FANDOM

Boreas
Noimage
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Członek Lotnictwa Gukko (Mata Nui)
Maska Nieznana
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Boreas jest Le-Matoraninem z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui Boreas mieszkał i pracował w Le-Metru. Został pojmany przez Vahki pod komendą Makuty Teridaxa w przebraniu Turagi Dume i uśpiony w Sferze Matoran. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Z powodu uśpienia ciało Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Le-Koro pod przewodnictwem Turagi Matau. W Le-Koro Boreas był pilotem w Lotnictwie Gukko. Często widziano go, gdy patrolował z góry Le-Wahi.

Podczas ataku Rahi na Le-Koro, Boreas, Tamaru i wszyscy pozostali członkowie Lotnictwa byli jedynymi, którzy uniknęli niewoli. Później, podczas kolejnego ataku, Boreas dosiadł swojego Gukko i razem z resztą straży poleciał na bitwę. Turaga Matau i Le-Matoranie zostali uwolnieni dzięki pomocy Toa Mata Onuy. Kiedy Bohroki zaatakowały Le-Koro, Boreas był wśród wielu Le-Matoran, których maski zastąpiono Krana. Matoranie zostali uwolnieni od Krana po tym jak Kongu, Tamaru i piloci Boxorów przypuścili szturm na Bohroki.

Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva Boreas, podobnie jak inni Matoranie, został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Boreas pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie przedostali się z powrotem do Miasta Legend. Pomagał w odbudowie Metru Nui do czasu, gdy wyręczyła go i innych Matoran Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa w bitwie o Bara Magna Boreas wraz z resztą istot zamieszkujących Wszechświat Matoran wyemigrował na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Ciekawostka

  • W mitologii greckiej Boreasz był bogiem i uosobieniem północnego wiatru

Pojawienia