Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Etoku
Etoku
Obrońca
Maska Maska Obrońcy Ziemi
Broń Szybkostrzelne Działo
Status Martwy
Miejsce pobytu Okoto

Etoku to dawny Obrońca Ziemi z Okoto.

Biografia[]

Etoku odziedziczył swoją maskę oraz broń po swym ojcu, poprzednim Obrońcy Ziemi. Po zajęciu jego stanowiska, stanął na straży Okotan, broniąc swojego plemienia przed wszelkimi zagrożeniami.

Podczas jednego z odbywających się na Okoto Festiwalów Masek, Twórca Masek Ekimu zebrał ówczesnych Obrońców w Wielkiej Kuźni i pokazał im nowe Maski Mocy, wykute z Kryształów Żywiołów dostarczonych przez Istoty Żywiołów. Brat Ekimu, Makuta również pragnął zaprezentować coś Okotanom i przedstawił im wykute przez siebie hybrydowe maski, łączące dwie moce. Okazały się one jednak niebezpieczne i Ekimu skarcił brata za złamanie świętego prawa.

Niespodziewanie, Ekimu i Obrońcom objawiły się na niebie Istoty Żywiołów. Poruszony tym omenem, Ekimu zabrał Obrońców do Świątyni Czasu, gdzie przywdział legendarną Maskę Czasu. Doznał wtedy wizji przyszłości, w której ujrzał wielki kataklizm nawiedzający Okoto oraz sześć Złotych Masek Mocy, przeznaczonych dla szóstki legendarnych Bohaterów. Gdy się ocknął, zjawił się Uxar, Istota Dżungli, i wręczył Ekimu Kryształy Dżungli.

Etoku został następnie wysłany do Regionu Ziemi, gdzie zdobył Kryształ Ziemi od Teraka. Po otrzymaniu Kryształów Żywiołów, Twórca Masek wykuł artefakty dla przyszłych bohaterów. Znalazł również stare, nieudane odlewy hybrydowej maski, nad którą pracował Makuta. Zaniepokojony tym, że jego brat skłamał mówiąc, że je zniszczył, Ekimu zaczął podejrzewać, że Makuta użył sześciu Kryształów Żywiołów do wzmocnienia swojego dzieła. Obrońcy i Twórca Masek natychmiast ruszyli do Stolicy, gdzie Makuta miał przedstawić swoją Maskę Ostatecznej Mocy ludności Okoto. Przywdzianie maski doprowadziło jednak do kataklizmu oraz walki dwóch braci. Strącenie maski z twarzy Makuty wywołało falę uderzeniową obejmującą całą wyspę, przeniosło Stolicę do Królestwa Cieni i rzuciło Ekimu w wieczny sen. Niedługo potem, Obrońcy odnaleźli pozbawione maski ciało Twórcy Masek i usłyszeli szeptaną przezeń Przepowiednię Bohaterów.

Obrońcy zabrali ciało Ekimu do Miasta Twórców Masek i złożyli je w grobowcu. Złote Maski Jedności zostały oddane w ręce Istot Żywiołów, Etoku natomiast ukrył Złotą Maskę Ziemi w świątyni w Regionie Ziemi.

Mamuk następnie bronił Okotan w walce z nawiedzającymi wyspę siłami zła przez kolejne lata, do momentu jego śmierci.

Cechy i umiejętności[]

Etoku posiadał ogromną wiedzę i doświadczenie, których używał w obronie Okotan.

Maska i bronie[]

Etoku przywdziewał wykutą przez Ekimu Maskę Obrońcy Ognia. Walczył za pomocą Szybkostrzelnego Działa.

Ciekawostki[]

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online

Powieści

Powieści graficzne

Animacje

Zobacz też[]

Advertisement