FANDOM

"Daleko przed nimi Czarne Szczyty wyłaniały się zza widnokręgu w całym swym złowieszczym majestacie. Krążyły o nich legendy nawet w czasach, gdy Bara Magna była zielonym rajem. Najpopularniejsze mówiły o podróżnikach, którym nie dane było powrócić z wyprawy w góry. Ci, którym się udało, wrócili całkiem odmienieni."
— Narrator, Przeprawa
Czarne Szczyty
Czarne Szczyty
Miejsce
Położenie Bara Magna
Status Częściowo zniszczone
Czarne Szczyty to niebezpieczne góry położone na północy Bara Magna.

Historia

Dawno temu Czarne Szczyty były pod kontrolą Władcy Żywiołu Skały. Podczas Wojny o Rdzeń nie odbyły się tu żadne działania zbrojne ze względu na zdradziecki i niebezpieczny teren.

Oddzieleni od swojej ojczyzny w wyniku Rozpadu, Skrallowie osiedlili się w pobliżu Czarnych Szczytów, zajmując większość tutejszego terytorium. Mieszkali tam przez tysiące lat, nie opuszczając swoich ziem, dopóki nie musieli ewakuować się z powodu ataków zmiennokształtnych maszyn Baterra. Skrallowie opuścili swoją fortecę i osiedlili się w Roxtus.

W ramach misji dostarczenia Eksydianu karawana Strakka, Gresha, Tarduka i Kirbolda przemierzyła podnóża gór, starając się uniknąć Łowców Kości. Malum zmierzył się z nimi i ostrzegł ich przed Skrallami. Wkrótce wojownicy Skrallów zatrzymali karawanę, ale grupa skłamała, że ​​musieli zobaczyć Tumę, więc Skrallowie zaczęli ich eskortować. W trakcie jazdy Glatorianie wywołali lawinę, która pogrzebała ich wszystkich.

Drużyna znalazła się w podziemnym górskim tunelu, znajdując pismo Matoran. Zostali na krótko zaatakowani przez Scarabaxy, ale te zamiast nich zjadły Piaskowego Nietoperza, a Tarduk zaczął badać pobliskie runy. Ściany zaczęły się przybliżać, gdy nagle otworzyło się wyjście i grupa dotarła do Mrocznej Kaskady. Malum i jego Voroxy następnie otoczyli grupę, pokonawszy Łowcę Kości Fero, po czym Glatorianin Ognia wysłał Gresha i Strakka, by odzyskali jego Płomienny Miecz z Roxtus.

Powracający Gresh pokrył się świecącymi minerałami, aby przestraszyć Voroxy, co pozwoliło mu i Strakkowi uratować Agori. Karawana wkrótce potem popłynęła w dół Mrocznej Kaskady. Na szczęście Ackar i Kiina uratowali grupę i wspólnie obmyślili plan zdobycia nowej karawany. Strakk zwabił Stroniusa i Skrallów, aby załadowali Eksydian, który wpadł do wody, na własny wóz. Stronius następnie próbował zabić Strakka, ale Skrallowie wpadli w zasadzkę, a drużyna Glatorian oraz Agori uratowała Strakka i kontynuowała podróż przez pustynię.

Mata Nui, Ackar, Kiina, Gresh i Berix podróżowali później przez Czarne Szczyty w poszukiwaniu Doliny Labiryntu, gdzie zostali zaatakowani przez niewielką grupę Skrallów. Podczas walki Berix został ranny od Thornaxa, a Mata Nui zdecydował, że najlepiej będzie, jeśli dalszą drogę przebędzie z samym Clickiem.

Podczas pojedynku między Mata Nui a Teridaxem, Makuta wystrzelił laser w kierunku jednego ze szczytów, powodując jego stopienie pod wpływem ekstremalnego ciepła. Kiedy Wielki Duch padł, zmiażdżył niektóre góry.

Kiedy dwa księżyce Bara Magna z powrotem połączyły się z planetą, pozostałe góry ponownie stały się częścią Spherus Magna.

Alternatywne wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

Alternatywny Teridax prowadził Matoran Mazekę i Vultraza przez Czarne Szczyty do Doliny Labiryntu w tym wymiarze.

Krajobraz

Czarne Szczyty są częścią większego łańcucha górskiego rozpościerającego się na północy rejonu Bara Magna. Z rzadka występująca tu roślinność zapewnia byt kilku gatunkom zwierząt. Góry kryją sieć tuneli wydrążonych w ich wnętrzach, według legend wykorzystywanych przez Wielkie Istoty dla sobie tylko znanych celów. Wiele tuneli wciąż czeka na odkrycie.

Mroczna Kaskada

Mroczna Kaskada to wodospad położony w pobliżu obrzeży regionu Czarnych Szczytów i stanowi część Rzeki Skrall.

Kryjówka Zbieraczy

Niewielki obóz Łowców Kości znany jako Kryjówka Zbieraczy kryje się w jaskini pod Mroczną Kaskadą.

Góra Czaszki

Góra Czaszki to góra w Czarnych Szczytach, w której mieściła się niegdyś wioska Roxtus. Głowa Prototypowego Robota była wbita w tutejszą skałę, stąd nazwa.

Mieszkańcy

Baterra

Po tajemniczym pojawieniu się i zniszczeniu dużej części populacji Skrallów, te brutalne, zmiennokształtne istoty ostatecznie wypędziły Skrallów z ich siedziby.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Przewodniki

Magazyny

Glatorian

Opowiadania

Animacje

Zobacz też