Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Góra wie, co to gniew. Kiedy jest zła, miota śniegiem ze swoich szczytów, wzbudzając strach."
Lumi, Ostatnia Kronika
Góra Ihu
Ihu
Miejsce
Położenie Mata Nui (Ko-Wahi)
Status Zniszczona

Góra Ihu była pokrytą śniegiem górą w regionie Ko-Wahi wyspy Mata Nui.

Historia[]

Góra Ihu powstała, gdy Mata Nui rozbił się na Aqua Magna. Jego systemy kamuflażu zostały przypadkowo aktywowane, co wraz z wyciekiem Zenergizowanej Protodermis utworzyło wyspę nad jego twarzą. Góra Ihu powstała wraz z nią, zakrywając jedną z Dziur Słonecznych.

Podczas gdy Toa Metru przemierzali wyspę Mata Nui, aby znaleźć miejsce dla swoich wiosek, Nuju wspiął się na tę górę, znajdując idealne miejsce dla swojej osady, Ko-Koro. Następnie nazwał górę na cześć Ihu, swojego zmarłego matorańskiego mentora.

Ko Wahi

Teren wokół Góry Ihu

Kiedy Kopaka przybył na Mata Nui, wspiął się na górę do Ko-Koro, a Turaga Nuju opowiedział mu o jego misji znalezienia sześciu Kanohi i pokonania Teridaxa. Toa odnalazł swoją pierwszą maskę Kanohi, Hau, na Górze Ihu, a później obserwował innych Toa gromadzących się w tamtym miejscu za pomocą swojej Akaku.

Takua, w poszukiwaniu Matoro, wszedł w zaspy górskie. Podczas poszukiwań poddał się zimnu i zemdlał. Później został znaleziony przez Matoro, który go uratował i zabrał do jaskini. Kiedy Takua się obudził, Matoro usłyszał zbliżające się Rahi. Wyszedłszy na zewnątrz, został zaatakowany przez Muakę, lecz uratował go Kopaka, który pokonał Rahi.

Krótko po transformacji w Toa Nuva, Kopaka zjeżdżał na nartach przez góry, zastanawiając się nad własną przemianą i rozłamem w drużynie. Gdy próbował przekroczyć przepaść, jego Moce Żywiołów odmówiły mu posłuszeństwa, powodując, że zleciał w dół. Po uratowaniu go przez Nuju i spotkaniu z pozostałymi Toa, Kopaka wrócił na Górę Ihu, aby odnaleźć Kanohi Nuva. Pohatu podążył za nim, próbując zaoferować mu pomoc. Burza śnieżna w końcu zmusiła dwóch Toa do poszukania schronienia, zamiast niego znaleźli jednak Muakę. Pracując razem, pokonali bestię i przeszukali resztę góry w poszukiwaniu Kanohi.

Podczas Turnieju Kolhii, Hahli udała się na teren zasp Góry Ihu, aby odnaleźć Talizmany oraz Kryształ Spokoju, a także by trenować Wolę z Matoraninem imieniem Kantai.

Góra Ihu została później zniszczona przez Bohroki w ramach przygotowań na przebudzenie Wielkiego Ducha.

Krajobraz[]

Zaspy[]

Niebezpieczny teren w pobliżu Góry Ihu o trudnych warunkach atmosferycznych.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Opowiadania

Gry online

Gry wideo

Advertisement