Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Burnak
VNOLG Burnak
Rahi
Moce Brak
Status Nieznany
Lokalizacja Voya Nui (dawniej)

Spherus Magna (obecnie)

Burnak Piruka
Piruk's Pet Burnak
Szczególne Rahi
Moce Brak
Status Nieznany
Lokalizacja Voya Nui (dawniej)

Spherus Magna (obecnie)

Burnak jest podobnym do tygrysa Rahi.

Historia[]

Burnak to gatunek Rahi, który został stworzony przez Makuta z wirusów i płynnego Protodermis. Miał zamieszkiwać Wszechświat Matoran.

Burnaki zadomowiły się w regionie Południowego Kontynentu który został wyspą Voya Nui, która podczas Wielkiego Kataklizmu oderwała się od kontynenty i wypłynęła na powierzchnię Aqua Magna, gdzie Burnaki żyły przez 1000 lat.

Kiedy Toa Mahri zniszczyli Korytarz i odesłali Voya Nui z powrotem na Południowy Kontynent, populacja Burnaków mogła nie przeżyć zejścia na dół.

Po tym, jak Robot Wielkiego Ducha został doszczętnie zniszczony w Bitwie o Bara Magna, wiele Burnaków wyemigrowało na Spherus Magna.

Burnak Piruka[]

1000 lat po Wielkim Kataklizmie, Le-Matoran Piruk oswoił Burnaka Pustynnego, który został jego zwierzakiem. Kiedy Axonn prowadził Matoran z Voya Nui do Jaskiń Nui aby przetrwali zejście wyspy z powrotem na swoje miejsce, Piruk wziął Burnaka ze sobą, który przeżył destrukcję Korytarza.

Po zniszczeniu Wszechświata Matoran, Burnak zamieszkał na Spherus Magna razem z Pirukiem.

Cechy i umiejętności[]

Burnaki są bardzo zwinne oraz agresywne. Mogą być oswojone.

Istnieje kilka rodzai Burnaków: lodu, powietrza, wody, ognia, ziemi, kamienia, pustyni oraz Protodermis.

Pojawienie[]

Multimedia

Gry Online

Advertisement