Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle

Okoto[]

Historia Okoto[]

Przybycie Toa[]

  • Stulecia po zdradzie Makuty Pająki Śmierci zaczęły nękać Okotan.
    • Pająki Śmierci najechały wioskę w Regionie Ognia, a jej mieszkańcy skryli się głęboko w swoich domach.
    • Pająki Śmierci opanowały wioskę w Regionie Dżungli - jedynie Bingzakowi udało się uciec. Vizuna odnalazł go, a następnie przepędził Pająki Śmierci.
    • Pająki Śmierci zaatakowały wioskę w Regionie Dżungli i uwięziły jej mieszkańców. Vizuna i Narmoto uwolnili później mieszkańców i przepędzili Pająki Śmierci.
    • Pająki Śmierci przypuściły atak na wioskę w Regionie Kamienia w momencie przybycia Pohatu.
  • Po tym, jak Narmoto przywitał Tahu na miejscu jego lądowania, kilka Pająków Śmierci przypuściło atak, lecz zostały bez trudu pokonane przez Tahu.
  • Pająki Śmierci zaatakowały osadę w Regionie Ziemi, lecz odparł je Onua.
  • Podróżując przez starożytne ruiny, Kopaka i Izotor ocalili czterech Okotan przed niebieskimi Pająkami Śmierci.
  • Tahu i Narmoto zostali zaatakowani przez Pająki Śmierci na moście w Regionie Ognia, lecz udało im się pokonać stworzenia.
  • W Regionie Dżungli, Vizuna i Lewa zostali zaatakowani przez Pająki Śmierci, lecz zdołali uciec.
  • Obrońcy w sześciu regionach byli przytłoczeni przez Pająki Śmierci, lecz Toa zdołali w porę wziąć Złote Maski Mocy z odpowiednich kapliczek i ocalić Obrońców.
  • W drodze do Miasta Twórców Masek, Pohatu ocalił dwa wilki przed Pająkami Śmierci, a następnie starł się i wyzwolił ich kontrolowaną przez Pająka Śmierci matkę.

Miasto Twórców Masek[]

  • Przed Miastem Twórców Masek doszło do sprzeczki między Tahu a Kopaką o to, kto powinien poprowadzić drużynę, lecz została ona prędko przerwana przez Onuę i Gali.
  • Bitwa przeciwko Lordowi Pająków Śmierci - Lord Pająków Śmierci stanął na drodze Toa do miasta i pokonał ich, lecz wtedy wojownicy zaczęli współpracować i razem udało im się pokonać bestię, a następnie zrzucić ją w przepaść.
  • Toa zostali zaatakowani przez Wojowników Czaszek przy Bramie Miasta, lecz zdołali pokonać swych adwersarzy.
  • Rozcinacz Czaszek ukradł Złotą Maskę Dżungli Lewy. Pozostałych pięciu Toa ruszyło za nim na Arenę, gdzie pokonali Rozcinacza i odzyskali maskę, przy okazji niszcząc Arenę.
  • Toa zostali zaatakowani przez dwa Skorpiony Śmierci na cmentarzu, a maska Pohatu została mu odebrana. Lewa pogrzebał Skorpiony i odebrał maskę Pohatu.
  • Na schodach prowadzących do Świątyni Kreacji Łupacz Czaszek odebrał Onule jego maskę. Pozostali Toa połączyli siły i zaatakowali Łupacza, pozbawiając go przytomności.
  • Bitwa o Maskę Kreacji - Toa i Ekimu stanęli do walki z Kultą w kuźni Twórców Masek. Kulta, przywdziawszy Maskę Kreacji, zniszczył maski Toa jednym uderzeniem, lecz ci, choć osłabieni, powstrzymali go na tyle długo, by Ekimu odbudował Młot Mocy i pokonał Władcę Czaszek, odzyskując przy tym swoją maskę.
  • Obrońcy pokonali podczas swej wędrówki kilku Wojowników Czaszek.
  • Bitwa pod Miastem Twórców Masek - Obrońcy i Harvali pokonali Lorda Pająków Śmierci w jaskiniach pod Miastem Twórców Masek.
  • Bitwa w Podziemnym Mieście - Toa i Ekimu stanęli do walki z Najeźdźcami Czaszek w Podziemnym Mieście, by uwolnić dwójkę Okotan i Lewę.
    • Gali wyzwała Axato na pojedynek bez broni i niemalże wygrała, lecz ich starcie zostało przerwane.
    • Kulta podobnie wyzwał Ekimu na pojedynek bez ich broni, lecz Ekimu pożyczył Tektoniczny Młot Onuy i pokonał Kultę.

Podróż ku zjednoczeniu[]

  • Toa testowali swoje nowe bronie i zbroje w walce z bandą kontrolowanych przez Pająki Śmierci Wojowników Czaszek w Mieście Twórców Masek.
  • Lewa i Uxar spotkali Umaraka w Regionie Dżungli. Łowca na chwilę połączył się z Uxarem, lecz Lewa uwolnił Istotę, Umarak zaś uciekł.
  • Umarak zaatakował Toa i Istoty Żywiołów przy pomocy Mrocznych Zjaw, by znaleźć w bohaterach jakąś słabość. Zauważywszy słabą więź Pohatu z Ketarem, Łowca odszedł.
  • Bitwa o Maskę Kontroli - Umarak zaatakował Pohatu w Labiryncie Kontroli i siłą połączył się z Ketarem, by wykraść Maskę Kontroli.
  • Bestie Lawy zniszczyły wioskę w Regionie Dżungli.
  • Obrona Miasta Twórców Masek - Toa i Istoty Żywiołów walczyli z Bestiami Żywiołów, by obronić Miasto Twórców Masek.
  • Agil obserwował Umaraka, gdy ten odzyskiwał fragmenty Zakazanej Maski - obaj wymienili ciosy nim Agil się wycofał.
  • Bitwa w Czarnym Kraterze - Toa, Ekimu i Agil stanęli do walki z Umarakiem i Hordą Cienia w Czarnym Wulkanie, by nie dopuścić do uwolnienia Makuty.
    • Toa połączyli swoje moce żywiołów, by pokonać Makutę i uwięzić go w Królestwie Cieni.
Advertisement