FANDOM

Boreas
Noimage
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nieznana
Mata Nui: Pilot Gukko
Maska Nieznana
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Boreas jest Le-Matoraninem.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui, Boreas mieszkał i pracował w Le-Metru.

Został pojmany przez Vahki pod komendą Makuty Teridaxa w przebraniu Turagi Dume i uśpiony w Sferze Matoran. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Z powodu uśpienia, ciało Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Le-Koro pod przewodnictwem Turagi Matau.

W Le-Koro, Boreas był pilotem w Lotnictwie Gukko, często widziano go, gdy patrolował z góry Le-Wahi.

Podczas ataku Rahi na Le-Koro, Boreas, Tamaru i wszyscy pozostali członkowie Lotnictwa byli jedynymi, którzy uniknęli niewoli. Później, podczas kolejnego ataku, Boreas dosiadł swojego Gukko i razem z resztą straży poleciał na bitwę. Turaga Matau i Le-Matoranie zostali uwolnieni dzięki pomocy Toa Mata Onuy.

Kiedy Bohroki zaatakowały Le-Koro, Boreas był wśród wielu Le-Matoran, których maski zastąpiono Krana. Matoranie zostali uwolnieni od Krana po tym jak Kongu, Tamaru i piloci Boxorów przypuścili szturm na Bohroki.

Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Boreas, podobnie jak inni Matoranie, został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Boreas pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie przedostali się na ich rodzinna wyspę, Metru Nui. Pomagał w odbudowie miasta do czasu, gdy wyręczyła go i innych Matoran Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa w bitwie na Bara Magna, Boreas wraz z resztą istot zamieszkujących Wszechświat Matoran wyemigrował na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Ciekawostka

W mitologii greckiej Boreasz był bogiem i uosobieniem północnego wiatru

Pojawienia