Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Dezalk
VNOG Dezalk
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Nieznana
Maska Huna
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Dezalk jest Ta-Matoraninem, który mieszkał na Południowym Kontynencie.

Biografia[]

Dawno temu Dezalk doznał kontuzji i został wysłany do Karzahniego do naprawy. Został przebudowany, ale w słabszą formę. Następnie wysłano go, by spędził resztę swojego życia na Południowym Kontynencie, gdyż Karzahni wstydził się swoich słabych umiejętności w naprawianiu Matoran. Podczas Wielkiego Kataklizmu Dezalk był wśród Matoran żyjących na części lądu zwanej Voya Nui, która została wystrzelona z kopuły kontynentu na powierzchnię Aqua Magna.

Gdy Piraka przybyli na Voya Nui, okłamali Matoran i powiedzieli, że są Toa, po czym zmusili Dezalka do pracy z innymi. Został on później zabrany przez Piraka, pod pretekstem udania się na misję poszukiwawczą głęboko w górach. Piraka wystawili go na efekty działania Antidermis, robiąc z niego niewolnika podatnego na ich rozkazy. Użyli Dezalka, by zdradził innych Matoran poprzez przekazanie informacji, by przyszli do fortecy Skakdi. W rezultacie wszyscy Matoranie zostali zniewoleni, tylko członkom Grupy Oporu udało się uciec.

Dezalk, wraz z innymi Matoranami, został później uwolniony spod kontroli Piraka przez Toa Inika. Niedługo potem został zabrany do Jaskiń Nui z resztą Matoran, by przetrwać zejście Voya Nui z powrotem na Południowy Kontynent. Po powrocie na Południowy Kontynent, zaczął pomagać innym Matoranom przebudować Voya Nui.

Po obrażeniach zmieniających Robota Wielkiego Ducha w ruinę, Dezalk opuścił Wszechświat Matoran, by zamieszkać na Spherus Magna.

Ciekawostki[]

  • Nieużyty model Matoranina z gry Voya Nui Online Game został wcielony do kanonu jako wygląd Dezalka przez Grega Farshteya, według sugestii jednego z użytkowników BZPower i BIONICLEsector01 o pseudonimie PeabodySam.

Pojawienia[]

Advertisement