Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Wykonana w całości z kamienia i metalu, wyglądała jak jakaś obsceniczna narośl, która wyrosła z serca wyspy."
— Narrator, Cienie na Niebie
Forteca Destralu
Makuta Fortress
Miejsce
Status Zniszczona
Położenie Destral

Forteca Destralu, wielka forteca, obejmująca większość wyspy Destral, była bazą Bractwa Makuta.

Historia[]

Brotherhood of Makuta

Wejście do Fortecy Destralu

Konstrukcję fortecy zakończono wkrótce po powstaniu Bractwa. Pierwsza i największa z fortec zawierała warsztat, laboratoria z wielkimi ilościami Zenergizowanej Protodermis, zbrojownie, cele więzienne, izby przesłuchań, różne inne komnaty oraz bibliotekę wypełnioną zakazaną wiedzą. Ponieważ mieściła w sobie tak wiele wartościowych przedmiotów, zawsze była silnie strzeżona przez ukryte bronie, pułapki, Visoraki, Rahkshi, Exo-Toa i Fohroki.

Twierdza została zbudowana całkowicie z kamienia i metalu. Ogromne bramy o grubych murach, na których zawieszono banery Bractwa, zapewniały skuteczną ochronę wejścia.

Około 1 300 lat przed czasem Toa Nuva, sześcioro Toa Hagah napadło Fortecę Destralu, kradnąc Kanohi Avohkii i Kamień Makoki. Porażka Mrocznych Łowców strzegących twierdzy była pierwszym znakiem napięcia między Bractwem Makuta a Mrocznymi Łowcami. Tymczasem, sługa Bractwa, który został wyznaczony do strzeżenia Avohkii, został wygnany z organizacji za swoje niepowodzenie. Później został zrekrutowany do Mrocznych Łowców i nadano mu kryptonim "Seeker".

Podczas Wielkiego Kataklizmu, Forteca Destralu została zburzona przez trzęsienie ziemi. Podczas zawalenia, gruz zniszczył zbroję Makuta. Fortecę odbudowano, ale została zniszczona wieki później razem z resztą Destralu, kiedy wyspa została zaatakowana przez Zakon Mata Nui. Toa Pohatu i Takanuva przybyli tu później w poszukiwaniu broni.

Znaczące lokacje[]

Sala Tronowa[]

Comic BoM Throne

Icarax siedzący na tronie

Była to komnata zawierająca tron lidera Bractwa Makuta. Sala Tronowa pierwotnie była zajmowana przez Miserixa, a później przez Teridaxa. Jednakże, ze względu na przedłużającą się nieobecność Teridaxa na Destralu, Icarax przejął tron, symbolizując jego chęć przewodzenia Bractwu.

Wysokie na blisko 150 metrów mury były przyozdobione maskami i bronią Toa, głowami Rahi i innymi zdobyczami z poprzednich misji Bractwa. Sam tron był koloru głębokiej czerni. Poniżej w co najmniej jednym z paneli podłogowych kryło się źródło Zenergizowanej Protodermis.

Sala tronowa została zniszczona, kiedy wyspa została zaatakowana przez Zakon Mata Nui.

Komnata Zebrań[]

Komnata Zebrań była miejscem spotkania wszystkich Makuta, gdy zażądano Zebrania. Zazwyczaj to lider Bractwa wzywał Makuta na wyspę.

Po buncie Teridaxa, rozkazał on upolować Makuta, którzy stanęli po stronie Miserixa, a ich Kanohi umieszczono w Komnacie Konwokacji jako ostrzeżenie dla tych, którzy ośmielali się sprzeciwić jego planowi.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online

Powieści

BIONICLE

Ignition

Kroniki

Opowiadania

Advertisement