FANDOM

"Wchodzę do kabiny kolejki linowej, a ta ze świstem wciąga mnie na górę. Temperatura zaczyna się gwałtownie zmieniać, gdy opuszczam rzeki ognistej lawy Ta-Koro i wjeżdżam między śnieżne szczyty Ko-Wahi."
Takua, Mata Nui Online Game
Cieśnina Tren Krom
Tren Krom
Miejsce
Położenie Mata Nui (między Ta-Wahi a Ko-Wahi)
Status Zniszczona
Cieśnina Tren Krom to wielki rów wypełniony lawą, który znajdował się pomiędzy Ta-Wahi i Ko-Wahi.

Historia

Tren Krom Break

Cieśnina z lotu ptaka

Cieśnina Tren Krom powstała wskutek aktywacji systemu kamuflażu głowy Robota Wielkiego Ducha Mata Nui, kiedy ten rozbił się na Aqua Magna w wyniku Wielkiego Kataklizmu. Toa Metru Vakama nazwał cieśninę na cześć legendarnego Tren Kroma, po tym jak Toa przybyli na Mata Nui, by znaleźć schronienie dla Matoran z Metru Nui.

Podczas Wielkiej Wojny, Gwardia Ta-Koro miała swój posterunek w cieśninie, zwany Redutą Ta-Koro, który był stale w kontakcie z Północnym Przesmykiem. W końcu jednak Cieśninę Tren Krom zajęły zainfekowane Rahi i kontakt się urwał.

Northwatch

Stacja kolejki linowej Ta-Wahi

W Cieśninie Tren Krom organizowano Zawody Surfingowe Ignalu. Pracowali tutaj także Farmerzy Lawy. Po inwazji groźnych Rahi, Turaga Vakama wydał zakaz wstępu na pola lawy w obawie o bezpieczeństwo Ta-Matoran.

Obie strony Cieśniny były połączone kolejką linową, urządzeniem transportowym używanym przez Gwardię Ta-Koro i Straż Sanktuarium. Kolejka linowa przebiegała w poprzek Cieśniny, z jedną stacją w Ta-Wahi w Północnym Przesmyku, a drugą w Ko-Wahi na obszarze góry Ihu. Po stronie Północnego Przesmyku stacjonował członek Gwardii Ta-Koro, który pozwalał korzystać z transportu tylko tym, którzy posiadali chorągwię. Wędrujący Av-Matoranin Takua podróżował kolejką linową z Ta-Wahi do Ko-Wahi.

Cieśnina Tren Krom została zniszczona przez Bohroki na krótko przed przebudzeniem Wielkiego Ducha.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Przewodniki

Opowiadania

Gry online