strony walczące
Toa Metru
Morbuzakh
Bitwa w Wielkim Piecu była starciem między sześcioma Toa Metru a Głównym Korzeniem groźnej rośliny Morbuzakh. Po niebezpiecznym spotkaniu z nasionami Morbuzakha w opuszczonej kuźni Ta-Metru i starciu z cierniami Morbuzakha w zewnętrznej komnacie Wielkiego Pieca Ta-Metru, Toa Metru w końcu stanęli naprzeciw Głównego Korzenia w wewnętrznej komnacie pieca. W trakcie walki Toa na pewien czas wyczerpali swoje moce żywiołów, lecz pokonali Główny Korzeń przy użyciu Wielkich Dysków.

Cele

Toa Metru

  • Pokonać Główny Korzeń Morbuzakha

Morbuzakh

  • Pokonać Toa Metru

Podsumowanie

Początek

Po zebraniu sześciu Wielkich Dysków, Toa Metru spotkali się w Wielkiej Świątyni Ga-Metru, by zaplanować kolejny ruch w misji powstrzymania Morbuzakha, który siał terror w mieście Metru Nui. Nuju powiedział o istnieniu Głównego Korzenia Morbuzakha, a Ta-Matoranin imieniem Nuhrii dokładnie określił położenie Głównego Korzenia - miał on znajdować się w Wielkim Piecu. Nokama uznała, że Vakama powinien dowodzić, bowiem jako niegdysiejszy Ta-Matoranin znał to Metru lepiej niż pozostali. Mimo ich sprzeciwów, sześciu Matoran, którzy odkryli położenie Wielkich Dysków - Nuhrii, Vhisola, Orkahm, Tehutti, Ahkmou i Ehrye - wyruszyli z nimi.

Nasiona Morbuzakha

MorbuzakhSeeds

Nasiona Morbuzakha

Podróż do Wielkiego Pieca przerwało zauważenie oddziału Vahki. Toa i Matoranie prędko skryli się w opóźnionej kuźni. Nagle, Nuju poczuł, jak coś twardego uderzyło o jego pancerz. Po tym, jak rzecz powtórzyła się, Nokama sprawdziła przedmiot i stwierdziła, że wyglądał jak nasiono. Wtem więcej z nich zaczęło spadać. Gdy tylko nasiona Morbuzakha uderzyły o ziemię, z ich wnętrza wyłoniły się małe pnącza, która chwytały najbliższe rzeczy z wielką siłą. Wszyscy Matoranie i Toa, poza jednym, zostali przytłoczeni napaścią. Nuju przewidział zagrożenie i udało mu się wydostać z pułapki, rozcinając pnącza soplem lodu. Potem szybko uratował Nokamę i razem ocalili resztę. Bohaterowie prędko uciekli, a na rozkaz Vakamy Nuju i Onewa zniszczyli budynek, grzebiąc rośliny.

Ciernie Morbuzakha

Toa udali się do Wielkiego Pieca. Po wejściu do jego zewnętrznej komnaty Toa napotkali małe, pozornie niechronione pnącza Morbuzakha. Nuju wyczerpał niemalże całą swoją moc lodu, próbując powstrzymać rośnięcie pnączy, a Toa zostali nagle odepchnięci przez deszcz cierni ze ścian pieca. Sześciu Matoran zostało uwięzionych przez nie w zewnętrznej komnacie. Przypominając sobie o rycinie w Archiwach, Tehutti nakazał pozostałym skupić się, co skutkowało ich fuzją w Matoran Nui. Matoran Nui uniknął cierni, wyważył drzwi do wewnętrznej komnaty Wielkiego Pieca, i wskazał Toa Metru, by weszli i pokonali Morbuzakha. Toa wpadli do środka, by stanąć do ostatecznej walki, a Matoran Nui uciekł z pieca.

Główny Korzeń Morbuzakha

Toa Metru vs King Root

Toa Metru w walce z Głównym Korzeniem

Comic Morbuzakh King Root Destruction

Główny Korzeń ginie

Po wejściu do wewnętrznej komnaty Wielkiego Pieca, Toa od razu zauważyli Główny Korzeń Morbuzakha, owijający serce pieca. Po rzuceniu gróźb w ich kierunku, Morbuzakh przystąpił do walki z Toa. Toa walczyli dzielnie, ale bez doświadczenia w używaniu swoich mocy żywiołów, prędko je wyczerpali i zaczęli być odpychani. Vakama gwałtownie zaprzestał walki, co uczynili też pozostali Toa. Morbuzakh dał się nabrać i chwycił sześciu Toa, zbliżając ich do siebie. Gdy Vakama i pozostali chwycili za Wielkie Dyski, z ich wnętrza wyłoniła się czysta moc, która uformowała kulę dookoła Głównego Korzenia Morbuzakha i odcięła go od pnączy i źródła energii. Podczas gdy Toa zaczęli uciekać, Morbuzakh zniszczył Wielki Piec w akcie desperacji, lecz jego pnącza obróciły się w pył. Kula uniosła Główny Korzeń w powietrze, a następnie zniknęła, przez co Główny Korzeń spadł na ruiny Wielkiego Pieca i obrócił się wniwecz.

Następstwa

Wraz ze zniknięciem Głównego Korzenia pnącza Morbuzakha w całym Metru Nui zaczęły obracać się w pył, a zagrożenie ze strony rośliny zostało zażegnane. Toa Metru zrozumieli, że stali się bohaterami, i zdecydowali się udać do Koloseum, by objawić się Turadze Dume jako Toa. Nie spodziewali się jednak, że Morbuzakh w rzeczywistości spełniał rozkazy Teridaxa, który podszywał się pod Dume.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

BIONICLE