FANDOM

"W dawnych czasach, wyspa ta była symbolem pokoju, sprawiedliwości i lojalności. Historia jednak splamiła jej nazwę, aż wreszcie widok jałowych pustkowi i złowrogiej, odstraszającej twierdzy, która na nich stoi wystarczył, by wzbudzić odrazę u każdej prawej istoty."
Toa Helryx, Świat
Destral
Location Destral
Wyspa
Mieszkańcy Makuta (kiedyś)
Populacja Kilka setek Rahkshi i Visoraków (kiedyś)
Położenie Obecnie na zachód od Południowego Kontynentu
Status Zdemontowany
Destral był wyspą we Wszechświecie Matoran, służącym jako główna baza operacyjna Bractwa Makuta. Niegdyś miejsce światła, Destral stał się miejscem mroku i chciwości. Choć z zewnątrz sprawiał wrażenie łatwego do zdobycia, mało który przybysz przeżył spotkanie z pułapkami i umocnieniami w głębi wyspy.

Historia

Wielkie Istoty stworzyły rasę Makuta pod przywództwem Miserixa 100 tysięcy lat temu. Na Destral wybudowano siedzibę Bractwa. Głównymi zadaniami Makuta stały się pomoc Wielkiemu Duchowi, tworzenie Rahi zasiedlających wszechświat lub potrzebnych Matoranom oraz ochrona porządku i ładu.

Po zdradzie Bractwa, Destral stał się największą z baz, stanowiących kwaterę główną w trwającej wojnie z Mrocznymi Łowcami oraz poligonem do eksperymentów przeprowadzanych przez Makuta. Wyspa posiadała duże zapasy Zenergizowanej Protodermis, służącej do eksperymentów.

Kiedy Toa Hagah dowiedzieli się o zdradzie Makuta, przypuścili szturm na fortecę Destralu i wykradli Maskę Światła, skradzioną wcześniej przez Kojola z Artakhi. Zdobyli także Kamień Makoki. Za ich rebelię przeciw Bractwu, Roodaka przemieniła Toa Hagah w Rahaga.

MMMB Destral

Destral w Książce z Makuta Mistika

Wielki Kataklizm zrównał fortecę Destralu z ziemią, lecz została ona później odbudowana. W obszarze, w którym wcześniej znajdowała się wyspa przed teleportacją, znaleziono dziwne istoty, przypominające martwe, zmutowane wersje Kraata. Później okazało się, że były to eksperymentalne fazy Pijawek Cienia.

Destral umiejscowił się opodal wejścia do zachodniej ściany Karda Nui. Członek Zakonu Mata Nui, Trinuma, podrzucił Vezona na wyspę z misją sabotażu teleportującej technologii Destralu. Vezon został złapany i przesłuchany przez Tridaxa, Makutę pozostawionego do zarządzania wyspą.

Tridax odkrył, że Vezon kłamał o sabotażu systemów teleportujących i zamierzał go zabić, wtedy jednak Destral został zaatakowany przez Zakon Mata Nui. Makuta zamierzał teleportować wyspę w pobliże Metru Nui i otoczyć miasto, najpierw jednak udał się do podziemi, by uwolnić Mrocznych Takanuva, sprowadzonych z innych wymiarów. Nie udało mu się to, bowiem został zabity przez Mazekę i Tobduka. Ostatecznie Zakon zajął wyspę, a kiedy Takanuva i Pohatu na nią przybyli, zastali jedynie jej ruiny.

Po klęsce Teridaxa i wyemigrowaniu ludu Wszechświata Matoran na Spherus Magna, Destral został zdemontowany.

Krajobraz

PartofDestral

Horda Visoraków na Destralu

Na wyspie znajdowała się olbrzymia forteca, mieszcząca laboratoria, zbrojownie i komnaty Makuta, a także bibliotekę zakazanej wiedzy. Zajmowała ona większość lądu, z wyjątkiem części ziemi na południu.

Dawni mieszkańcy

Ciekawostki

  • Niektórzy sądzili, że Bractwo Makuta posiadało potężniejszą wersję Kanohi Olmak lub po prostu zwykłą, ale w pełni wykorzystywaną do teleportowania wyspy w dowolne miejsce Wszechświata Matoran. Jednak Olmak nie ma dość mocy, by przenosić tak wielkie rzeczy jak cała wyspa. Ostatecznie odkryto, że Makuta korzystali z innej technologii.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Przewodniki

Magazyny

BIONICLE

Ignition

Kroniki

Opowiadania