FANDOM

"To są sprytne stworzenia. Schwytanie ich oznacza, że musisz być jeszcze sprytniejszy. Fakt, że ciągle biegają na wolności po Metru Nui, podpowie Ci, że nie jestem od nich sprytniejszy... jeszcze."
Rahaga Bomonga, Bestie Rahi

Byk Artakhi
Rahi Artakha Bull
Rahi
Status Nieznany
Moc Brak
Lokalizacja Le-Metru (dawniej)

Spherus Magna (obecnie)

Byki Artakhi są silnymi i bardzo mądrymi Rahi o których krąży wiele mitów oraz legend.

Historia

Byk Artakhi to gatunek Rahi, który został stworzony przez Makuta z wirusów i płynnego Protodermis. Miał zamieszkiwać Wszechświat Matoran.

Cała populacja byków zamieszkiwała Le-Metru na Metru Nui. Są jednymi z najstarszych znanym Matoranom Rahi. Archiwa odnotowały ich występowanie na wyspie jeszcze przed Wielkim Kataklizmem.

Podczas Wielkiego Ratunku, Rahaga Bomonga odnotował duże problemy ze zchwytaniem Byków, ponieważ są niezwykle przebiegłe i mądre.

Po tym, jak Robot Wielkiego Ducha został doszczętnie zniszczony w Bitwie o Bara Magna, wiele Byków Artakhi wyemigrowało na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Legenda głosi, że Byki posiadają inteligencję której Matoranie nie potrafią sobie wyobrazić, i z tego powodu są jedynymi stworzeniami którym Mata Nui pozwolił wejść do Artakhi razem z Matoranami. Inna legenda mówi, że Byki Artakhi zamieszkiwały Metru Nui na długo przed zasiedleniem jej przez Matoran.

Są niezwykle silne, bardzo szybkie, oraz są świetnymi łowcami. Są bardzo wrogo nastawione, posiadają niebezpieczny charakter. Niektóre Byki posiadają narzędzie podobne do włóczni.

Ciekawostki

  • Mapa wykopana przez Szperacze Kolczaste pod Metru Nui jest pilnowana przez podobne do byków Rahi. Uważa się, że są to Byki Artakhi albo zmutowane Kane-Ra.
  • Byk Artakhi został wysłany do LEGO na konkurs związany ze stworzeniem Rahi. Jego nazwa, jak i historia, została mu nadana przez Grega Farshteya w książce BIONICLE: Bestie Rahi. Został stworzony przez Bryana Chow.

Pojawienia

Książki

Przewodniki