Oasis-02-logobio.png
Encyklopedia Bionicle: największa polska skarbnica wiedzy o świecie BIONICLE, którą każdy może edytować.
Obecnie posiadamy 2062 artykułów i 7973 obrazów.
Użytkownicy | Forum | Regulamin

Witamy w Encyklopedii Bionicle!

LetterE.pngLetterN.pngLetterC.pngLetterY.pngLetterK.pngLetterL.pngLetterO.pngLetterP.pngLetterE.pngLetterD.pngLetterI.pngLetterA.png     LetterB.pngLetterI.pngLetterO.pngLetterN.pngLetterI.pngLetterC.pngLetterL.pngLetterE.png

“Przyjaciele, wysłuchajcie raz jeszcze legendy BIONICLE...”
— Turaga Vakama

BIONICLE (Skrót od Biological Chronicle) to linia zabawek produkowanych przez Grupę LEGO, rozpoczęta w 2001 roku. Postaci składane z klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.

Polecany artykuł

Comic Boxor.png
Boxor to maszyna bojowa stworzona przez Nuparu w celu pomocy Matoranom z Mata Nui w walce z Bohrokami.

Boxor powstał z części uszkodzonych Bohroków w nietypowej sytuacji. Kiedy Gahloki przypuściły atak na Onu-Koro i uwięziły Taipu, Onepu oraz Nuparu w podziemnej jaskini, ci natknęli się na nieaktywnego Bohroka. Nuparu postanowił wykorzystać części robota i zbudował z nich boksującą maszynę kroczącą. Przestraszone nagłym pojawieniem się maszyny Gahloki uciekły. Matoranie zbudowali potem więcej Boxorów, wykorzystując części pokonanych Bohroków.

Następnie użyto ich w Le-Koro do pokonania Nuhvoków, a także podczas obrony wioski Ga-Koro przed przybyłym rojem Pahraków. Liście wodnych lilii, na których stały machiny, zostały jednakże zniszczone przez Bohroki i maszyny wpadły do wody. Odkrywszy, że Boxory nie mogły się poruszać w wodzie, Nuparu zaproponował dodać pływaki, pozwalając im unosić się na wodzie.

Główną bronią Boxorów jest para potężnych mechanicznych ramion, których ciosy mogą z łatwością obezwładnić Bohrok Va, a nawet, jeśli kilka Boxorów współpracuje razem, pokonać Bohroka.

Zainteresowany pojazdem? Kliknij tu po więcej.

Poznaj świat BIONICLE

PostacieSG.png StworzeniaSG.png ŻywiołSH.png RozumneSG.png MiejscaSG.png ObiektySG.png RahiSG.png ZdarzeniaSG.png

Czy wiesz, że...?

Czy wiesz, że...

  • Maski Toa Hagah wyglądają inaczej niż inne o tej samej mocy, gdyż zostały zrobione na cześć dawnych bohaterów?
  • Kiedy zbroja Makuty zostaje zniszczona, to Makuta zaczyna wyciekać z niej w swej prawdziwej formie - Antidermis?
  • Turaga to Toa, którzy wypełnili swoje przeznaczenie i oddali moc?

Pierwsze kroki

Jesteś tu nowy i chcesz dołączyć do społeczności wiki? Nie krępuj się i załóż konto. Jeśli to twój pierwszy raz z wikią, oto kilka wskazówek, które mogą się przydać:

  • Jeśli masz problemy z edycją lub nie wiesz, jak się za to zabrać, zobacz poradnik, jak edytować wiki.
  • Pamiętaj, by przed rozpoczęciem edycji zapoznać się z regulaminem.
  • Jeśli masz pytania, nie wahaj się zapytać na forum, lub zgłosić do któregoś z administratorów:

Wybrany cytat

"Poruszałem góry, Toa. Ujeżdżałem tornada i napawałem strachem trzęsienia ziemi. Kiedy wy wciąż męczyliście się z błahostkami Matoran, ja i pozostali trzymaliśmy wasz wszechświat w jednym kawałku. Naprawdę myślicie, że wasze śmieszne moce mogą stanowić kłopot dla członka Zakonu Mata Nui?"
— Brutaka, Próba Sił