FANDOM

Brander
MNOGII Brander
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Pracownik Odlewni

Mata Nui: Rzemieślnik

Maska Metru Nui: Kakama

Mata Nui: Huna

Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Brander jest Ta-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia

Brander Metru

Brander na Metru Nui

Metru Nui

Na Metru Nui, Brander pracował w jednej z Odlewni Ta-Metru. Podczas ataku żywej rośliny Morbuzakh, Toa Metru Vakama zapytał go o Nuhriiego, gdy go szukał. Brander nie mógł uwierzyć, że wysoki Toa był Vakamą, więc dał Vakamie test. Vakama musiał zidentyfikować maskę z wadą. Przeszedł test, zdobywając zaufanie Brandera, i otrzymał informacje o Nuhriim.

Brander został złapany przez Vahki po dowództwem Makuty Teridaxa , przebranego za Turaga Dume. Został zmuszony do wejścia do Sfery Matoran, ale został później uratowany przez Toa Metru i przebudzony na brzegach Zatoki Naho na wyspie Mata Nui.

Mata Nui

Brander stracił wspomnienia swojego życia przed przybyciem na Mata Nui i stał się mniejszy i słabszy ze względu na efekty Sfery Matoran. Pomagał w budowie Ta-Koro, prowadzonej przez Turage Vakamę i wykorzystując części ze zdemontowanych Sterowców użytych przez Toa do przetransportowania Matoran na Mata Nui. Brander nosił Kakamę na Metru Nui, ale zastąpiła ją czarna Huna na Mata Nui. Później Brander stał się Rzemieślnikiem na Mata Nui.

Po pokonaniu Bohrok-Kal, Brander został przebudowany w formę przypominającą tą, którą miał przed zamknięciem w Sferze Matoran. Podczas ataku Rahkshi na Mata Nui, Brander ewakuował się z Ta-Koro z innymi Matoranami, gdy zniszczono ich wioskę.

Powrót na Metru Nui

Brander pomagał w budowie Łodzi, by wrócić na Metru Nui. Po przybyciu Matoran, Brander brał udział w odbudowie ojczystego miasta.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa, wszyscy przetrwani Matoranie z Metru Nui, w tym Brander, przenieśli się na Spherus Magna.

Ciekawostki

  • Jego imię pochodzi z języka holenderskiego i oznacza "palnik".

Pojawienia