FANDOM

Brakas
Rahi Brakas
Rahi
Status Nieznany
Moc Brak
Lokalizacja Le-Metru, Ga-Metru, Le-Wahi, Voya Nui (dawniej)

Spherus Magna (obecnie)

Brakas to dokuczliwy, podobny do małpy Rahi.

Historia

Brakas to gatunek Rahi, który został stworzony przez Makuta z wirusów i płynnego Protodermis. Miał zamieszkiwać Wszechświat Matoran. Brakasy zadomowiły się na Metru Nui i na Voya Nui nim oderwało się od Południowego Kontynentu.

Na Metru Nui Brakasy na tyle szkodziły Matoranom, że pytano się Turagi Dume czy można je usunąć z miasta. Turaga rozkazał Vahki schwytać wszystkie okazy i schować je w Archiwach. skąd te później uciekły.

Po Wielkim Kataklizmie, część Brakasów znalazła drogę z Metru Nui na Mata Nui, gdzie żyła w dżungli w Le-Wahi. Kilka z południowych Brakasów przeżyło oderwanie się Voya Nui od Południowego Kontynentu, i żyło dalej na wyspie.

1000 lat później, po powrocie Matoran z Mata Nui na Metru Nui, północne Brakasy wróciły za nimi. Kiedy Toa Mahri zniszczyli Korytarz i odesłali Voya Nui z powrotem na Południowy Kontynent, populacja tamtejszych Brakasów mogła nie przeżyć zejścia na dół.

Po tym, jak Robot Wielkiego Ducha został doszczętnie zniszczony w Bitwie o Bara Magna, wiele Brakasów wyemigrowało na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Brakasy nie są szczególnie niebezpieczne, chociaż działając pojedynczo mogą wpaść w szał, przez co stają się łagodnym zagrożeniem dla Matoran. Wydają z siebie charakterystyczny dźwięk "kau kau", co zainspirowało mieszkańców do nazwania broni Włócznią Kau Kau.

Ciekawostki

  • Słowo 'Brakas' jest wykorzystywane jako zniewaga dla kogoś, kto nie wykazuje się inteligencją.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Opowiadania

Przewodniki

Ignition

Opowiadania

Gry Online