Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Pomimo tego, że wiele Rahi z Metru Nui wyemigrowało na Mata Nui, niektóre zdecydowały się zostać. Wśród nich jest bestia, którą Rahaga nazwali "długi kieł", duży gad, który żyje w sieci wąskich tunelów pod Archiwami."
Toa Helryx, Świat
Długi Kieł
Noimage
Rahi
Moce Brak
Status Żyje, pospolity
Lokalizacja Onu-Metru (dawniej)

Spherus Magna (obecnie)

Długi Kieł jest drapieżnym gadem pochodzącym z Metru Nui.

Historia[]

Długi Kieł to gatunek Rahi, który został stworzony przez Makuta z wirusów i płynnego Protodermis. Miał zamieszkiwać Wszechświat Matoran.

Na Metru Nui długie kły zamieszkiwały Onu-Metru, gdzie najbardziej upodobały sobie Archiwa. Po Wielkim Kataklizmie, większość mniejszych Rahi którymi się żywiły, uciekło. Zmusiło to długie kły do wyjścia na powierzchnie na łowy. Turaga Dume próbował przekonać Rahaga do wyłapywania długich kłów, lecz odmówili, podkreślając, że Rahi ten stał się częścią naturalnego ekosystemu Metru Nui.

Po tym, jak Robot Wielkiego Ducha został doszczętnie zniszczony w Bitwie o Bara Magna, ocalałe długie kły opuściły Wszechświat Matoran i wyemigrowały na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności[]

Długi kieł jest długi na około 2 metry. Posiada krótką i silną szczękę, wypełnioną wieloma rzędami ostrych zębów. Woli jeść małe stworzenia, lecz jeśli jest głodny, zacznie polować na większą zdobycz.

Pojawienia[]

Książki

Przewodniki

Advertisement