Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Oasis-02-logobio.png
Encyklopedia Bionicle: największa polska skarbnica wiedzy o świecie BIONICLE, którą każdy może edytować.
Obecnie posiadamy 2063 artykułów i 7994 obrazów.
Użytkownicy | Forum | Regulamin

Witamy w Encyklopedii Bionicle!

LetterE.pngLetterN.pngLetterC.pngLetterY.pngLetterK.pngLetterL.pngLetterO.pngLetterP.pngLetterE.pngLetterD.pngLetterI.pngLetterA.png     LetterB.pngLetterI.pngLetterO.pngLetterN.pngLetterI.pngLetterC.pngLetterL.pngLetterE.png

“Przyjaciele, wysłuchajcie raz jeszcze legendy BIONICLE...”
— Turaga Vakama

Postacie

Poznaj bohaterów świata BIONICLE

Więcej >

Przewodniki Sag

Zagłęb się w bogatą historię uniwersum BIONICLE

Więcej >

Miejsca

Odkryj niezwykłe lokacje

Więcej >

O serii

Poznaj historię kultowej serii LEGO

Więcej >

BIONICLE (Skrót od Biological Chronicle) to linia zabawek produkowanych przez Grupę LEGO, rozpoczęta w 2001 roku. Postaci składane z klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.

Polecany artykuł

Pahrak-Kal.png
Pahrak-Kal to Bohrok-Kal władający mocą Plazmy, jeden z sześciu członków grupy elitarnych Bohroków stworzonych przez królowe Bahrag w celu uwolnienia władczyń na wypadek niepowodzenia misji roju. Kiedy w wyniku działań Makuty Teridaxa Bohroki zostały przedwcześnie przebudzone na wyspie Mata Nui, a następnie Toa Mata pokonali i uwięzili królowe roju, Bohrok-Kal zbudziły się i rozpoczęły swoje zadanie odnalezienia i wyswobodzenia Cahdok i Gahdok.

Aby wypełnić swój obowiązek, Bohrok-Kal udały się na poszukiwania Symboli Nuva. Z pomocą Gahloka-Kal Pahrak-Kal wykradł Symbol Nuva Pohatu. Jako pierwszy miejsce uwięzienia królowych Bohroków i zaprowadził do nich resztę Bohrok-Kal. Po przybyciu do jaskini, w której uwięziono Bahrag, Pahrak-Kal z łatwością przetopił się przez skały blokujące wejście. Bohrok-Kal były o krok od uwolnienia Cahdok i Gahdok, lecz wtedy zjawili się Toa Nuva, stając z nimi do walki.

Pahrak-Kal był powolnym, ale niedającym się zatrzymać Bohrok-Kal. Jego moc Plazmy pozwalała mu stopić lub wyparować dowolną przeszkodę, przegrzać otaczające ją powietrze i zniszczyć niemal każdą substancję.

Zainteresowany postacią? Kliknij tu po więcej.

Poznaj świat BIONICLE

PostacieSG.png StworzeniaSG.png ŻywiołSH.png RozumneSG.png MiejscaSG.png ObiektySG.png RahiSG.png ZdarzeniaSG.png

Czy wiesz, że...?

Czy wiesz, że...

  • Turaga to Toa, którzy wypełnili swoje przeznaczenie i oddali moc?

Pierwsze kroki

Jesteś tu nowy i chcesz dołączyć do społeczności wiki? Nie krępuj się i załóż konto. Jeśli to twój pierwszy raz z wikią, oto kilka wskazówek, które mogą się przydać:

  • Jeśli masz problemy z edycją lub nie wiesz, jak się za to zabrać, zobacz poradnik, jak edytować wiki.
  • Pamiętaj, by przed rozpoczęciem edycji zapoznać się z regulaminem.
  • Jeśli masz pytania, nie wahaj się zapytać na forum, lub zgłosić do któregoś z administratorów:

Wybrany cytat

"Poruszałem góry, Toa. Ujeżdżałem tornada i napawałem strachem trzęsienia ziemi. Kiedy wy wciąż męczyliście się z błahostkami Matoran, ja i pozostali trzymaliśmy wasz wszechświat w jednym kawałku. Naprawdę myślicie, że wasze śmieszne moce mogą stanowić kłopot dla członka Zakonu Mata Nui?"
— Brutaka, Próba Sił
Advertisement