FANDOM

"Tak jak Toa stali się Toa Nuva, tak samo ci bohaterowie zyskają nowe imiona, gdy ich opowieść zostanie wykuta w kronikach."
Turaga Vakama, Dzień Imion
Dzień Imion
Naming Day
Społeczeństwo
Lokalizacja Metru Nui, Mata Nui
Cel Podziękowanie za czyny Matoran
Skutki Imiona Matoran zostają zmienione

Dzień Imion to święto Matoran obchodzone we Wszechświecie Matoran.

Historia

By upamiętnić czyny, wykonane przez Matoran, zwyczaj zmieniana ich imion pojawił się wśród Matoran. Ostatecznie wyewoluował w specjalne wydarzenie trwające cały dzień.

Na wyspie Mata Nui, znane jest kilka imion, które uległy zmianie podczas Wielkiej Wojny.

  • Nuri: pierwotnie Nuhrii;
  • Tehuti: pierwotnie Tehutti;
  • Orkan: pierwotnie Orkahm.

Po ataku Bohrok-Kal, zbiegające się w czasie z Przebudową, Turaga Vakama zwołał trzech Matoran, którzy wykazali się w walce przeciwko rojom Bohrok:

  • Jaller: pierwotnie "Jala", został nagrodzony zmianą imienia za obronę przeciwko rojom Bohroków i Bohrok-Kal;
  • Macku: pierwotnie "Maku", została nagrodzona zmianą imienia za obronę przeciwko rojom Bohroków, głównie w Ga-Koro;
  • Hewkii: pierwotnie "Huki", został nagrodzony zmianą imienia za obronę przeciwko rojom Bohroków, głównie w Ga-Koro;
  • Pewku: pierwotnie "Puku", otrzymała nowe imię od Av-Matorańskiego Kronikarza Takuy, gdzie on sam nie został nagrodzony imieniem, mimo, iż pomagał w ogromnym stopniu.

Po ceremonii, Turaga powiedział Takule, aby umieścił nowe imiona Matoran na Ścianie Historii.

Po ponownym odkryciu Metru Nui, i opowieści połączonych z tą wyspą, niektórzy Matoranie zmienili swe imiona z powrotem na dawniejsze, a mianowicie Nuhrii, Orkahm i Tehutti.

Zwyczaje

Dzień Imion normalnie dotyczy Matoran, których imiona zostają zmienione przez ich dobre czyny i zasługi. Zmiana imienia to rzadki przywilej dla Matoranina, i nie ma za wielu tych, którzy dostąpili tego zaszczytu. Jednakże, większość Matoran cieszy się z Dni Imion, ponieważ oznaczają jeden dzień wolny od pracy.

Na Metru Nui, uroczystość odbywała się w Koloseum, Wieże Wiedzy otwierały swoje obserwatoria dla wszystkich, a kilku szczęśliwych Matoran zyskało własne kamienne statuy o rzeczywistym rozmiarze. Obdarowywanie prezentami również jest częścią Dnia Imion, choć było to bardziej używane na Metru Nui, aniżeli na Mata Nui. Matorańskie legendy mówią, że podczas Dnia Imion na Metru Nui, Mata Nui lata przez zsypy, obdarowując prezentami każdego dobrego Matoranina.

Ciekawostki

  • Koncept Dnia Imion został stworzony przez zespół LEGO, gdy zostali poproszeni o zmianę imion niektórych postaci by uniknąć sporu prawnego z reprezentantami ludzi Maori, którzy byli wściekli na zespół LEGO za nadużywanie słów z ich języka. Niektóre ze zmienionych imion nie były zaczerpnięte z języka Maori, lecz bardziej z innych języków Polinezyjskich.

Pojawienia

Książki Online

Nowele

Historie