FANDOM

"Przestrzeganie Zasady Onu-Koro to ciężka praca. Jeśli ją wykonamy, otrzymamy podarunek Wytrwałości. Wytrwałość daje nam siłę, by kopać bez przerwy!"
— Dosne, Ostatnia Kronika
Dosne
Donse jako set
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Kapitan górnictwa (Mata Nui)
Maska Komau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Dosne to jeden z Onu-Matoran, pochodzący z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiadomo na temat jego życia na Metru Nui, oprócz tego, że mieszkał i pracował w Onu-Metru. Został uwięziony przez Vahki w sferze Matoran i uśpiony z rozkazu Makuty Teridaxa udającego Turagę Dume.

Mata Nui

Po uratowaniu przez Toa Metru i przebudzeniu na wyspie Mata Nui, ciało Dosne stało się mniejsze i słabsze. Pomagał w budowie wioski Onu-Koro pod instrukcjami Turagi Whenuy.

Dosne

Dosne jako Onu-Matoranin po Przebudowie

W Wielkiej Kopalni Dosne był górniczym kapitanem Onu-Koro. Miał też coś wspólnego z jedną z umiejętności Kolhii, Wytrwałością. Ewakuował się na krótki czas z Onu-Koro z powodu ataków Bohroków Gahloków. Kiedy Toa Nuva pokonali Bohrok-Kal, Dosne został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Uciekł z osady po ataku Rahkshi wysłanych przez Makutę.

Powrót na Metru Nui

Po zwycięstwie Takanuvy nad Makutą oraz otwarciu wrót do Metru Nui, Dosne pomagał w budowie łodzi, by umożliwić ludowi Mata Nui przedostanie się do Miasta Legend. Później wrócił do Metru Nui oraz pomagał w odbudowie metropolii.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa Dosne, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran, zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Pojawienia