FANDOM

"Toa, którzy zbudowali bazę na tej jałowej, wywietrzonej skale zlekceważyli spojrzenia na góry lodowe które otaczały ją."
— Narrator, Pamięć Zła
Forteca Toa
Noimage
Miejsce
Status Zniszczona
Położenie Nieznana

Forteca Toa była twierdzą bronioną przez oddział Toa który strzegł wysoko pożądanego Kamienia Makoki.

Historia

Fortecę zbudowano na jałowej ziemi, otoczonej górami lodowymi Frostelus. Drużyna Toa stacjonowała tam i została przydzielona do pilnowania Kamienia Makoki. Około 7000 lat temu, była najechana przez złodziejskich Skakdi, Hakanna i Vezoka. Udało im się ukraść Kamień Makoki, wybijając kilka straży Toa, którzy zauważyli ich obecność.

Wkrótce po nalocie, Frostelusy zaczęły atakować twierdzę, zabijając Toa, którzy tam stacjonują. Lider drużyny rozkazała nowicjuszowi Toa, Lhikan, by uciekał z kamieniem. Lhikan był posłuszny ostatecznej dyrektywy, ale nie mógł znaleźć kamienia i uciekł bez niego.

Wizja Lesovikka

Kiedy Lesovikk i jego dwaj przyjacielscy Matoranie, Sarda i Idris, przygotowali pułapkę na Karzahniego, szalony tyran uwięził Toa w wizji, w której jego drużyna nigdy nie umarła. W tej wizji, Lesovikk i jego drużyna ostatecznie interweniowali i ocalili Fortecę Toa i strzegącą ją drużynę przed atakiem Frostelusów.

Pojawienia