FANDOM

Oasis-02-logobio
Encyklopedia Bionicle: największa polska skarbnica wiedzy o świecie BIONICLE, którą każdy może edytować.
Obecnie posiadamy 2046 artykułów i 7934 obrazów.
Użytkownicy | Forum | Regulamin

Witamy w Encyklopedii Bionicle!

LetterELetterNLetterCLetterYLetterKLetterLLetterOLetterPLetterELetterDLetterILetterA     LetterBLetterILetterOLetterNLetterILetterCLetterLLetterE

“Przyjaciele, wysłuchajcie raz jeszcze legendy BIONICLE...”
— Turaga Vakama

BIONICLE (Skrót od Biological Chronicle) to linia zabawek produkowanych przez Grupę LEGO, rozpoczęta w 2001 roku. Postaci składane z klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.

Polecany artykuł

CGI Hahli Mahri Set
Hahli to niegdysiejsza Ga-Matoranka z Metru Nui, zwyciężczyni Turnieju Kolhii Mata Nui, wybrana na nowego Kronikarza Metru Nui i przemieniona w Toa Inika podczas misji na Voya Nui, a potem w Toa Mahri Wody w trakcie przygód w Otchłani.

Jako Matoranka Hahli była nieśmiałą i sumiennie wykonującą swoje obowiązki osobą. Jej niespodziewane wybranie do drużyny reprezentującej Ga-Koro w Turnieju Kolhii przez Turagę Nokamę zmusiło ją do rozpoczęcia podróży po całej Mata Nui, w celu zdobycia Talizmanów i Umiejętności Kolhii. Po długiej wędrówce i wielu licznych przygodach Hahli stała się na tyle uzdolnionym sportowcem, że zapewniła zwycięstwo drużynie Ga-Koro w finałowym meczu mistrzostw. Została także mianowana na nowego Kronikarza przez Turaga Mata Nui i przysłuchiwała się ich opowieściom o Mieście Legend.

Niedługo po powrocie Matoran do Metru Nui Hahli dołączyła do drużyny Matoran, która wyruszyła na wyspę Voya Nui, aby uratować Toa Nuva i odnaleźć Kanohi Ignikę, legendarną Maskę Życia. To w trakcie tej przygody Hahli przemienił się w Toa, stając się jedną z Toa Inika. Poszukiwania maski zaprowadziły Toa do Otchłani, gdzie przemienili się w Toa Mahri. Wodne środowisko pozwoliło Hahli wykorzystać pełnię jej możliwości i ta szybko stała się jednym z najskuteczniejszych członków grupy.

Zainteresowany postacią? Kliknij tu po więcej.

Poznaj świat BIONICLE

PostacieSG StworzeniaSG ŻywiołSH RozumneSG MiejscaSG ObiektySG RahiSG ZdarzeniaSG

Czy wiesz, że...?

Czy wiesz, że...

  • Maski Toa Inika są organiczne i mają pewien poziom świadomości?

Pierwsze kroki

Jesteś tu nowy i chcesz dołączyć do społeczności wiki? Nie krępuj się i załóż konto. Jeśli to twój pierwszy raz z wikią, oto kilka wskazówek, które mogą się przydać:

  • Jeśli masz problemy z edycją lub nie wiesz, jak się za to zabrać, zobacz poradnik, jak edytować wiki.
  • Pamiętaj, by przed rozpoczęciem edycji zapoznać się z regulaminem.
  • Jeśli masz pytania, nie wahaj się zapytać na forum, lub zgłosić do któregoś z administratorów:

Wybrany cytat

"Poruszałem góry, Toa. Ujeżdżałem tornada i napawałem strachem trzęsienia ziemi. Kiedy wy wciąż męczyliście się z błahostkami Matoran, ja i pozostali trzymaliśmy wasz wszechświat w jednym kawałku. Naprawdę myślicie, że wasze śmieszne moce mogą stanowić kłopot dla członka Zakonu Mata Nui?"
— Brutaka, Próba Sił