FANDOM

"Istniało zaledwie kilka miejsc mroczniejszych od peryferii Mahri Nui. Jedynym, który Reysa potrafił nazwać, był wodny region tuż pod miastem. Ciemność tam panująca równie dobrze mogła być odzwierciedleniem serc jej mieszkańców."
— Narrator, Miasto Zagubionych
Black Waters
Czarne Wody
Lokacja Aqua Magna
Status Nienaruszony

Czarne Wody, znane także jako Głęboka Głębia lub Morze Czerni, są mrocznym podwodnym regionem Aqua Magna, zlokalizowanym pod dawnym obszarem Mahri Nui.

Historia

Czarne Wody są domem dla wielu niebezpiecznych morskich istot. Region ten był w dużej mierze nietknięty przed Wielkim Kataklizmem, który spowodował ucieczkę więźniów z Otchłani w wody. Także duża liczba Rahi wyemigrowała do wód i przystosowała się do ekosystemu. Zlokalizowane było tutaj wejście do Otchłani, jak również jaskinie Barraki Pridaka i Takadoxa i formacja skalna zwana Kły Brzytworyba, gdzie Barraki spotkali się po zatonięciu Kanohi Ignika w wodach.

Przez lata, po tym zatonięciu Mahri Nui, wielu Matoran zniknęło na tym obszarze i nikt nigdy o nich więcej nie słyszał. Z tego powodu została uformowana załoga do Łodzi Podwodnej Defilaka, w skład której wchodził Le-Matoranin, Ta-Matoranin Sarda, Ga-Matoranka Idris i Onu-Matoranin Gar. Ich misją było zbadanie Czarnych Wód i odkrycie przyczyny zniknięć Matoran. Zostali pochwyceni i zabrani do jaskini Pridaka na przesłuchanie, aczkolwiek Sarda został rzucony w wody na czekające rekiny Takea. Ta-Matoranin został uratowany przez Toa Lesovikka, którego atak rozproszył rekiny. Dwójka podczas rozmowy została zaatakowana przez Karzahniego. Po tym, jak potężna istota nie była zdolna pokonać Leskovikka, nawiedziła Sardę przerażającą wizją, zmuszając Toa Powietrza do przerwania walki by ratować Matoranina, podczas gdy Karzachni uciekł. Po mutacji w istotę zdolną do oddychania pod wodą, Sarda i Lesovikk podążyli w ślad za Karzachnim. Mniej więcej w tym samym czasie, Ga-Matoranka Kyrehx została porwana przez Barraki Carapara i zabrana do Takadoxa, który wypytał ją o Kanohi Ignikę. Gdy dowiedział się, że maska wciąż jest w Mahri Nui, wypuścił Matorankę.

Później Pridak opuścił swoją jaskinię wraz z Defilakiem, by pokazać mu scenę Ataku na Mahri Nui i opowiedzieć mu o historii Barraki. Pozostała dwójka Matoran wkrótce uciekła w wody i dostała się do Mahri Nui.

Następnie Takadox przybył do Czarnych Wód, by obserwować Mantaxa, który regularnie przeszukiwał Otchłań. Został złapany przez Kalmaha, który żądał wyjaśnień, co robił. Takadox wyjaśnił i podpowiedział, że Mantax mógł schować Ignikę gdzieś w Otchłani. Dwójka weszła do Otchłani, tylko po to, by zostać uwięzionymi, gdy Maxilos zapieczętował wejście. Jakiś czas później pojawił się Nocturn i rozdarł wejście, tym samym uwalniając Barraki i pozwalając im uciec, podczas gdy on stanął na przeciwko Zyglakom, które, przez podstęp Takadoxa, uznał, że go obraziły.

Później, zdradziecki członek Zakonu Mata Nui Brutaka został zaciągnięty do Czarnych Wód przez Wielką Kałamarnicę na rozkaz Pridaka. Ten jednak był w stanie zabić kałamarnicę, a następnie zaczął podróżować przez ocean.

Po zdobyciu Igniki, Barraki przenieśli się do Kłów Brzytworyba gdzie zostawili maskę pod opieką Nocturna, gdyż nie ufali sobie nawzajem. Później Nocturn znudził się pilnowaniem maski i, odkrywając klątwę rzuconą na niego przez Ignikę, opóźnił Czarne Wody by poinformować Ehleka.

Toa Mahri Matoro został później zabrany do Czarnych Wód przez Hydraxona, by zostać uwięzionym, gdyż strażnik więzienny ponownie chwytał więźniów i myślał, że każdy w oceanie był uciekinierem. Został uwolniony przez robota Maxilosa, który był opanowany przez Antidermis Makuty Teridaxa i razem z nim opuścił region. Następnie dwójka weszła do Otchłani żeby odnaleźć zwłoki alternatywnej Toa Mangai Tuyet, którą Matoro wskrzesił na rozkaz Makuty. Trójka opuściła ten teren żeby spotkać się z Makutą Icaraxem.

Później, po zdobyciu Igniki przez Mantaxa, zwołał spotkanie w Kłach Brzytworyba, podczas którego ujawnił Tabliczkę Tranzytu, którą odnalazł w Otchłani, a także jej udział w odkryciu obecności zdrajcy wśród Barraki. Po tym jak spotkanie zostało zakłócone przez lawinę spowodowaną przez Hydraxona, Takadox, zdrajca, próbował użyć zamieszania na swoją korzyść, jednak został sparaliżowany przez truciznę Mantaxa, a próba zahipnotyzowania robota Maxilosa, będącego pod wpływem Teridaxa, by zaatakować innych Barraki, nie powiodła się.

Po tym jak struktura Otchłani została naprawiona przez Włócznię Artahki, Hydraxon, z pomocą Lesovikka i Sardy, zdołał pochwycić kilku więźniów, w tym Barraki, i znów wrzucić do cel.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Przewodniki

Zapłon

Opowiadania

Animacje