Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Nie, Morbuzakhu, twój czas minął. Nadszedł okres żniw!"
Toa Metru Vakama, Nasiona Zła
Bitwa w Wielkim Piecu
Battle of the Great Furnace
Bitwa
Konflikt Toa Metru próbują pokonać Morbuzakha
Miejsce Wielki Piec
Rezultat Zwycięstwo Toa Metru;
Morbuzakh zabity;
Wielki Piec zniszczony
Strony walczące
Toa Metru
Morbuzakh

Bitwa w Wielkim Piecu była starciem między sześcioma Toa Metru a Głównym Korzeniem groźnej rośliny Morbuzakh. Po niebezpiecznym spotkaniu z nasionami Morbuzakha w opuszczonej kuźni Ta-Metru i starciu z cierniami Morbuzakha w zewnętrznej komnacie Wielkiego Pieca Ta-Metru, Toa Metru w końcu stanęli naprzeciw Głównego Korzenia w wewnętrznej komnacie pieca. W trakcie walki Toa na pewien czas wyczerpali swoje moce żywiołów, lecz pokonali Główny Korzeń przy użyciu Wielkich Dysków.

Cele[]

Toa Metru[]

  • Pokonać Główny Korzeń Morbuzakha

Morbuzakh[]

  • Pokonać Toa Metru

Podsumowanie[]

Początek[]

Po zebraniu sześciu Wielkich Dysków, Toa Metru spotkali się w Wielkiej Świątyni Ga-Metru, by zaplanować kolejny ruch w misji powstrzymania Morbuzakha, który siał terror w mieście Metru Nui. Nuju powiedział o istnieniu Głównego Korzenia Morbuzakha, a Ta-Matoranin imieniem Nuhrii dokładnie określił położenie Głównego Korzenia - miał on znajdować się w Wielkim Piecu. Nokama uznała, że Vakama powinien dowodzić, bowiem jako niegdysiejszy Ta-Matoranin znał to Metru lepiej niż pozostali. Mimo ich sprzeciwów, sześciu Matoran, którzy odkryli położenie Wielkich Dysków - Nuhrii, Vhisola, Orkahm, Tehutti, Ahkmou i Ehrye - wyruszyli z nimi.

Nasiona Morbuzakha[]

MorbuzakhSeeds

Nasiona Morbuzakha

Podróż do Wielkiego Pieca przerwało zauważenie oddziału Vahki. Toa i Matoranie prędko skryli się w opóźnionej kuźni. Nagle, Nuju poczuł, jak coś twardego uderzyło o jego pancerz. Po tym, jak rzecz powtórzyła się, Nokama sprawdziła przedmiot i stwierdziła, że wyglądał jak nasiono. Wtem więcej z nich zaczęło spadać. Gdy tylko nasiona Morbuzakha uderzyły o ziemię, z ich wnętrza wyłoniły się małe pnącza, która chwytały najbliższe rzeczy z wielką siłą. Wszyscy Matoranie i Toa, poza jednym, zostali przytłoczeni napaścią. Nuju przewidział zagrożenie i udało mu się wydostać z pułapki, rozcinając pnącza soplem lodu. Potem szybko uratował Nokamę i razem ocalili resztę. Bohaterowie prędko uciekli, a na rozkaz Vakamy Nuju i Onewa zniszczyli budynek, grzebiąc rośliny.

Ciernie Morbuzakha[]

Toa udali się do Wielkiego Pieca. Po wejściu do jego zewnętrznej komnaty Toa napotkali małe, pozornie niechronione pnącza Morbuzakha. Nuju wyczerpał niemalże całą swoją moc lodu, próbując powstrzymać rośnięcie pnączy, a Toa zostali nagle odepchnięci przez deszcz cierni ze ścian pieca. Sześciu Matoran zostało uwięzionych przez nie w zewnętrznej komnacie. Przypominając sobie o rycinie w Archiwach, Tehutti nakazał pozostałym skupić się, co skutkowało ich fuzją w Matoran Nui. Matoran Nui uniknął cierni, wyważył drzwi do wewnętrznej komnaty Wielkiego Pieca, i wskazał Toa Metru, by weszli i pokonali Morbuzakha. Toa wpadli do środka, by stanąć do ostatecznej walki, a Matoran Nui uciekł z pieca.

Główny Korzeń Morbuzakha[]

Toa Metru vs King Root

Toa Metru w walce z Głównym Korzeniem

Comic Morbuzakh King Root Destruction

Główny Korzeń ginie

Po wejściu do wewnętrznej komnaty Wielkiego Pieca, Toa od razu zauważyli Główny Korzeń Morbuzakha, owijający serce pieca. Po rzuceniu gróźb w ich kierunku, Morbuzakh przystąpił do walki z Toa. Toa walczyli dzielnie, ale bez doświadczenia w używaniu swoich mocy żywiołów, prędko je wyczerpali i zaczęli być odpychani. Vakama gwałtownie zaprzestał walki, co uczynili też pozostali Toa. Morbuzakh dał się nabrać i chwycił sześciu Toa, zbliżając ich do siebie. Gdy Vakama i pozostali chwycili za Wielkie Dyski, z ich wnętrza wyłoniła się czysta moc, która uformowała kulę dookoła Głównego Korzenia Morbuzakha i odcięła go od pnączy i źródła energii. Podczas gdy Toa zaczęli uciekać, Morbuzakh zniszczył Wielki Piec w akcie desperacji, lecz jego pnącza obróciły się w pył. Kula uniosła Główny Korzeń w powietrze, a następnie zniknęła, przez co Główny Korzeń spadł na ruiny Wielkiego Pieca i obrócił się wniwecz.

Następstwa[]

Wraz ze zniknięciem Głównego Korzenia pnącza Morbuzakha w całym Metru Nui zaczęły obracać się w pył, a zagrożenie ze strony rośliny zostało zażegnane. Toa Metru zrozumieli, że stali się bohaterami, i zdecydowali się udać do Koloseum, by objawić się Turadze Dume jako Toa. Nie spodziewali się jednak, że Morbuzakh w rzeczywistości spełniał rozkazy Teridaxa, który podszywał się pod Dume.

Pojawienia[]

Książki Komiksy

Powieści

BIONICLE

Advertisement