FANDOM

"Praktyczna nazwa będzie dla was najłatwiejsza do zapamiętania, potwory. Nazwę to... BOXOR!"
Nuparu, Animacje Online Bohrok
Boxor
Boxor Set
Środek transportu
Użytkownicy Matoranie (dawniej)
Funkcja Atak, obrona, transport
Status Nieużywane
Boxor to machina obronna Matoran z wyspy Mata Nui, używana w czasach inwazji Bohroków. Została zbudowana przez Onu-Matoranina Nuparu.

Historia

Creation of boxor

Nuparu tworzący Boxora

Kiedy rój Gahloków zaatakował Onu-Koro, Nuparu, Taipu i Onepu zostali uwięzieni w podziemnej grocie. Oprócz nich znajdował się tam też nieaktywny, pozbawiony Krana Gahlok. Podczas gdy Onepu i Taipu próbowali pozbyć się blokujących wyjście głazów, Nuparu zaczął majstrować przy Bohroku, ostatecznie przebudowując go w machinę bojową. Nowo powstały Boxor z Nuparu za sterami z łatwością przebił się przez gruzy, umożliwiając Matoranom ucieczkę. Przestraszone nagłym pojawieniem się maszyny, pozostałe w wiosce Gahloki uciekły.

Matoranie zbudowali potem więcej Boxorów, wykorzystując części pokonanych Bohroków. Następnie użyto ich w Le-Koro do pokonania Nuhvoków, ale wtedy okazało się, że mają trudności z poruszaniem się w lesie. Matoranie Kongu i Tamaru wyciągnęli je na otwartą przestrzeń i udało się odnieść zwycięstwo.

Kiedy Toa Onua poszedł szukać Lewy, zabrał ze sobą kilka Boxorów w celu zmierzenia się ze śledzącymi go Lehvakami.

Boxor

Boxory w Le-Koro

Później, kiedy Toa Mata wkroczyli do Gniazd Bohroków, kilka Boxorów stacjonowało w Ta-Koro, by bronić wioski przed Bohrokami.

Ostatecznie, Boxory wykorzystano w Ga-Koro do odparcia Pahraków. Liście wodnych lilii, na których stały machiny, zostały jednakże zniszczone przez Bohroki i maszyny wpadły do wody. Macku i Kotu udało się uratować pilotów (wśród których był także Nuparu), lecz maszyny przepadły. Odkrywszy, że Boxory nie mogły się poruszać w wodzie, Onu-Matoranin zaproponował dodać pływaki, pozwalając im unosić się na wodzie.

Po Przebudowie, Nuparu zmodyfikował lekko Boxory, tak, by mogły pomieścić nowe ciała Matoran.

Nuparu zabrał (lub raczej "przeszmuglował", podobnie jak części od Exo-Toa) potem Boxory na Metru Nui, aby pokonać zagrożenia czające się w Mieście Legend. Planował również skonstruować nowe Boxory z części Bohroków w Archiwach Onu-Metru.

Funkcje

Comic Boxor

Matoranie za sterami Boxorów

Główną bronią Boxorów jest para potężnych mechanicznych ramion, których ciosy mogą z łatwością obezwładnić Bohrok Va, a nawet, jeśli kilka Boxorów współpracuje razem, pokonać Bohroka.

Informacje o zestawie

Set Boxor

Model Boxora z zestawu

Boxor został wydany na początku 2002 roku jako duży zestaw. Ze 157 części, 150 jest potrzebnych do budowy maszyny - pozostałe siedem elementów jest potrzebne do zbudowania pilota, Nuparu. Naciskając na górę modelu z lewej lub prawej strony, można było wysunąć do przodu ramiona Boxora, imitując ciosy. Zestaw można również przebudować w niekanoniczny, alternatywny model.
Artykuł o zestawie 8556 Boxor na Legopedii.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Kroniki

Animacje

Gry online

Zobacz też

Linki zewnętrzne