FANDOM

"Niedaleko stąd, na niebie pojawiła się mała trąba powietrzna. Wciągała w swój wir coraz więcej roślin, dopóki cały nie wypełnił się liśćmi, pnączami i gałęziami, wściekle wirującymi wewnątrz tornada."
— Narrator, Zagadka Wielkich Istot

Dżungla
AOSR Gelu in Vines
Moc Żywiołu
Prefiks Matoran Bo-
Powiązane kolory Główny: Zielony
Drugorzędny: Niebieski

Dżungla to moc żywiołu. We Wszechświecie Matoran znana była jako Roślinność lub Zieleń.

Charakterystyka

Spherus Magna

Władcy Żywiołów

Wszechświat Matoran

We Wszechświecie Matoran Roślinność często reprezentowano za pomocą przedrostka "Bo-" oraz kolorów zielonego i niebieskiego.

Matoranie

  • Bo-Matoranie reprezentują żywioł Roślinności. Posiadają również małe pokłady jego energii, która objawia się wrodzoną znajomością flory i jej cech, między innymi wiedzą na temat trucizn. Wszyscy Matoranie, Toa i Turaga Roślinności to mężczyźni.
  • Toa Roślinności posiadają moc żywiołu Roślinności, co pozwala im tworzyć, wchłaniać i kontrolować rośliny. Ograniczeni są jedynie przez zasoby energii żywiołu, które muszą regenerować po ich stracie.
  • Turaga Roślinności posiadają małe pokłady energii Roślinności.

Makuta

  • Kraata i Rahkshi Kontroli Roślin mają ograniczone moce Roślinności.
  • Makuta, mając dostęp do mocy Kraata, również posiadali ograniczone moce Roślinności.

Skakdi

  • Skakdi Roślinności mogą używać swojej mocy tylko, gdy współpracują z innym Skakdi, albo gdy dzierżą broń, która pozwala im przewodzić moc Roślinności samodzielnie.

Przykłady użycia

  • Tworzenie roślinności
  • Panowanie nad roślinnością
    • Zmienianie kształtów roślin
  • Wchłanianie roślinności
  • Uwalnianie Nova Blastu Roślinności (jedynie Toa)

Połączenia

  • Dowolna szóstka Toa - tak długo jak każde z nich dzierży inny żywioł, a Światło i Cień nie są użyte jednocześnie - może stworzyć klatkę Protodermis. Istoty inne niż Toa czy Krahka nie mogą połączyć mocy, by stworzyć taką pieczęć.

Użytkownicy

Wszyscy poniżej mają bądź mieli moc Dżungli (Roślinności), albo przynajmniej jedną z jej pod-mocy:

Powiązane miejsca

TLR Cavern of Jungle

Jaskinia Dżungli

Poniższe miejsca powiązane były z żywiołem Dżungli:

Ciekawostki

  • Przy tworzeniu Wszechświata Matoran Wielkie Istoty zdecydowały się zastąpić pozycję Dżungli mocą żywiołu Powietrza. Uczyniły tak, ponieważ Powietrze było bardziej potrzebne niż moce Dżungli, ze względu na mniejsze ilości flory we Wszechświecie Matoran.
  • Przedrostek "Bo-" pochodzi od słowa "Botanika".