Oasis-02-logobio.png
Encyklopedia Bionicle: największa polska skarbnica wiedzy o świecie BIONICLE, którą każdy może edytować.
Obecnie posiadamy 2062 artykułów i 7973 obrazów.
Użytkownicy | Forum | Regulamin

Witamy w Encyklopedii Bionicle!

LetterE.pngLetterN.pngLetterC.pngLetterY.pngLetterK.pngLetterL.pngLetterO.pngLetterP.pngLetterE.pngLetterD.pngLetterI.pngLetterA.png     LetterB.pngLetterI.pngLetterO.pngLetterN.pngLetterI.pngLetterC.pngLetterL.pngLetterE.png

“Przyjaciele, wysłuchajcie raz jeszcze legendy BIONICLE...”
— Turaga Vakama

BIONICLE (Skrót od Biological Chronicle) to linia zabawek produkowanych przez Grupę LEGO, rozpoczęta w 2001 roku. Postaci składane z klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.

Polecany artykuł

Comic Boxor.png
Boxor to maszyna bojowa stworzona przez Nuparu w celu pomocy Matoranom z Mata Nui w walce z Bohrokami.

Boxor powstał z części uszkodzonych Bohroków w nietypowej sytuacji. Kiedy Gahloki przypuściły atak na Onu-Koro i uwięziły Taipu, Onepu oraz Nuparu w podziemnej jaskini, ci natknęli się na nieaktywnego Bohroka. Nuparu postanowił wykorzystać części robota i zbudował z nich boksującą maszynę kroczącą. Przestraszone nagłym pojawieniem się maszyny Gahloki uciekły. Matoranie zbudowali potem więcej Boxorów, wykorzystując części pokonanych Bohroków.

Następnie użyto ich w Le-Koro do pokonania Nuhvoków, a także podczas obrony wioski Ga-Koro przed przybyłym rojem Pahraków. Liście wodnych lilii, na których stały machiny, zostały jednakże zniszczone przez Bohroki i maszyny wpadły do wody. Odkrywszy, że Boxory nie mogły się poruszać w wodzie, Nuparu zaproponował dodać pływaki, pozwalając im unosić się na wodzie.

Główną bronią Boxorów jest para potężnych mechanicznych ramion, których ciosy mogą z łatwością obezwładnić Bohrok Va, a nawet, jeśli kilka Boxorów współpracuje razem, pokonać Bohroka.

Zainteresowany pojazdem? Kliknij tu po więcej.

Poznaj świat BIONICLE

PostacieSG.png StworzeniaSG.png ŻywiołSH.png RozumneSG.png MiejscaSG.png ObiektySG.png RahiSG.png ZdarzeniaSG.png

Czy wiesz, że...?

Czy wiesz, że...

Pierwsze kroki

Jesteś tu nowy i chcesz dołączyć do społeczności wiki? Nie krępuj się i załóż konto. Jeśli to twój pierwszy raz z wikią, oto kilka wskazówek, które mogą się przydać:

  • Jeśli masz problemy z edycją lub nie wiesz, jak się za to zabrać, zobacz poradnik, jak edytować wiki.
  • Pamiętaj, by przed rozpoczęciem edycji zapoznać się z regulaminem.
  • Jeśli masz pytania, nie wahaj się zapytać na forum, lub zgłosić do któregoś z administratorów:

Wybrany cytat

"Poruszałem góry, Toa. Ujeżdżałem tornada i napawałem strachem trzęsienia ziemi. Kiedy wy wciąż męczyliście się z błahostkami Matoran, ja i pozostali trzymaliśmy wasz wszechświat w jednym kawałku. Naprawdę myślicie, że wasze śmieszne moce mogą stanowić kłopot dla członka Zakonu Mata Nui?"
— Brutaka, Próba Sił