Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Brander
MNOGII Brander
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Pracownik odlewni (Metru Nui)
Rzemieślnik (Mata Nui)
Maska Kakama (Metru Nui)
Szlachetna Huna (Mata Nui)
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Brander jest Ta-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia[]

Brander Metru

Brander na Metru Nui

Metru Nui[]

Na Metru Nui Brander pracował w jednej z Odlewni Ta-Metru. Podczas ataku żywej rośliny Morbuzakh, Toa Metru Vakama zapytał Brandera o Nuhriiego, którego poszukiwał. Brander nie mógł uwierzyć, że wysoki Toa był Vakamą, wcześniejszym matorańskim Mistrzem Masek, więc dał Vakamie zagadkę do rozwiązania. Przybysz musiał zidentyfikować wadliwą maskę. Toa przeszedł pomyślnie test, zdobywając zaufanie Brandera i otrzymał informacje o Nuhriim.

Brander został później złapany przez Vahki po dowództwem Makuty Teridaxa, podającego się za Turagę Dume. Uśpiono go w Sferze Matoran, ale został później uratowany przez Toa Metru i przebudzony na brzegach Zatoki Naho na wyspie Mata Nui.

Mata Nui[]

Brander stracił wspomnienia swojego życia przed przybyciem na Mata Nui i stał się mniejszy oraz słabszy ze względu na działanie Sfery Matoran. Pomagał w budowie Ta-Koro, prowadzonej przez Turagę Vakamę przy wykorzystaniu części ze zdemontowanych Sterowców użytych przez Toa do przetransportowania Matoran na Mata Nui. Brander nosił Kakamę na Metru Nui, ale zastąpiła ją czarna Huna na Mata Nui. Później Brander objął posadę rzemieślnikiem Ta-Koro.

Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Brander został przebudowany w formę przypominającą tą, którą miał przed zamknięciem w Sferze Matoran. Podczas ataku Rahkshi na Mata Nui, Brander ewakuował się z Ta-Koro z innymi Matoranami, gdy zniszczono ich wioskę.

Powrót na Metru Nui[]

Brander pomagał w budowie łodzi, by wrócić na Metru Nui. Po przybyciu Matoran, Brander brał udział w odbudowie ojczystego miasta.

Spherus Magna[]

Po śmierci Teridaxa, wszyscy przetrwani Matoranie z Metru Nui, w tym Brander, przenieśli się na Spherus Magna.

Ciekawostki[]

  • Jego imię pochodzi z języka holenderskiego i oznacza palnik.

Pojawienia[]

Książki Multimedia

Powieści

Gry online

Płyty CD

Advertisement