FANDOM

"Istniało zaledwie kilka miejsc mroczniejszych od peryferii Mahri Nui. Jedynym, które Reysa potrafił nazwać, był wodny region tuż pod miastem. Ciemność tam panująca równie dobrze mogła być odzwierciedleniem serc jej mieszkańców."
— Narrator, Miasto Zagubionych
Czarne Wody
Black Waters
Miejsce
Położenie Aqua Magna
Status Nienaruszone
Czarne Wody, znane także jako Głęboka Głębia lub Morze Czerni, są mrocznym podwodnym regionem Aqua Magna, zlokalizowanym pod dawnym obszarem Mahri Nui.

Historia

Czarne Wody były domem dla wielu niebezpiecznych morskich istot. Region ten pozostawał w dużej mierze nietknięty przed Wielkim Kataklizmem, który spowodował ucieczkę więźniów z Otchłani w wody. Także duża liczba Rahi wyemigrowała do wód i przystosowała się do tamtejszego ekosystemu. Zlokalizowane było tutaj również wejście do Otchłani, a także jaskinie Barraki Pridaka i Takadoxa oraz formacja skalna zwana Kłami Brzytworyba, gdzie Barraki spotkali się po zatonięciu Kanohi Igniki w oceanie.

Przez lata, po zatonięciu Mahri Nui, wielu Matoran z osady zniknęło na tym obszarze i nikt nigdy więcej o nich nie słyszał. Z tego też powodu powołano załogę do Łodzi Podwodnej Defilaka, w skład której wchodzili Le-Matoranin, Ta-Matoranin Sarda, Ga-Matoranka Idris oraz Onu-Matoranin Gar. Ich misją było zbadanie Czarnych Wód i odkrycie przyczyny zniknięć Matoran.

Matoranie zostali pochwyceni i zabrani do jaskini Pridaka na przesłuchanie, aczkolwiek Sarda został rzucony w wody na czekające rekiny Takea. Ta-Matoranina uratował Toa Lesovikk, którego atak rozproszył rekiny. Dwójka podczas rozmowy została zaatakowana przez Karzahniego. Po tym, jak potężna istota nie była zdolna pokonać Lesovikka, nawiedziła Sardę przerażającą wizją, zmuszając Toa Powietrza do przerwania walki, by ratować Matoranina, podczas gdy Karzahni uciekł.

Po mutacji w istotę zdolną do oddychania pod wodą, Sarda i jego towarzysz podążyli w ślad za zbiegłym tyraniem. Mniej więcej w tym samym czasie, Barraki Carapar porwał Ga-Matorankę Kyrehx i zabrał ją do Takadoxa, który wypytał ją o Ignikę. Gdy dowiedział się, że maska wciąż jest w Mahri Nui, wypuścił Matorankę.

Później Pridak opuścił swoją jaskinię wraz z Defilakiem, by pokazać mu ataku na Mahri Nui i opowiedzieć mu o historii Barraki. Pozostała dwójka Matoran wkrótce potem uciekła w wody i dostała się do Mahri Nui.

Następnie Takadox przybył do Czarnych Wód, by obserwować Mantaxa, który regularnie przeszukiwał Otchłań. Został złapany przez Kalmaha, który żądał wyjaśnień, co robił. Takadox powiedział mu, że Mantax mógł schować Ignikę gdzieś w Otchłani. Dwójka weszła do ruin więzienia, tylko po to, by zostać uwięziona, gdy Maxilos zapieczętował wejście. Jakiś czas później pojawił się Nocturn i rozdarł wejście, tym samym uwalniając Barraki i pozwalając im uciec, podczas gdy on sam stanął przeciwko Zyglakom, ponieważ przez podstęp Takadoxa uznał, że go obraziły.

Później, zdradziecki członek Zakonu Mata Nui Brutaka został zaciągnięty do Czarnych Wód przez Wielką Kałamarnicę na rozkaz Pridaka. Ten jednak był w stanie zabić kałamarnicę, a następnie zaczął podróżować przez ocean.

Po zdobyciu Igniki, Barraki przenieśli się do Kłów Brzytworyba, gdzie zostawili maskę pod opieką Nocturna, gdyż nie ufali sobie nawzajem. Później Nocturn znudził się pilnowaniem maski i, odkrywając klątwę rzuconą na niego przez Ignikę, opuścił Czarne Wody, aby poinformować Ehleka.

Toa Mahri Matoro został później zabrany do Czarnych Wód przez Hydraxona, gdzie dawny strażnik Otchłani go uwięził, gdyż ponownie chwytał więźniów i myślał, że każdy w oceanie był uciekinierem. Toa wydostał się na wolność dzięki pomocy Maxilosa, który, jak się okazało, był opanowany przez Antidermis Makuty Teridaxa i razem z nim opuścił region. Następnie dwójka weszła do Otchłani, żeby odnaleźć zwłoki alternatywnej Toa Mangai Tuyet, którą Matoro wskrzesił na rozkaz Makuty. Trójka opuściła ten teren, żeby spotkać się z Makutą Icaraxem.

Jakiś czas potem, po zdobyciu Igniki przez Mantaxa, czarny Barraki zwołał spotkanie w Kłach Brzytworyba, podczas którego ujawnił Tabliczkę Tranzytu, odnalezioną w Otchłani, a także jej istotną rolę w odkryciu zdrajcy wśród Barraki, który przed laty wyjawił ich plany Bractwu Makuta. Po tym jak spotkanie zostało zakłócone przez lawinę spowodowaną przez Hydraxona, Takadox, zdrajca, próbował użyć zamieszania na swoją korzyść, jednak sparaliżowała go trucizna Mantaxa, a próba zahipnotyzowania robota Maxilosa, będącego pod wpływem Teridaxa, by zaatakować innych Barraki, nie powiodła się.

Po tym jak struktura Otchłani została naprawiona przez Włócznię Artahki, Hydraxon, z pomocą Lesovikka i Sardy, zdołał pochwycić kilku więźniów, w tym Barraki, i znów zamknąć ich w celach.

Ostatecznie Czarne Wody na powrót stały się częścią oceanu Spherus Magna po odtworzeniu planety.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Przewodniki

Ignition

Powieści graficzne

Opowiadania

Animacje