Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Zebraliśmy się dzisiaj na naszym Festiwalu Masek, aby oddać cześć Obrońcom za ich odwagę i nieprzerwaną służbę, i za pomoc nam w trwaniu w jedności!"
Ekimu, Bitwa Twórców Masek
← Poprzednie Następne →
Bitwa przeciwko Najeźdźcom Czaszek
Walka Ekimu i Makuty
Festiwal Masek
Festiwal Masek
Wydarzenie
Czas Na krótko przed walką Ekimu i Makuty
Działania Uhonorowanie Obrońców i świętowanie noszenia masek
Znaczenie Średnie

Festiwal Masek był świętem zorganizowanym przez mieszkańców wyspy Okoto przed zdradą Makuty. Jego celem było uhonorowanie Obrońców i świętowanie noszenia Masek Mocy, które było odbierane jako symbol jedności.

Przebieg[]

Na krótko przed wykuciem przez Makutę Maski Ostatecznej Mocy, Okotanie ze wszystkich plemion zebrali się w Mieście Twórców Masek, by wziąć udział w organizowanym tam festiwalu. Po powitaniu Obrońców Agaraka, Mamuka, Owakiego, Etoku, Kerato i Uganu przez mieszkańców, Twórcy Masek Ekimu i Makuta wygłosili pokrzepiającą przemowę do ludu, wspominając o bohaterskich czynach Obrońców oraz o jedności.

Po wygłoszonej przemowie, Ekimu zabrał Obrońców do Wielkiej Kuźni, by wręczyć im wzmocnione żywiołowe Maski Mocy, wykute z kryształów, które zdobył od legendarnych Istot Żywiołów. Makuta również zapragnął zaprezentować swoje najnowsze dzieła i ukazał swemu bratu oraz Obrońcom hybrydowe maski, łączące w sobie moce dwóch żywiołów - Maskę Wzrastania Drzew oraz Maskę Ścinania Drzew. Niestety, wymknęły się one spod kontroli, doprowadzając do pożaru. Po opanowaniu sytuacji, Ekimu przypomniał Makucie o świętym prawu, zabraniającym łączenia kilku mocy przy wykuwaniu masek.

Kiedy wyszli z Kuźni, Ekimu i Obrońcom ukazały się Istoty Żywiołów, dryfując na niebie. Odbierając to jako omen, Ekimu zabrał Obrońców do Świątyni Czasu, gdzie doznał wizji przyszłości i nadejścia Toa.

Po pokonaniu Makuty i oswobodzeniu Okoto spod wpływu sił ciemności tysiące lat później, Ekimu i Obrońcy rozważają ponowne zorganizowanie festiwalu.

Następstwa[]

Po objawieniu Istot Żywiołów i wizji przyszłości Ekimu, Twórca Masek wykuł potężne Złote Maski Mocy dla bohaterów z przepowiedni. Tymczasem Makuta wykuł Maskę Ostatecznej Mocy i założył ją przed ludem w Stolicy, doprowadzając do zawładnięcia jego ciałem przez mroczne moce i nawiedzenia Okoto przez silne wstrząsy. Ekimu strącił maskę z twarzy brata, co podzieliło Okoto na sześć zdominowanych przez żywioły Regionów, rzuciło obu braci w wieczny sen, przeniosło Stolicę i esencję Makuty do Królestwa Cieni oraz rozrzuciło sześć fragmentów Maski Ostatecznej Mocy po całej wyspie, którą to nawiedziły mroczne siły, przynosząc Okotanom ciężkie życie.

Pojawienia[]

Advertisement