FANDOM

"Odkąd tylko Matoranie sięgali pamięcią, Góra Valmai zawsze dominowała nad Voya Nui. Mimo ogromnego zagrożenia z jej strony - była w końcu, bądź co bądź, niezwykle aktywnym wulkanem - postrzegano ją jako strażnika, który zawsze tam będzie."
— Narrator, Próba Sił
Góra Valmai
Mount Valmai
Miejsce
Położenie Południowy Kontynent (Voya Nui)
Status Zdemontowana
Góra Valmai to wielki wulkan znajdujący się na Voya Nui.

Historia

Podczas tworzenia Wszechświata Matoran, Wielkie Istoty wybrały Voya Nui jako miejsce ukrycia Kanohi Igniki, potężnej Maski Życia. Wydrążyły tunel biegnący pod Górą Valmai, w którym wyrzeźbiły 777 Schodów i zabezpieczyły licznymi pułapkami. Korytarz wiódł przez Strefę Koszmarów i Komnatę Śmierci, następnie przez Bramę Komnaty Lawy, kończąc się w Komnacie Życia, w której przechowywano maskę. Strażnikiem maski został wybrany Umbra.

Góra Valmai szybko zasłynęła ze swej gwałtowności. Matoranie żyjący w regionie Voya Nui z czasem przyzwyczaili się do wywoływanych przez nią wstrząsów. Wnętrze wulkany zostało zasiedlone przez Węgorze Lawowe.

Map Mount Valmai

Góra Valmai widziana z góry

Kiedy Voya Nui oderwała się od Południowego Kontynentu wskutek Wielkiego Kataklizmu i wypłynęła na powierzchnię Aqua Magna, lawa wypływająca z Góry Valmai, chłodzona przez zimną wodę, uformowała nową część wyspy. Matoranie zbudowali tam wioskę, którą nazwali Mahri Nui. Był to jednak bardzo niestabilny teren i setki lat później ta część wyspy oderwała się i zatonęła. Schłodzony strumień lawy wypływający z Góry Valmai stworzył Korytarz, który uczynił z Mahri Nui kotwicę dla Voya Nui.

Po przybyciu Piraka na wyspę, zniewolili oni tamtejszych Matoran i kazali im opróżnić Górę Valmai oraz znajdujące się w niej jezioro z lawy, wierząc, że w ten sposób zdobędą Ignikę. Podczas pracy zginęło wiele zniewolonych Matoran. Po przegranej bitwie z Piraka, Toa Nuva mieli zostać wrzuceni do wulkanu. Góra zaczęła się jednak trząść, zwiastując erupcję, więc Piraka szybko uciekli, a Toa opuścili teren wulkanu wkrótce po nich.

Kiedy Toa Inika dotarli na Voya Nui, oswobodzili Matoran i zatrzymali opróżnianie Góry Valmai.

Po tym, jak Kardas zaatakował Matoro trzymającego Ignikę, Maska Życia wyleciała z wulkanu i zatonęła w wodach Otchłani.

Po śmierci Makuty Teridaxa i ewakuacji ludu Wszechświata Matoran na Spherus Magna, Góra Valmai została zdemontowana.

Ciekawostki

  • Słowo Valmai pochodzi ze starożytnego matorańskiego dialektu znanego tylko nielicznym. Najbliższe mu tłumaczenie to przeklęte miejsce.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Magazyny

Ignition

Animacje

Gry online

Gry wideo