FANDOM

"W ciągu ostatniego milenium, nasza forteca została wyposażona w najnowocześniejsze zabezpieczenia. [...] Próba inwazji spotka się z odzewem olbrzymiej mocy, zdolnej zniszczyć całą wyspę i wszystko, co na niej stoi."
Toa Helryx, Świat
Forteca Daxii
Daxia Fortress
Forteca
Położenie Daxia
Status Zniszczona
Forteca Daxii była główną bazą Zakonu Mata Nui na wyspie Daxia.

Historia

Byli członkowie Dłoni Artakhi odkryli Daxię ponad 100 tysięcy lat temu. Choć wyspa początkowo zdawała się być niezdolna do zamieszkania, Helryx odkryła na niej wiele cudów natury i postanowiła założyć na niej bazę. Następnie członkowie nowo uformowanego Zakonu Mata Nui zbudowali fortecę.

Toa Mata zostali teleportowani na Daxię zaraz po stworzeniu i przebudzili się w jednej z komnat fortecy. Otrzymali instrukcje od Helryx i rozpoczęli swój trening korzystania z mocy masek oraz żywiołów. 100 tysięcy lat później, Toa Mata przemienieni w Toa Nuva przybyli do fortecy Daxii i byli świadkami użycia Włóczni Artakhi w Komnacie Mocy, co naprawiło wszystkie szkody wywołane przez Wielki Kataklizm we Wszechświecie Matoran.

Po zniszczeniu Otchłani, Zakon został zmuszony zbudować własne więzienie wewnątrz fortecy. Trzymano tam tymczasowo najgroźniejszych skazańców do czasu naprawy Otchłani.

Mazeka dostał się raz do fortecy z żądaniem informacji o Karda Nui. W komnacie Helryx spotkał Tobduka i wyruszył razem z nim z misją na Destral. Kiedy Makuta Teridax przejął władzę nad Wszechświatem Matoran, zrównał fortecę Daxii z ziemią, zabijając przy tym wielu członków Zakonu.

Lokacje

Forteca mieściła w sobie miriadę komnat i innych pomieszczeń, takich jak centralna studnia energii, zbrojownia, centrum pojazdów i magazyn wyposażenia. Forteca była także zabezpieczona specjalną technologią, zdolną zniszczyć całą wyspę w razie niepowstrzymanej inwazji.

Komnata Helryx

Helryx zbudowała sobie własną komnatę, z której kierowała ruchami Zakonu. Prowadził do niej kręty korytarz pełen licznych pułapek. W jednej ze ścian znajdowało się także wyjście do awaryjnego tunelu.

Komnata Mocy

Komnata Mocy była dużym, sferycznym pomieszczeniem, przeznaczonym do aktywowania mocy Włóczni Artakhi. Specjalna technologia komnaty pozwalała rozprowadzić moc Włóczni po całym Wszechświecie Matoran, nie licząc Karda Nui. Użyto jej do odwrócenia skutków Wielkiego Kataklizmu.

Biblioteka

W fortecy znajdowała się biblioteka, w której przechowywano liczne kroniki, takie jak kompendium Rahi autorstwa Norika.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Przewodniki

Opowiadania