FANDOM

Epena
Epena
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: nieznana

Mata Nui: tragarz

Maska Pomarańczowa Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Epena był Po-Matoraninem.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiemy o życiu Epeny na Metru Nui. Żył i pracował w Po-Metru. Został uwięziony przez Vahki w kapsulniku i uśpiony. Po tym uratowali go Toa Metru podczas Wielkiego Kataklizmu.

Mata Nui

Epena1

Epena na stadionie Kohlii

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze. Pomagał w budowie wioski Po-Koro pod instrukcjami Turagi Onewy.

Któregoś dnia przebywał na stadionie Kolhii w czasach ogromnej fali tajemniczej choroby w Po-Koro. Na końcu rozmowy z Takuą zaczął kaszleć po tym, jak grał Kometą, którą kupił. Być może był to symptom tej choroby. Później pracował jako tragarz na Mata Nui, gdzie między innymi pomagał Hafu w noszeniu rzeźb.

Gdy Bohroki zaatakowały Mata Nui, był jednym z Po-Matoran, którzy przenieśli się do Ga-Koro. Kiedy roje zostały pokonane przez Toa Mata, wrócił do swojej wioski. Po porażce Bohrok-Kal, przebudowano go w silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła jego i innych Matoran.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Epena i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb Teridaxa.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty, Epena zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran.

Pojawienia