FANDOM

"Blask otoczył łączące się ciała Matoran. Po chwili i kolejnym błysku światła, w miejscu sześciorga Matoran stał tylko jeden, większy i potężniejszy."
— Narrator, Próba Ognia

Wiele istot Wszechświata Matoran posiada zdolność łączenia swoich ciał i umysłów, tworząc Fuzje. W efekcie powstają potężne i silne istoty, często dysponujące nowymi umiejętnościami.

Comic Fusions

Bohrok-Kal Kaita Ja

Fuzje Naturalne

We Wszechświecie Matoran, przedstawiciele niektórych ras (np. Matoran) mogą w naturalny sposób się połączyć i stworzyć nową istotę. By Fuzja powstała potrzebne są co najmniej dwie osoby. Gatunek Makuta również jest zdolny do tworzenia fuzji, ale żaden z nich nie chciał dzielić wspólnej świadomości, dlatego taka fuzja nigdy nie powstała. Podobnie rzecz ma się z innymi gatunkami. Matoranie lub Toa muszą połączyć się z przedstawicielami innych żywiołów, inaczej fuzja nie powstanie.

Fuzje zazwyczaj dysponują większą siłą, szybkością i mocami żywiołów (jeśli istoty tworzące je posiadają). Fuzja musi koncentrować się by pozostać w jednym ciele. Fuzje posiadają także nowy umysł, myślący o sobie jako o pojedynczej istocie. Mimo że fuzja może mówić o sobie jak by miała płeć, to jest ona płciowo-neutralna.

Połączenie trzech istot nosi nazwę "Kaita" a sześciu "Nui".

Znane naturalne fuzje

Fuzje Sztuczne

Za powstanie sztucznych fuzji odpowiada zewnętrzna siła. W takim wypadku fuzja często dokonuje się wbrew woli istot. Powstałe byty często są szalone, z powodu nagłego połączenia wielu umysłów. Fuzje nie zawsze mają moce żywiołów, czasami są one słabsze niż moce tworzących ją istot.

Czasami przemiana w sztuczną fuzję jest niemożliwa do odwrócenia.

Obiekty lub substancje mogące tworzyć sztuczne fuzje

Znane sztuczne fuzje

Set Mutant Takea Ray Mix 2

Fuzja Takea i Podwodnej Płaszczki

Zobacz Też