FANDOM

Cryoshell
Cryoshell Logo
Zespół muzyczny
Gatunek Rock alternatywny
Hard rock
Rock symfoniczny
Lata aktywności Od 2006

Cryoshell (często stylizowane na C R Y O S H E L L) to duński zespół rockowy pochodzący z Kopenhagi, najlepiej znany fanom BIONICLE ze względu na współpracę z LEGO. W latach 2007 - 2010 grupa tworzyła piosenki, które były wykorzystywane przez LEGO w reklamach i krótkich filmach promocyjnych serii BIONICLE.

Historia

Zespół Cryoshell został założony w 2006 roku, kiedy Mikkel Maltha dostał od LEGO zlecenie stworzenia utworów muzycznych do wykorzystania w promocji przyszły serii zestawów BIONICLE. Wkrótce potem do zespołu dołączyli Christine Lorentzen (pracowniczka studia Advance), Eddie Simonsen, Mikkel Maltha, oraz Søren Bendz i nagrali piosenkę Creeping in My Soul, wykorzystaną w animacji Barraki: Creeps From the Deep w 2007 roku. Utwór cieszył się ogromną popularnością i stał się najczęściej pobieraną piosenką z LEGO.com, zyskując również ponad milion odsłon na YouTube.

Ze względu na sukces, Cryoshell nagrał z Nielsem Brinckiem utwór Face Me, wykorzystany w BIONICLE: Toa Mahri w 2007 oraz Gravity Hurts użyte w Mini Filmie Phantoka z 2008 roku. W połowie 2008, Cryoshell wydał Closer to the Truth, użyte w Przebudzeniu Mata Nui.

W ramach promocji filmu BIONICLE: Odrodzenie Legendy, Cryoshell nagrał utwór Bye Bye Babylon, będący ostatnią piosenką zespołu powstałą w celach promocyjnych BIONICLE. Rok później, grupa wydała swój pierwszy album studyjny, zatytułowany Cryoshell.

Z powodu narodzin dziecka, Christine Lorentzen odeszła z zespołu w 2011 i została zastąpiona przez Tine Midtgaard, z którą zespół nagrał utwór Breakout, użyty w serialu LEGO Hero Factory oraz nową wersję Gravity Hurts. W 2013 roku, Lore powróciła do zespołu. W 2018 roku, zespół nagrał kolejną wersję Gravity Hurts oraz piosenki Nature Girl, Slipping i Don't Look Down, związane z projektem Christiana Fabera zatytułowanym Rebel Nature.

Członkowie

Obecni

  • Christine "Lore" Lorentzen - wokal
  • Kasper Søderlund - gitara
  • Mikkel Maltha - gitara basowa i keyboard
  • Martin Pagaard - perkusja

Dawni

  • Niels Brinck - wokal w Face Me i Gravity Hurts
  • Jakob Gundel - perkusja (2009-2011)
  • Tine Midtgaard - wokal w Breakout i wersji Gravity Hurts z 2013 roku

Dyskografia

Albumy studyjne

  • Cryoshell (2010)

EP-ki

  • Creeping in My Soul (2010)

Single

  • Bye Bye Babylon (2009)
  • Creeping in My Soul (2009)
  • Breakout (2012)
  • Gravity Hurts (2018)
  • Nature Girl (2018)

Linki zewnętrzne