FANDOM

Boggarak
Boggarak
Rahi
Status Żywe
Moc Paraliżujący Rhotuka
Rhotuka nadmuchujący/odwadniający
Atak wibracyjny
Lokalizacja Wszechświat Matoran (dawniej), Spherus Magna

Boggarak to odmiana pajęczych Rahi Visoraków.

Historia

Boggaraki, tak jak pozostałe rasy Visoraków, zostały stworzone przez Makutę Chiroxa na wyspie na południe od Nynrah. Ląd ten został wkrótce potem przechrzczony na wyspę Visorak, od zamieszkujących tam stworzeń.

Jako część armii Bractwa Makuta, Boggaraki podlegały Sidorakowi i Roodace, władcom Hordy Visoraków. Horda najechała wiele wysp, mutując tamtejsze Rahi i innych mieszkańców jadem Hordika.

Boggaraks

Boggaraki Roodaki

Podczas inwazji Metru Nui, Boggaraki były całkowicie oddane Roodace, gotowe nawet rzucić się w przepaść ze szczytu Koloseum na jej rozkaz. Pełniły również rolę osobistych ochroniarzy Roodaki, ze względu na ich Rhotuka o podwójnym działaniu.

Któregoś razu, gdy grupa Zadakhów zmierzała do Koloseum, by wyeliminować Visoraki, uznając je za sprawców wielkiego nieporządku, natknęła się na Boggaraki i została przez nie pokonana. Później, podczas bitwy z Toa Hordika i Rahaga, wiele Visoraków zostało uwięzionych w Wieży Toa. Po ich oswobodzeniu, tylko około tuzinowi Boggaraków udało się wydostać na wolność. W trakcie poszukiwań przez Toa Hordika fragmentów Kamienia Makoki, Boggaraki śledziły Toa Metru Nokamę, lecz pokonał je Nuju.

Kiedy Toa Vakama odłączył się od towarzyszy, Boggaraki schwytały go i zaprowadziły przed oblicze Roodaki. Ta rozkazała następnie kilku Boggarakom rzucić się w przepaść, jako dowód lojalności Visoraków wobec przywódcy. Boggaraki brały potem udział w bitwie o Metru Nui i opuściły miasto, kiedy Vakama, mianowany na wodza hordy przez Roodakę, nakazał Visorakom odejść.

Gdy Toa Ognia powrócił do Metru Nui po Maskę Czasu, Makuta Teridax posłużył się Boggarakiem do stworzenia iluzji Nokamy w umyśle Toa. Teridax użył potem tego samego Boggaraka do odwrócenia uwagi Voporaka, a ten postarzał pająka tak bardzo, że ten obrócił się w pył.

Comic Boggarak

Boggarak w komiksie

Bractwu Makuta udało się z powrotem zgromadzić hordę Visoraków i użyć jej do ataku na fortecę zajętą przez Mrocznych Łowców podczas wojny pomiędzy Bractwem a najemnikami.

Kiedy Toa Mahri umieścili Serce Visoraków na Artidax, Boggaraki były pierwszymi Visorakami, które dotarły na ląd. Wkrótce potem wszystkie pająki zostały zabite przez erupcję wulkanu na wyspie. Jednakże, kiedy Teridax przejął ciało Wielkiego Ducha, zyskując władzę nad wszechświatem, odtworzył on Visoraki.

Po śmierci Teridaxa i zniszczeniu Wszechświata Matoran w bitwie o Bara Magna, ocalałe Boggaraki wyemigrowały na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Boggarak w filmie "W Sieci Mroku"

Filmowa wersja Boggaraka

Boggaraki to najszybsze ze znanych Visoraków. Dobrze przystosowane do wodnego środowiska, potrafią poruszać się po powierzchni wody. To jedyny gatunek Visoraka, którego sieć Rhotuka działa na dwa sposoby - gdy używa jej w wodzie, ofiarę otacza nieprzerywalny bąbel powietrza. Gdy ofiara jest zaatakowana na lądzie, sieć pochłania całą wilgoć z powietrza wokół niej. Alternatywny atak to wytwarzanie ultradźwięków, mogących przemienić przeciwników w kamień lub gaz.

Boggaraki były jedynymi Visorakami, które potrafiły wyczuć u Sidoraka brak odwagi. Wykorzystała to Roodaka, zaszczepiając w nich strach i czyniąc z Boggaraków swoją prywatną straż.

Informacje o zestawie

Boggarak został wydany w 2005 roku jako średni zestaw. Składał się z 48 elementów. Mógł strzelać spinnerem Rhotuka oraz zaciskać kleszcze. Łącząc zestaw Boggaraka z Suukorakiem można zbudować kombiner Kahgaraka, z Suukorakiem i Roporakiem - Lotnika Jadowitego, a z wszystkimi pozostałymi Visorakami - Zivona.

Artykuł o zestawie 8743 Visorak Boggarak na Legopedii.

Minifigurka Boggaraka ukazała się w playsetach Brama Visoraków, Bitwa o Metru Nui, Wieża Toa i Taran Bojowy Visoraków i mogła świecić w ciemności.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Opowiadania

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Gry planszowe

Reklamy

Zobacz też

Linki zewnętrzne