FANDOM

Epena
Epena
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Tragarz (Mara Nui)
Maska Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Epena jest Po-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Epena mieszkał i pracował w Po-Metru. Został uwięziony przez Vahki w Kapsulniku i uśpiony z rozkazu Turagi Dume, będącego w rzeczywistości Makutą Teridaxem. Uratowali go Toa Metru podczas Wielkiego Ratunku i przebudzili na Plaży Naho.

Mata Nui

Epena1

Epena na stadionie Kolhii

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze z powodu pobytu w kapsule, Epena stracił również swoje wspomnienia z życia w Mieście Legend. Pomagał w budowie wioski Po-Koro pod instrukcjami Turagi Onewy przy wykorzystaniu części Sterowców, którymi Toa Metru przetransportowali kapsuły na wyspę.

Któregoś dnia Epena przebywał na stadionie Kolhii w czasach ogromnej fali tajemniczej choroby w Po-Koro. Na końcu rozmowy z Takuą zaczął kaszleć po tym, jak grał Kometą, którą kupił, co mogło być symptomem tejże choroby. Później pracował jako tragarz, między innymi pomagając Hafu w noszeniu rzeźb.

Gdy Bohroki zaatakowały Mata Nui, był jednym z Po-Matoran, którzy przenieśli się do Ga-Koro i brali tam udział w obronie osady przed Pahrakami. Kiedy roje zostały pokonane przez Toa Mata, wrócił do swojej wioski. Po porażce Bohrok-Kal, przebudowano go w silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła go i innych Matoran.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Epena i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb Teridaxa.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty, Epena zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran.

Pojawienia