FANDOM

"Domyślam się, że to wejście przez bramę do Maski Życia, ale Piraka dotarli tu pierwsi."
Toa Inika Jaller, Zimne Światło Świtu
Brama Komnaty Lawy
Set Lava Chamber Gate
Miejsce
Położenie Południowy Kontynent (Voya Nui)
Status Zniszczona
Brama Komnaty Lawy była wejściem do Komnaty Życia znajdującej się pod Górą Valmai na Voya Nui.

Historia

Brama Komnaty Lawy została stworzona przez Wielkie Istoty jako ostatnia przeszkoda na drodze do Komnaty Życia, w której umieszczono Kanohi Ignikę. Kiedy Voya Nui oderwała się od Południowego Kontynentu podczas Wielkiego Kataklizmu, Brama Komnaty Lawy razem z resztą wyspy znalazła się na Aqua Magna.

Lava Chamber Gate

Brama Komnaty Lawy w komiksie

Podczas przeprawy przez wnętrze Góry Valmai, Toa Inika trafili na rozległą jaskinię podzieloną przez rzekę lawy. Po drugiej stronie mostu nad rzeką, bohaterowie dostrzegli wejście do komnaty z Maską Życia. Piraka, którzy przybyli tu wcześniej, zastawili zasadzkę na Toa. Wywiązała się walka, którą wygrali Piraka, a most został zniszczony cyklonem uwolnionym przez Toa Kongu.

Informacje o zestawie

Brama Komnaty Lawy została wydana latem 2006 roku jako 206-częściowy playset. Zestaw zawiera minifigurki Toa Inika Matoro, Hewkiiego, Hahli i Nuparu oraz Piraka Zaktana, Hakanna, Vezoka i Avaka.

Na szczytach obu wież znajduje się przycisk, który po naciśnięciu lub uderzeniu przez sferę Zamor wypuszcza łańcuchy utrzymujące most w całości. Poprzez specjalny mechanizm, można również opuścić kraty wieży. Set posiada też wiele niekanonicznych dodatków. Są to Miotacze Zamor na szczycie jednej wieży, katapulta Zamor na drugiej i cztery Deski Lawowe Toa Inika, z czego dwie uzbrojone w Miotacze Zamor.

Artykuł o zestawie 8893 Brama Komnaty Lawy na Legopedii.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Przewodniki

Ignition

Linki zewnętrzne