Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Domy Okotan
Wioski Regionu Ognia
Miejsce
Mieszkańcy Okotanie
Status Zależy od lokalizacji

Domy Okotan to mieszkania, w których żyją Okotanie. Występują w różnych rozmiarach i kształtach, jednak najczęściej spotykanym typem są domy budowane na planie koła ze spłaszczonymi, kopulastymi dachami. Domy te wykonane są z różnych materiałów w zależności od środowiska, w jakim się znajdują.

Po pokonaniu Makuty przez Toa i oswobodzeniu Okoto spod wpływu sił ciemności, wielu Okotan opuściło swoje domy w regionach wyspy, by zamieszkać w stopniowo odbudowywanym Mieście Twórców Masek. Liczne wioski poza miastem nadal są jednak zamieszkane.

Rodzaje domów[]

Region Ognia[]

Fire Protector Village

Domy w Regionie Ognia

W Regionie Ognia Okotanie zbudowali swoje domy ze skalistego materiału na polach lawy; połączone one są ze sobą kamiennymi mostami nad rozpadlinami wypełnionymi płynną magmą. Niekiedy też domy są budowane w skupiskach jeden na drugim na skalnych formacjach ponad rzekami lawy.

Wiele domów w tym rejonie Okoto ma kominy do odprowadzania ciepła. Niektóre z mieszkań są tylko częściowo osłonięte i nie posiadają ścian z jednej ze stron. W środku można znaleźć płachty materiału służące do zasłaniania okien oraz donice z hodowanymi przez Okotan roślinami. Niektóre mieszkania mają także naścienne podobizny Toa.

Region Lodu[]

W Regionie Lodu domy Okotan zbudowano na zboczach lodowych skał. Wykonane są one z przypominającego metal materiału, a ich podstawy przyozdobione są skierowanymi w dół kolcami przypominającymi lodowe sople.

W lodowych ruinach, które odwiedzili Kopaka i Izotor podczas poszukiwań Złotej Maski Lodu, można było zobaczyć inny rodzaj domów, wybudowanych z kamienia, w postaci kwadratowych i prostokątnych brył, a także walcowatych wież.

Region Ziemi[]

Okotanie z Regionu Ziemi mają domy zarówno na powierzchni, jak i w jaskiniowych grotach. Domy w jaskiniach umieszczone są na olbrzymich stalaktytach zwisających ze sklepienia i połączone są ze sobą drabinami i biegnącymi wzdłuż stalaktytów schodami.

TAOLB Jungle Villages

Domy w Regionie Dżungli

Region Dżungli[]

W Regionie Dżungli domy Okotan znajdują się na drzewach, umieszczone wokół pni lub u ich podstaw, zbudowane z metalu i drewna. Dostęp do nich zapewniają mosty wiszące lub drabiny. Niektórzy Okotanie mieszkają także wewnątrz wydrążonych pni.

Na leśnych polanach Okotanie wybudowali także inny rodzaj domów, proste drewniane chaty ze słomianymi dachami.

Region Kamienia[]

Na pustyni wiele domów Okotan wybudowanych zostało z przypominające kamień materiału na ścianach skalnych formacji, a także na równinach pośród wydm. Znana jest także co najmniej jedna twierdza w tym regionie; otoczono ją niskim, ochronnym murem z blankami - otworami, które zapewniały szeroki widok na otaczającą pustynię, a także stanowiły osłonę dla wartowników wioski.

Wioski Regionu Wody

Wioski Regionu Wody

Region Wody[]

Domy tego regionu znajdują się pod powierzchnią Wielkiego Morza. Ich dachy są zwieńczone kopulastymi lampami z fluorescencyjnego materiału, które zapewniają dodatkowe źródło światła.

Stolica[]

Podobnie jak wszystkie inne budynki w Stolicy, okotańskie domy mają bardziej zaawansowany technologicznie wygląd, a żłobienia w ich ścianach dają niebieski blask. Wszystkie te domy zostały przeniesione do Królestwa Cieni.

Miasto Twórców Masek[]

Domy Miasta Twórców Masek

Domy w Mieście Twórców Masek

W Mieście Twórców Masek znajduje się wiele zróżnicowanych pod względem budowy domów Okotan. W czasach przed walką Makuty i Ekimu, oprócz Okotan rezydujących tu na stałe, swoje mieszkania mieli tu także Okotanie z wiosek poza miastem, w których zamieszkiwali na czas organizowanych w mieście różnych uroczystości, takich jak Festiwal Masek.

W domu Agaraka, Obrońcy Dżungli, znajdowały się proste elementy wystroju, takie jak stół z miską z owocami, regał oraz wielki kocioł do przyrządzania potraw.

Obecnie zrujnowane domy w Mieście Twórców Masek są stopniowo odbudowywane przez powracających Okotan.

Zobacz też[]

Advertisement