Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Oasis-02-logobio.png
Encyklopedia Bionicle: największa polska skarbnica wiedzy o świecie BIONICLE, którą każdy może edytować.
Obecnie posiadamy 2063 artykułów i 7993 obrazów.
Użytkownicy | Forum | Regulamin

Witamy w Encyklopedii Bionicle!

LetterE.pngLetterN.pngLetterC.pngLetterY.pngLetterK.pngLetterL.pngLetterO.pngLetterP.pngLetterE.pngLetterD.pngLetterI.pngLetterA.png     LetterB.pngLetterI.pngLetterO.pngLetterN.pngLetterI.pngLetterC.pngLetterL.pngLetterE.png

“Przyjaciele, wysłuchajcie raz jeszcze legendy BIONICLE...”
— Turaga Vakama

Postacie

Poznaj bohaterów świata BIONICLE

Więcej >

Przewodniki Sag

Zagłęb się w bogatą historię uniwersum BIONICLE

Więcej >

Miejsca

Odkryj niezwykłe lokacje

Więcej >

O serii

Poznaj historię kultowej serii LEGO

Więcej >

BIONICLE (Skrót od Biological Chronicle) to linia zabawek produkowanych przez Grupę LEGO, rozpoczęta w 2001 roku. Postaci składane z klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.

Polecany artykuł

EkimuMoC.png
Ekimu jest Twórcą Masek z wyspy Okoto, bratem Makuty wykuwającym Maski Mocy dla Okotan. Wiele lat temu wykuwał maski w zgodzie ze swym bratem, lecz zazdrość i chore ambicje Makuty doprowadziły do stworzenia przez niego Maski Ostatecznej Mocy, łączącej w sobie moc wszystkich sześciu Żywiołów. Jej założenie przez Makutę doprowadziło do wielkich kataklizmów na wyspie. Ekimu w porę strącił maskę z twarzy brata, lecz doprowadziło go to do jego wiecznego uśpienia.

Wieki później na Okoto przybyli bohaterowie Toa, którzy odnaleźli uśpionego Twórcę Masek i przebudzili go. Następnie odzyskali jego Maskę Kreacji z rąk złego Kulty, Władcy Czaszek. Ekimu ponownie zaczął wykuwać maski w swej Wielkiej Kuźni, stworzył także nowe maski i zbroje dla Toa. Potem kierował nimi podczas ich poszukiwań Istot Żywiołów, a następnie sam dołączył do drużyny, by zadać klęskę Umarakowi dążącemu do uwolnienia Makuty z Królestwa Cieni.

Ekimu brał udział w ostatecznej bitwie w Czarnym Kraterze, gdzie połączył się z Agilem, aby wspomóc Toa. Po ponownym uwięzieniu Makuty w Królestwie, Ekimu powrócił do swojej dawnej pracy i po dziś dzień wykuwa Maski Mocy dla mieszkańców Okoto.

Zainteresowany postacią? Kliknij tu po więcej.

Poznaj świat BIONICLE

PostacieSG.png StworzeniaSG.png ŻywiołSH.png RozumneSG.png MiejscaSG.png ObiektySG.png RahiSG.png ZdarzeniaSG.png

Czy wiesz, że...?

Czy wiesz, że...

  • Av-Matoranie mogą wybierać jak inni postrzegają kolor ich ciała i Masek?
  • Turaga to Toa, którzy wypełnili swoje przeznaczenie i oddali moc?

Pierwsze kroki

Jesteś tu nowy i chcesz dołączyć do społeczności wiki? Nie krępuj się i załóż konto. Jeśli to twój pierwszy raz z wikią, oto kilka wskazówek, które mogą się przydać:

  • Jeśli masz problemy z edycją lub nie wiesz, jak się za to zabrać, zobacz poradnik, jak edytować wiki.
  • Pamiętaj, by przed rozpoczęciem edycji zapoznać się z regulaminem.
  • Jeśli masz pytania, nie wahaj się zapytać na forum, lub zgłosić do któregoś z administratorów:

Wybrany cytat

"Poruszałem góry, Toa. Ujeżdżałem tornada i napawałem strachem trzęsienia ziemi. Kiedy wy wciąż męczyliście się z błahostkami Matoran, ja i pozostali trzymaliśmy wasz wszechświat w jednym kawałku. Naprawdę myślicie, że wasze śmieszne moce mogą stanowić kłopot dla członka Zakonu Mata Nui?"
— Brutaka, Próba Sił
Advertisement