FANDOM

"Wykonana w całości z kamienia i metalu, wyglądała jak jakaś obsceniczna narośl, która wyrosła z serca wyspy."
— Narrator, Cienie na Niebie
Forteca Destralu
Makuta Fortress
Miejsce
Status Zniszczona
Położenie Destral

Forteca Destralu, wielka forteca, obejmująca większość wyspy Destral, była bazą Bractwa Makuta.

Historia

Brotherhood of Makuta

Wejście do Fortecy Destralu

Konstrukcję fortecy zakończono wkrótce po powstaniu Bractwa. Pierwsza i największa z fortec zawierała warsztat, laboratoria z wielkimi ilościami Zenergizowanej Protodermis, zbrojownie, cele więzienne, izby przesłuchań, różne inne komnaty oraz bibliotekę wypełnioną zakazaną wiedzą. Ponieważ mieściła w sobie tak wiele wartościowych przedmiotów, zawsze była silnie strzeżona przez ukryte bronie, pułapki, Visoraki, Rahkshi, Exo-Toa i Fohroki.

Twierdza została zbudowana całkowicie z kamienia i metalu. Ogromne bramy o grubych murach, na których zawieszono banery Bractwa, zapewniały skuteczną ochronę wejścia.

Około 1 300 lat przed czasem Toa Nuva, sześcioro Toa Hagah napadło Fortecę Destralu, kradnąc Kanohi Avohkii i Kamień Makoki. Porażka Mrocznych Łowców strzegących twierdzy była pierwszym znakiem napięcia między Bractwem Makuta a Mrocznymi Łowcami. Tymczasem, sługa Bractwa, który został wyznaczony do strzeżenia Avohkii, został wygnany z organizacji za swoje niepowodzenie. Później został zrekrutowany do Mrocznych Łowców i nadano mu kryptonim "Seeker".

Podczas Wielkiego Kataklizmu, Forteca Destralu została zburzona przez trzęsienie ziemi. Podczas zawalenia, gruz zniszczył zbroję Makuta. Fortecę odbudowano, ale została zniszczona wieki później razem z resztą Destralu, kiedy wyspa została zaatakowana przez Zakon Mata Nui. Toa Pohatu i Takanuva przybyli tu później w poszukiwaniu broni.

Znaczące lokacje

Sala Tronowa

Comic BoM Throne

Icarax siedzący na tronie

Była to komnata zawierająca tron lidera Bractwa Makuta. Sala Tronowa pierwotnie była zajmowana przez Miserixa, a później przez Teridaxa. Jednakże, ze względu na przedłużającą się nieobecność Teridaxa na Destralu, Icarax przejął tron, symbolizując jego chęć przewodzenia Bractwu.

Wysokie na blisko 150 metrów mury były przyozdobione maskami i bronią Toa, głowami Rahi i innymi zdobyczami z poprzednich misji Bractwa. Sam tron był koloru głębokiej czerni. Poniżej w co najmniej jednym z paneli podłogowych kryło się źródło Zenergizowanej Protodermis.

Sala tronowa została zniszczona, kiedy wyspa została zaatakowana przez Zakon Mata Nui.

Komnata Zebrań

Komnata Zebrań była miejscem spotkania wszystkich Makuta, gdy zażądano Zebrania. Zazwyczaj to lider Bractwa wzywał Makuta na wyspę.

Po buncie Teridaxa, rozkazał on upolować Makuta, którzy stanęli po stronie Miserixa, a ich Kanohi umieszczono w Komnacie Konwokacji jako ostrzeżenie dla tych, którzy ośmielali się sprzeciwić jego planowi.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

BIONICLE

Ignition

Kroniki

Opowiadania