Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Wzywając swą moc raz jeszcze, nadała materii kształt pojazdu, podobnego do tych, których używali Matoranie z Mahri Nui. Oczywiście, ten był od nich znacznie lepszy (Maska Życia jeszcze nie do końca poznała, co to skromność)."
— Narrator, Cienie na Niebie
Deskolot
Skyboard
Środek transportu
Użytkownicy Toa Ignika (dawniej)
Funkcja Latanie
Status Zniszczony

Deskolot był pojazdem używanym przez Toa Ignikę.

Historia[]

SkyboardCreation

Stworzenie Deskolotu

Po wylądowaniu na Bagnach Sekretów, Kanohi Ignika stworzyła dla siebie fizyczne ciało, miecz, miotacz Midak oraz Deskolot.

Ignika użyła pojazdu, by wydostać się z mokradeł i przyłączyć się do Toa Nuva walczących na niebie z Makuta. Podczas bitwy, Makuta Icarax omal nie zrzucił Toa Igniki z deski. Po wygranej walce, Toa przez jakiś czas pilnował pojmanego Makuty, lecz potem opuścił go na swojej desce, by ostrzec Toa o odliczaniu rozpoczętym przez Maskę Życia do unicestwienia całego życia we Wszechświecie Matoran.

Następnie, Toa Ignika dołączył do Toa Nuva razem z Takanuvą i brał udział w walce o Codrex, po której ośmioro Toa weszło do budowli.

Kiedy Toa Ignika poświęcił się, by przebudzić Wielkiego Ducha, Deskolot został zniszczony.

Funkcje[]

Skyboard Use

Deskolot w użyciu

Kiedy Ignika tworzyła Deskolot, bazowała go na pojazdach znalezionych w Mahri Nui. Pojazd mógł latać z ogromną prędkością, jak również unosić się w miejscu bez ruchu. Deska jest całkowicie posłuszna woli maski, jedynie Ignika była w stanie ją kontrolować, zanim poświęciła Deskolot wraz ze swym ciałem i uzbrojeniem.

Informacja o zestawie[]

Set Skyboard

Deskolot jako zestaw

Deskolot został wydany jako część zestawu Toa Ignika w pierwszej połowie 2008 roku, zawierającego 140 części. Posiada ruchome skrzydła, podwozie oraz miejsce do przyczepienia figurki Toa Igniki.

Artykuł o zestawie 8697 Toa Ignika na Legopedii.

Ciekawostki[]

  • W Animacji Ostatecznej Bitwy, Toa Ignika nurkuje do Codrexu z pojazdem i tam zmienia się wraz z Deskolotem w maskę dla Mata Nui, ale w komiksie deska nie bierze udziału w poświęceniu Toa Igniki.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Ignition

Animacje

Gry online

Linki zewnętrzne[]

Advertisement