FANDOM

Oasis-02-logobio
Encyklopedia Bionicle: największa polska skarbnica wiedzy o świecie BIONICLE, którą każdy może edytować.
Obecnie posiadamy 1833 artykułów i 7054 obrazów.
Użytkownicy | Forum | Regulamin

Witamy w Encyklopedii Bionicle!

LetterELetterNLetterCLetterYLetterKLetterLLetterOLetterPLetterELetterDLetterILetterA     LetterBLetterILetterOLetterNLetterILetterCLetterLLetterE

“Przyjaciele, wysłuchajcie raz jeszcze legendy BIONICLE...”
— Turaga Vakama

BIONICLE (Skrót od Biological Chronicle) to linia zabawek produkowanych przez Grupę LEGO, rozpoczęta w 2001 roku. Postaci składane z klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.

Polecany artykuł

CGI Gresh

Gresh to porywczy i młody Glatorianin z Plemienia Dżungli, pochodzący ze Spherus Magna.

Zbyt młody, by walczyć w Wojnie o Rdzeń, Gresh dołączył do wioski Tesara na Bara Magna po Rozpadzie, gdzie brał udział w walkach na arenie dla swojego plemienia. Szybko wykazał olbrzymi potencjał - raz nawet udało mu się wygrać kilka meczów w Wielkim Turnieju. Po śmierci Drugiego Glatorianina Tesary, Gresh objął jego stanowisko, wygrywając wszystkie swoje pojedynki i pozostając niepokonanym.

Wiele lat później, Gresh był świadkiem przybycia Mata Nui na Bara Magna i dołączył do jego drużyny, odkrywszy spisek połączonych sił Skrallów i Łowców Kości przeciwko Glatorianom i osadnikom Agori. Brał on później udział w ostatecznej bitwie w Roxtus, a kiedy Teridax przybył na planetę, pomógł Toa Tahu zdobyć wszystkie fragmenty Złotej Zbroi, potrzebne do pokonania hord Rahkshi, służących tyranowi.

Mimo młodego wieku, swoimi zdolnościami Gresh zadziwiał nawet weteranów. Jest znany z używania wielu broni oraz wykorzystywania wielu unikalnych technik walki. Posiada encyklopedyczną wiedzę z zakresu technik walki, a także cenną umiejętność przekazywania jej innym.

Zainteresowany postacią? Kliknij tu po więcej.

Poznaj świat BIONICLE

PostacieSG StworzeniaSG ŻywiołSH RozumneSG MiejscaSG ObiektySG RahiSG ZdarzeniaSG

Czy wiesz, że...?

Czy wiesz, że...

  • Av-Matoranie mogą wybierać jak inni postrzegają kolor ich ciała i Masek?

Pierwsze kroki

Jesteś tu nowy i chcesz dołączyć do społeczności wiki? Nie krępuj się i załóż konto. Jeśli to twój pierwszy raz z wikią, oto kilka wskazówek, które mogą się przydać:

  • Jeśli masz problemy z edycją lub nie wiesz, jak się za to zabrać, zobacz poradnik, jak edytować wiki.
  • Pamiętaj, by przed rozpoczęciem edycji zapoznać się z regulaminem.
  • Jeśli masz pytania, nie wahaj się zapytać na forum, lub zgłosić do któregoś z administratorów:

Wybrany cytat

"Poruszałem góry, Toa. Ujeżdżałem tornada i napawałem strachem trzęsienia ziemi. Kiedy wy wciąż męczyliście się z błahostkami Matoran, ja i pozostali trzymaliśmy wasz wszechświat w jednym kawałku. Naprawdę myślicie, że wasze śmieszne moce mogą stanowić kłopot dla członka Zakonu Mata Nui?"
— Brutaka, Zabawa Mocą