FANDOM

"Pomimo tego, że ich zwykłe stado może czasami być niszczycielskie, Po-Matoranie w końcu nauczyli się akceptować ich obecność. To są Rahi które znikają kiedy chcą, co jeszcze mogą zrobić?"
Rahaga, Bestie Rahi
Byk Fader
Rahi Fader Bull
Rahi
Status Nieznany
Moc Teleportacja
Lokalizacja Metru Nui (dawniej)

Spherus Magna (obecnie)

Byk Fader to łagodny, roślinożerny Rahi, znany z żywienia się roślinnością występującej na klifach Po-Metru.

Historia

Byk Fader to gatunek Rahi, który został stworzony przez Makuta z wirusów i płynnego Protodermis. Miał zamieszkiwać Wszechświat Matoran.

Podczas ataku rośliny Morbuzakh na Metru Nui, byki pomagały, niepozwalając niebezpiecznej roślinie dostać się do niektórych obszarów, zjadając jej pnącza.

Po tym, jak Robot Wielkiego Ducha został doszczętnie zniszczony w Bitwie o Bara Magna, wiele byków Fader wyemigrowało na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Byk Fader posiada naturalną, tajemniczą umiejętność, podobną w działaniu do Kanoka teleportacyjnego. W przypadku zagrożenia, byk znika, zostawiając po sobie upiorny powidok, który stopniowo zanika. Następnie pojawia się gdzieś z dala od zagrożenia.

Nie wiadomo czy ten Rahi jest w stanie kontrolować to, na jaką odległość i w jakim kierunku się przeniesie. Często teleportuje się do wnętrza ścian lub obiektów stałych, przez co umiera. Jednakże potrafią całym stadem przenieść się w to samo miejsce.

Ciekawostki

  • Byk Fader został wysłany do LEGO na konkurs związany ze stworzeniem Rahi. Jego nazwa, jak i historia, została mu nadana przez Grega Farshteya w książce BIONICLE: Bestie Rahi. Został stworzony przez Matthew Longuę.

Pojawienia