FANDOM

"Tam, skąd pochodzę, dziecię hordy, istnieje rytuał - góra, na którą wspina się w parze. Z nieba sypie się ogień... trawa jest przesiąknięta kwasem... a sama góra usiłuje cię pożreć, kiedy na niej stajesz."
Roodaka, Mroczna Gra
Góra
Xia2
Miejsce
Położenie Xia
Status Martwa
Góra to wielka, mięsożerna i drapieżna skała z wyspy Xia.

Historia

Kiedy Makuta Mutran, Makuta Icarax i Pridak przybyli na Xię w celu wynegocjowania niższych cen za usługi Vortixx, Mutran przypadkowo zostawił w centrum wyspy swoją eksperymentalną, żywą skałę. Ta w przeciągu kolejnych lat rozrosła się do olbrzymich rozmiarów i otrzymała miano Góry. Pożerała ona wysyłanych na nią badaczy oraz Rahi.

Góra

Roodaka i jej towarzysz wspinają się na Górę

Mijały lata, a wejście na Górę stało się swoistym rytuałem przejścia u Vortixx - każdy, kto zdołał się na nią wspiąć, otrzymywał szansę na awans społeczny. Vortixx zawsze wspinali się w parze - jeśli oboje wrócili żywi, zyskiwali lepsze warunki pracy. Jeśli jednak tylko jeden Vortixx zdołał wspiąć się na szczyt, jego pozycja znacznie wzrastała, ponieważ udowodnił on, że ma to, czego potrzeba do przeżycia w złowrogim świecie.

Bractwo Makuta próbowało raz pobrać próbki Góry do badań. Misja zakończyła się niepowodzeniem, kiedy Góra zasmakowała w Visorakach patrolujących wyspę.

Podczas walki Tahtoraka ze Smokiem Kanohi, walczące Rahi oderwały kawałki Góry, nie wyrządziło to jednak poważnych uszkodzeń żywej skale. Toa Hagah Norik musiał nawet pilnować, by Góra nie pożarła Smoka Kanohi po jego porażce.

Kiedy wszyscy mieszkańcy Xii przenieśli się na Spherus Magna po klęsce Makuty Teridaxa, Góra została pozostawiona na opustoszałej wyspie. Bez źródła pożywienia i światła, ostatecznie umarła.

Cechy

Góra była rozumna i żywiła się poprzez wchłanianie istot przebywających na jej powierzchni. Pozwoliło jej to rozrastać się przez 95 000 lat od jej pozostawienia na Xii przez Mutrana. Trawa pokrywająca Górę była nasiąknięta kwasem, a według opowieści Xian, z nieba ponad nią sypał się ogień.

Ciekawostki

  • Żywe fundamenty Ulu Pijawek Cienia Mutrana były zrobione z tej samej odmiany żywej skały, co Góra.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Przewodniki

BIONICLE

Opowiadania