FANDOM

"Każdy Matoranin w Po-Koro tworzy wspaniałe dzieła! Kreacja to nasze życie! Kreacja to Zasada Po-Koro. Łącząc Prawa, których nauczył nas Wielki Duch, staliśmy się zdolnymi twórcami!"
— Ally, Ostatnia Kronika
Bour
Bour
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Murarz (Mata Nui)
Maska Akaku
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Bour to Po-Matoranin z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiadomo na temat jego życia na Metru Nui, oprócz tego, że mieszkał i pracował w Po-Koro. Został uwięziony przez Vahki w Kapsulniku i uśpiony z rozkazu Makuty Teridaxa podającego się za Turagę Dume na niedługo przed Wielkim Kataklizmem. Uratowali go Toa Metru, a następnie Bour przebudził się z resztą Matoran na brzegu Zatoki Naho w Ga-Wahi.

Mata Nui

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui, ciało Boura stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Po-Koro pod instrukcjami Turagi Onewy.

Na Mata Nui Bour pracował jako murarz i nadzorował prace odbudowy Ścieżki Proroctwa koło bram do Po-Koro. Gdy Bohroki zaatakowały Mata Nui, był jednym z Po-Matoran, którzy przenieśli się do Ga-Koro. Kiedy maszyny zostały pokonane przez Toa Mata, wrócił do swojej wioski. Po porażce Bohrok-Kal, Ally został przebudowany w większą, silniejszą formę. Podzielił się swoją wiedzą na temat Zasady Kreacji z Hahli, kiedy ta trenowała do rozgrywek Kolhii.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła go i innych Matoran.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Bour i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb tyrana.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa, Bour zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran.

Pojawienia