FANDOM

Uwaga, Fuzja Skakdi nie jest oficjalną nazwą.
"Żywisz się marzeniami, a my bez nich nie istniejemy. Są dla ciebie jedzeniem, ale my naprawdę je urzeczywistniamy. I w ten sposób podbijamy i zniewalamy. Dlatego wygląda na to, że dzisiejszej nocy odejdziesz stąd głodna"
— Fuzja Skakdi do Annony, Opowieść Sahmada

Fuzja Skakdi
Noimage
Fuzja
Istoty tworzące fuzję Zyglak, Vortixx, Steltiański robotnik, Hakann, Vezok, Reidak, Avak, Thok, Zaktan
Moc Telepatia, urzeczywistnianie marzeń
Maska Brak
Status Istnieje, aktywna
Miejsce pobytu Spherus Magna
Fuzja Skakdi to fuzja stworzona przez rasę Skakdi przy wykorzystaniu Zenergizowanej Protodermis.

Historia

Makuta Teridax, po przejęciu kontroli nad Wszechświatem Matoran, dowiedział się o przeznaczeniu pewnych istot i zarządził stworzenie fuzji. Umieścił ten pomysł wewnątrz umysłów niektórych Skakdi, którzy byli mu nieprzychylni, dzięki czemu ci postanowili wykorzystać fuzję do własnych celów i dla dobra rasy.

Armia Skakdi zgromadziła się na Zakazie, mając do dyspozycji zbiornik Zenergizowanej Protodermis. Wrzucono do niego przedstawicieli gatunków Vortixx, Zyglaków i Steltiańskiego robotnika, razem z pięcioma Piraka. Zaktan, o którym myślano, że zabił go Makuta, wychynął z pobliskiego jeziora i również zanurzył w zbiorniku.

Substancja połączyła istoty w nowy byt, który wyszedł ze zbiornika. Zaproponował zebranym Skakdi, że w zamian za nakarmienie go otrzymają wspaniały dar. Skakdi chętnie zbliżyli się do fuzji, która zamknęła oczy z usatysfakcjonowana. Wpłynęła także na pobliskich Toa Mahri, którzy zdecydowali się porzucić swoją szpiegowską misję na rzecz służenia istocie.

Po śmierci Teridaxa, fuzja wyprowadziła tłum Skakdi i Toa Mahri z Wszechświata Matoran. Stworzyła wyjście z robota, używając swojej mocy i sprawiając, że część maszyny po prostu zniknęła. Po podroży dżunglą nowego Spherus Magna i dotarciu na wybrzeże Aqua Magna, fuzja wzniosła na klifie wielką fortecę.

Potężna istota mieszkająca przez wieki na tej planecie, Annona, wkrótce zaatakowała nowo powstałą fortecę. Fuzja wyszła z budynku i skonfrontowała się z napastnikiem. Annona zaatakowała i fuzja przebiła ją kamiennymi kolcami. Ranna Annona zaczęła pochłaniać marzenia tkwiących w twierdzy Skakdi, dzięki czemu stała się jeszcze potężniejsza, a oni zaczęli tracić rozum. Przez moc fuzji, koszmary Skakdi zostały powołane do życia i w fortecy zapanował chaos, a ona sama zaczęła znikać. Sahmad, Agori, który śledził Annonę, zdołał zranić ją jednym z kamiennych kolców, spowalniając. Fuzja skontaktowała się telepatycznie z Sahmadem i nakazała mu wyobrazić sobie świat bez marzeń i snów, a następnie, dzięki mocy, powołała go do życia. Nie mając wyjścia, Annona zawarła z fuzją rozejm. Istota miała wysłać ją do krainy, gdzie mogła w spokoju jeść. W zamian fuzja otrzymałaby Spherus Magna. Sahmad wyobraził sobie kolejny świat, pełen istot rodzaju Annona, które byłyby zmuszone do pożeranie się nawzajem i wkrótce wszystkie by wymarły. Fuzja wysłała tam Annonę, nie przeczuwającą własnej zguby. Fuzja podziękowała Sahmadowi i przy jego pomocy przywróciła Skakdi zdolność marzeń, po czym pożegnała Agori. Obiecała mu, że jeszcze o niej usłyszy.

Później, istota odtworzyła fortecę.

Cechy i umiejętności

Fuzja jest wysoka na cztery metry, niezwykle muskularna i ma błyszczącą złotą skórę. Ma jaszczurczą twarz i świdrujące zielone oczy.

Istota posiada zdolność realizacji wewnętrznych pragnień przebywających w pobliżu osób i niemal nieograniczoną zdolność manipulacji materią. Fuzja nie ma bezpośredniej kontroli nad tym, co tworzy i przypadkowo powstają dziwne i zbędne rzeczy. Fuzja może korzystać z telepatii.

Fuzja jest amoralna i nie interesuje ją to, czy tworzone przez nią rzeczy przynoszą dobro lub zło. Jednakże, widok koszmarów Skakdi doprowadził ją niemal do przerażenia.

Cytaty

"Nakarmicie mnie, a w zamian otrzymacie wspaniały dar."
— Fuzja do zebranych Skakdi, Władanie Cieni
"Zrobiłeś to. Dlaczego?"
"Może dlatego... że potwory należą do snów, a nie sny do potworów. A może... po prostu pragnę twojej śmierci."
Annona i Fuzja Skakdi, Opowieść Sahmada

Pojawienia

Online

Opowiadania