FANDOM

"Być może życie w tych nocmrokach nauczyło nas widzieć w innych jedynie wrogów."
— Defilak, Więźniowie Otchłani
Defilak
CGI Defilak
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Handlarz (dawniej)
Lider Rady Mahri Nui (dawniej)
Wynalazca; Inżynier, Uczony
Maska Kualsi
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Defilak jest le-matorańskim Inżynierem i Uczonym.

Biografia

Wczesne życie

Defilak niegdyś żył na wyspie razem z Sardą, Idris i Lesovikkiem. Opuszczał często ojczysty dom, by handlować z mieszkańcami innych wysp. Podczas pobytu na Metru Nui podłapał dialekt miejscowych Le-Matoran, zwany Mową Szybową.

Po jakimś czasie Turaga z ojczyzny Defilaka oszalał i wysłał wszystkich Matoran do Karzahni, w tym Le-Matoranina. Karzahni przebudował Defilaka w słabszą formę i odesłał na Południowy Kontynent. Kiedy nastąpił Wielki Kataklizm, część lądu, nazwana później Voya Nui, oderwała się od kontynentu i odpłynęła na powierzchnię Aqua Magna. Lata później, Matoranie zbudowali kolejną wioskę i nazwali ją Mahri Nui, lecz ta oderwała się i zatonęła w Otchłani.

Mahri Nui

Ze względu na Mutagen, ciało Defilaka zmieniło swoją formę.

W Mahri Nui Defilak wynalazł i skonstruował łódź wzorowaną na rekinach Takea dla aktualnego przywódcy Rady Matoran, Po-Matoranina badającego skały na dnie morza. Jednak, po zobaczeniu łodzi, Po-Matoranin odrzucił projekt i zdecydował, że nie będzie jej używał.

Comic Pridak Interrogates Defilak

Defilak zaatakowany przez Pridaka

Jakiś czas później Defilak został wybrany na nowego lidera Mahri Nui. Wziął zespół składający się z czterech członków: Sardy, Idris, Gara oraz jego samego i wyruszył swoją łodzią poza wioskę, aby znaleźć stworzenie, które polowało na Matoran. Matoranie zostali zaatakowani przez Takea i zauważeni przez Barraki Pridaka. Pridak schwytał i przesłuchał Defilaka przy Słupach Solnych, żądając zdradzenia lokalizacji Igniki.

Defilak postanowił oszukać Barraki i zaprowadził go do miejsca, w którym, według Matoranina, znajdowała się Maska Życia. Kiedy zauważenie zmutowanego Jadowitego Węgorza odwróciło uwagę Pridaka od Defilaka, Matoranin uciekł. Uratował Gara i Idris oraz pomógł w obronie miasta przed zmutowanym Jadowitym Węgorzem.

Kiedy do Mahri Nui przybyli Toa Mahri, Defilak początkowo nie ufał im i nakazał atak. Zatrzymany przez Jallera, Defilak powiedział im, aby dowiedli tego, że są bohaterami poprzez uwolnienie Pola Powietrzorostów od krabów Keras. Pozwolił Matoro na zostanie w mieście, ale potem został poinformowany przez jednego z mieszkańców, że Toa odeszli z Barraki. Defilak pomyślał wtedy, że Toa z nimi współpracują i zmusił Matoro do opuszczenia wioski.

Później kiedy cała piątka Toa powróciła do Mahri Nui, Defilak i reszta Matoran zaatakowali ich znowu, ale przy próbie przekonania go, Kongu na rozkaz Hahli wyrzucił Defilaka z miasta, opłynął go z wielką szybkością, usuwając pęcherz powietrza Matoranina, po czym odrzucił Defilaka z powrotem do miasta. To przekonało go, że Toa nie chcą zrobić mu krzywy i zatrzymał atak. Nadał drużynie nazwę "Toa Mahri", w podzięce za to, że ci ryzykowali swoje życie, by go uratować.

Defilak i inni Matoranie z Mahri Nui zostali potem wysłani na Voya Nui, prowadzeni przez Toa Mahri. Axonn zabrał ich do Jaskiń Nui, po czym wszyscy wrócili na Południowy Kontynent.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa i zniszczeniu Wszechświata Matoran, Defilak zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Alternatywne wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Królestwa

W tym alternatywnym wszechświecie Defilak został Toa po przekazaniu mu części mocy przez Takanuvę.

Cechy i umiejętności

Sprytny i odkrywczy, Defilak potrafił zauważyć związki między pozornie błahymi i niepowiązanymi ze sobą zdarzeniami, po czym obmyślić jakiś plan. Był zdeterminowany bronić Mahri Nui, nawet gdy na jego drodze stały o wiele potężniejsze istoty. Był wybitnym inżynierem i konstruktorem.

Maska i broń

Defilak nosił Kanohi Kualsi i dzierżył dwa Elektro-Ostrza oraz Miotacz Powietrza.

Statystyki

Siła: 5
 
Zwinność: 6
 
Wytrzymałość: 6
 
Inteligencja: 9

Informacje o zestawie

Defilak

Zestaw Defilaka

Defilak został wydany jako mały zestaw w 2007 roku. Składał się z 37 części. Mógł strzelać ze swojego miotacza.

Cytaty

"Kiedy złogrożenia czyhają na ciebie na każdym kroku, trudno o wzajemne zaufanie."
— Defilak, BIONICLE.com

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

Ignition

Opowiadania

Gry planszowe

Linki zewnętrzne