Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Każdy Matoranin w Po-Koro tworzy wspaniałe dzieła! Kreacja to nasze życie! Kreacja to Zasada Po-Koro. Łącząc Prawa, których nauczył nas Wielki Duch, staliśmy się zdolnymi twórcami!"
— Ally, Ostatnia Kronika
Bour
Bour
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Murarz (Mata Nui)
Maska Akaku
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Bour to Po-Matoranin z Metru Nui.

Biografia[]

Metru Nui[]

Niewiele wiadomo na temat jego życia na Metru Nui, oprócz tego, że mieszkał i pracował w Po-Koro. Został uwięziony przez Vahki w Kapsulniku i uśpiony z rozkazu Makuty Teridaxa podającego się za Turagę Dume na niedługo przed Wielkim Kataklizmem. Uratowali go Toa Metru, a następnie Bour przebudził się z resztą Matoran na brzegu Zatoki Naho w Ga-Wahi.

Mata Nui[]

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui, ciało Boura stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Po-Koro pod instrukcjami Turagi Onewy.

Na Mata Nui Bour pracował jako murarz i nadzorował prace odbudowy Ścieżki Proroctwa koło bram do Po-Koro. Gdy Bohroki zaatakowały Mata Nui, był jednym z Po-Matoran, którzy przenieśli się do Ga-Koro. Kiedy maszyny zostały pokonane przez Toa Mata, wrócił do swojej wioski. Po porażce Bohrok-Kal, Ally został przebudowany w większą, silniejszą formę. Podzielił się swoją wiedzą na temat Zasady Kreacji z Hahli, kiedy ta trenowała do rozgrywek Kolhii.

Powrót na Metru Nui[]

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła go i innych Matoran.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Bour i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb tyrana.

Spherus Magna[]

Po śmierci Teridaxa, Bour zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran.

Pojawienia[]

Advertisement