FANDOM

"Zaczęła się mała, tylko w środku bagna, ale szybko się powiększyła. To było straszne i piękne w tym samym czasie, światło i moc uwolniła w furii, której nie dało się z niczym porównać."
Toa Takanuva, Blog Takanuvy
Poprzednie Wydarzenie N/A
Następne Wydarzenie Wojna Domowa Matoran
Comic Energy Storm Beginning
Burze Energii dewastują Karda Nui
Burze Energii
Świadkowie Toa Mata, Toa Nuva, Sześciu Makuta, i Takanuva
Czas {{{event_occurrencs}}}
Znaczenie Główne
Konsekwencje Zniszczenie Karda Nui

Burze Energii były dużymi burzami wielkiej energii, która zdewastowała Karda Nui kiedy ciało Wielkiego Ducha Mata Nui przebudziło się.

Historia

Burze zaczęły się, kiedy Mata Nui się przebudził pierwszy raz, pustosząc wioski Matoran, które zbudowali. Toa Mata, którzy byli tam na rozkaz Toa Helryx, musieli się schronić wewnątrz Kanistrów Toa wewnątrz Codrexu. Av-Matoranie wrócili do swej ojczyzny w jaskinii poniżej Południowego Kontynentu.

Storm start

Burza Energii zaczyna się

Podczas Wojny Domowej Matoran, przerwanie pracy przez Matoran w Metru Nui
Comic Mutran death

Burza Energii zabija Mutrana

osłabiło Mata Nui, a burze zmalały się w rozmiarze i dzikości dewastowania. Toa Jovan i jego drużyna, dążąc do uratowania życia Mata Nui, odzyskali Kanohi Ignika z Voya Nui i weszli do Karda Nui. Póżniej, gdy jeden z nich poświęcił swoje życie, by uzdrowić Wielkiego Ducha, burze wzrosły w energii i mocy, a drużyna Jovana uciekła z użyciem Kanohi Olmak.

Po tym, jak Wielki Kataklizm wprowadził Mata Nui w stan snu, burze dobiegły końca, umożliwiając Av-Matoran osiedlenie się w wioskach zbudowanych na szczycie stalaktytów, które niedawno spadły i wbiły się mocno w błotnistą ziemię w bagna poniżej.

Burze Energii po raz kolejny zostały wyzwolone, po tym jak Toa Ignika poświęcił swoje ciało, by ponownie przebudzić Mata Nui. Burza szybko rozprzestrzeniła się w całym Karda Nui, spalając Mutrana, gdy odkrył je kontrolować, i ostatecznie zabiły innych Makuta. Toa Nuva i Takanuva ledwo uciekli od burzy używając trzech pojazdów znlezionych w Codrexie. Av-Matoranie w Karda Nui w tym czasie byli w stanie przenieść się do Metru Nui.

Po śmierci Teridaxa i zniszczeniu Wszechświata Matoran, Burze Energii po raz kolejny się zatrzymały.

Pojawienia