FANDOM

Fontanny Mądrości
WoS Fountains of Wisdom
Miejsce
Położenie Metru Nui (Ga-Metru)
Status Zdemontowane
Fontanny Mądrości były ozdobnymi fontannami płynnej Protodermis w południowej części dystryktu Ga-Metru wyspy Metru Nui.

Historia

Fountains of Wisdom Aerial View

Fontanny na mapie Ga-Metru

Fontanny zostały zbudowane przez Matoran i choć pełniły one jedynie funkcję ozdobną, mieszkanki Ga-Metru wytworzyły z nimi silną duchową więź.

Fontanny Mądrości poważnie ucierpiały w wyniku Wielkiego Kataklizmu i zostały pokryte siecią Visoraków, kiedy horda Sidoraka najechała miasto. Po uratowaniu zmutowanych Toa Metru przez Rahaga, Matau przemierzał teren fontann, aż nagle zobaczył swoje odbicie w wodzie i przeraził się. Zaraz potem podeszli do niego pozostali Toa, których ten nie rozpoznał i chciał ich zaatakować; uspokoiła go jednak Nokama. Wtedy przybył Norik i przedstawił pozostałych pięcioro Rahaga oraz wyjaśnił, że Toa zostali zmienieni w Toa Hordika. Wspomniał również o Keetongu, mitycznym Rahi, który byłby zdolny odwrócić ich mutację.

Włócznia Artakhi naprawiła potem wszelkie szkody wyrządzone fontannom przez Wielki Kataklizm.

Kiedy fragment Aqua Magna uderzył w głowę Robota Wielkiego Ducha w trakcie bitwy o Bara Magna, Fontanny Mądrości, jak zresztą i całe Metru Nui, uległy poważnym zniszczeniom. Po emigracji Matoran na Spherus Magna, zostały zdemontowane.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Animacje

Filmy

Płyty CD