FANDOM

"Duma elity."
Animacje Online Vahki
Bordakh
Bordakh
Vahki
Przydzielone Metru Ga-Metru
Narzędzia Buława Lojalności
Status Zniszczone
Wymowa Bor-dak
Bordakhi to Vahki Ga-Metru.

Historia

Bordakhi zostały skonstruowane przez Nuparu, by egzekwować prawo w Metru Nui razem z innymi podwersjami Vahki. Podlegały bezpośrednio Turadze Dume.

Comic Bordakh

Bordakhi szykują się do ataku na Toa Metru

Kiedy Toa Metru Nokama odwiedziła dom Vhisoli w poszukiwaniu zaginionych Matoran, Ga-Matoranka poinformowała oddział Bordakhów o tajemniczym Toa, i Bordakhi zdecydowały że muszą ją pochwycić nie ważne by była wrogo czy przyjaźnie nastawiona. Nokama uniknęła ich, lecz wróciwszy potem pod dom Vhisoli odkryła że oddział nadal na nią czeka. Toa użyła strumienia wody by odciągnąć ich uwagę i niepostrzeżenie wśliznęła się do środka bez zwracania ich uwagi.

Matau, Orkahm i Vhisola, którzy byli w Wielkiej Świątyni w czasie gdy Nokama nurkowała w Srebrnym Morzu by zdobyć wielki dysk Ga-Metru, zostali zaatakowani przez Bordakhi strzegące świątyni po tym jak Bronie Toa ze środka zniknęły. Jednakże zostały one pokonane po tym jak Mieszkaniec Głębin wpadł na nie niszcząc je podczas pościgu za Nokamą która odzyskała dysk z paszczy potwora.

Vakama, Onewa, Nuhrii i Ahkmou napotkali Bordakhi podczas podróży do Wielkiej Świątyni. Grupa użyła Nuhriiego, żeby odwrócić ich uwagę, Matoranin powiedział Vahki, że Toa Metru grasują gdzie indziej, i że roboty muszą zareagować.

Bordakhi trafiły na Toa jeszcze raz, jednakże tym razem Toa uciekali z Koloseum i ładowali się do szybu do Ga-Metru. Vahki zorientowały się że Toa opuścili Koloseum i otoczyli ich na szczycie wieży wspierającej szyb. Bordakhi użyły swoich mocy na Nokamie, zmieniając ją w narzędzie Vahki. Zniewolona Nokama zepchnęła Vakamę z wieży, lecz Vakama zaczął unosić się w powietrzu dzięki mocom swojej wyrzutki dysków. Następnie Toa Ognia wystrzelił dwa dyski Zmniejszania w Vahki poniżej pokonując je.

Wszyskie Bordakhi zostały później zniszczone przez roje Visoraków.

Cechy i umiejętności

Animation Bordakh

Bordakh w animacji

Bordakhi były najsprytniejszymi Vahki. Wolały wykonać zadanie, minimalizując ryzyko, choć radowały się pościgiem. Jeśli Matoranie opowiadali o Vahki ich miłości do pościgów, przeważnie mówili o Bordakhach. Maszyny te tak bardzo uwielbiały pogoń, że czasami dawały uciekinierowi przewagę, by uczynić wyścig jeszcze ciekawszym. Stare matorańskie powiedzenie mówiło: "Bordakhi lubią rzeczy, które biegają". Bordakhi działały w małych, wysoce mobilnych jednostkach, bowiem zbyt duża grupa odbierała radość z pościgu. Bordakhi potrafiły nawet pozwolić ofierze uciec tylko po to, by móc gonić za nią jeszcze raz.

Bordakhi jako jedyne z Vahki potrafiły jako tako poruszać się pod wodą, lecz mimo to wolały pozostać na suchym lądzie.

Uzbrojenie

Bordakhi były uzbrojone w Buławy Lojalności. Łamiący prawo w Ga-Metru wiedzieli, że każdy w zasięgu wzroku mógł pracować dla Vahki wskutek działania buławy. Ponadto posiadały wbudowane w głowę miotacze dysków Kanoka.

Informacje o zestawie

Set Bordakh

Zestaw Bordakha

Podobnie jak pozostałe Vahki Bordakh został wydany latem 2004 roku. Zawierał 33 części, w tym Dysk Kanoka z Ga-Metru. Wraz z Zadakhiem oraz Keerakhiem mógł stworzyć Kraahu.

Artykuł o zestawie 8615 Bordakh na Legopedii.

Jakiś czas później została wydana limitowana edycja Bordakha, sprzedawana w sklepach Target. Zawierała ona Dysk Czasu w miejsce Kanoka Ga-Metru oraz złotą Kanohi Vahi.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Animacje

Gry wideo

Reklamy

Zobacz też

Linki zewnętrzne