FANDOM

Forteca Mahri Nui
Mahri Nui Fortress
Miejsce
Położenie Mahri Nui
Status Zniszczona
Forteca Mahri Nui to główna twierdza w podwodnej matorańskiej osadzie Mahri Nui.

Historia

Forteca powstała jeszcze w czasach, gdy Mahri Nui było częścią wyspy Voya Nui. Kiedy oderwało się od lądu i zatonęło w Otchłani, forteca przetrwała upadek na dno. Ponieważ wioska wylądowała na Polach Powietrzorostów, wokół fortecy utworzyły się ogromne bąble powietrza, które zapobiegły zalaniu Mahri Nui mutagenną wodą.

Comic Kanohi Ignika Travels to Mahri Nui

Kanohi Ignika opada na dno opodal fortecy

W czasie, gdy Kanohi Ignika zatonęła w oceanie, w fortecy odbyło się spotkanie poprowadzone przez ówczesnego przywódcę Rady Matoran, Defilaka, aby zaproponować misję eksploracyjną Czarnych Wód otaczających wioskę. Później, gdy gigantyczny Jadowity Węgorz zagrażał Mahri Nui, Defilak, Gar i Idris rozbili wszystkie Kamienie Świetlne w fortecy, aby ukryć ją przed potworem morskim.

Forteca Mahri Nui została zniszczona podczas zespolenia Voya Nui z Południowym Kontynentem.

Lokacje

Komnata Rady Matoran

Największe pomieszczenie w całym Mahri Nui, z kopulastym sufitem zapewniającym światło dzięki Kamieniom Świetlnym. Przechowywano tutaj również przedmioty, które spłynęły z Voya Nui, przed przeniesieniem ich do Świętego Sanktuarium Matoran.

W Komnacie Rady Matoran, Matoranie z Mahri Nui gromadzili się co miesiąc, aby omawiać kwestie dotyczące obrony wioski i innych problemów w zatopionej osadzie i wokół niej. Decyzje były podejmowane poprzez głosowanie - mieszkańcy podnosili rękę, aby wyrazić swój głos (prawa ręka oznaczała poparcie dla danej kwestii, podczas gdy lewa ręka wyrażała sprzeciw). Matoranie na zmianę prowadzili zebrania z miesiąca na miesiąc, a lider stał przed innymi Matoranami na podwyższonej platformie podczas zgromadzeń.

Pojawienia

Książki

Powieści

Przewodniki